Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Που οφείλεται η φόρμα του Vettel;

Ελλάδα 7:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Που οφείλεται η φόρμα του Vettel;

ΑΓΩΝΕΣ

Που οφείλεται η φόρμα του Vettel;

ΑΓΩΝΕΣ

O δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής βρίσκονταν σε μια κρίσιμη καμπή το καλοκαίρι. Έχοντας ανέβει για τελευταία φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Μπαχρέιν τον Απρίλιο είδε το μονοθέσιο του να τον προδίδει δυο φορές από εναλλάκτη. Ένα πρόβλημα που οι μηχανικοί της Renault ακόμη δεν είναι σίγουροι ότι έχει εξαλειφτεί. Η πρώτη φορά ήταν στη Βαλένθια όπου έχασε μια σίγουρη νίκη και η δεύτερη στη Μόντσα όπου διεκδικούσε μια θέση στο βάθρο. Σ΄ αυτό το σημείο η διαφορά του από τον πρωτοπόρο Φερνάντο Αλόνσο έφτασε στους 39 βαθμούς.

Advertisement
Advertisement

Το comeback του 25χρονου Γερμανού ήταν εκπληκτικό. Πήρε δυο νίκες στους τελευταίους αγώνες και εκμεταλλευόμενος τη 2η εγκατάλειψη του Αλόνσο (σ.σ: η πρώτη ήταν στο Σπα) έφερε τη διαφορά στους 4 βαθμούς ενώ απομένουν για να μοιραστούν 125 σε 5 αγώνες. Ένα μίνι πρωτάθλημα ξεκινά από σχεδόν μηδενική βάση σήμερα.

Ο Φέτελ στην Ιαπωνία ήταν άπιαστος, πήρε pole, νίκη και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Θα ήταν αφελές από μέρους μας να υποθέσουμε πως η RB8 που οδηγούσε ήταν ίδια μ’ αυτή που υστερούσε σημαντικά έναντι του ανταγωνισμού στο Σπα και τη Μόντσα. Πρόκειται για τους δυο αγώνες πριν ξεκινήσει το σερί νικών του Φέτελ.

Όπως ίσως θυμάστε νωρίτερα μέσα στη χρονιά η Mercedes είχε υιοθετήσει μια διάταξη που εκμεταλλεύονταν την κίνηση του στοιχείου της πίσω αεροτομής (DRS) για να φτιάξει μια ροή αέρα που οδηγούσε σε στολάρισμα την εμπρός αεροτομή. Αυτό στην ευθεία είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και την αύξηση της τελικής ταχύτητας.

Advertisement
Advertisement

Στη Red Bull όλα δείχνουν πως έχουν στους τελευταίους αγώνες ένα αντίστοιχο σύστημα μόνο που δεν ασχολούνται με την εμπρός αεροτομή αλλά με την πίσω και το διαχύτη. Η χρήση του DRS λοιπόν δημιουργεί μια ροήαέρα που οδηγεί σε στολάρισμα την πίσω αεροτομή και το διαχύτη. Αυτό από τη μια συνεπάγεται σημαντική μείωση των αντιστάσεων από την άλλη δημιουργεί ερωτηματικά για την αεροδυναμική ισορροπία του σχήματος και κατά πόσον το μονοθέσιο παραμένει σταθερό και ασφαλές.

Απ’ την άλλη βέβαια μπορεί να σημειώσει κανείς πως ο Φέτελ στο Ιαπωνικό GP όντας πρώτος συνέχεια δεν έκανε καθόλου χρήση του DRS ενώ ο Γουέμπερ που βρέθηκε πιο πίσω δε φάνηκε να έχει μεγάλη αβάντα στα προσπεράσματα χρησιμοποιώντας το. Θα ήταν παράβλεψη να μην σημειώσουμε ότι στη Σουζούκα οι Red Bull έκαναν για πρώτη φορά φέτος το 1-2 σε κατατακτήριες δοκιμές.

Μιλώντας σχετικά αλλά όχι ξεκάθαρα ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ είπε μεταξύ άλλων: «Δεν υπάρχει ασημένια σφαίρα που θα σε κάνει ανίκητο. Θα ήταν λάθος να αποδώσει κανείς όλη τη βελτίωση του μονοθεσίου στην πίσω αεροτομή. Έχουμε προοδεύσει σ’ όλους τους τομείς δουλεύοντας και την τελευταία λεπτομέρεια. Για παράδειγμα πετύχαμε το ταχύτερο πιτ στοπ στην Ιαπωνία είναι άδικο λοιπόν να θεωρεί κανείς πως η βελτίωσή μας οφείλεται μόνο στο γεγονός ότι κερδίσαμε κάποια χιλιόμετρα στην ευθεία. Το μονοθέσιο στη Σουζούκα ήταν γρήγορο και με τις δυο γόμες, με ή χωρίς υψηλό φορτίο καυσίμου με ή χωρίς φθαρμένα ελαστικά. Η φύση της πίστας ταιριάζει με τις δυνατότητές μας. Αλλά φυσικά η απόδοσή μας στη Σουζούκα δεν είναι δεδομένο πως θα συνεχιστεί. Οι διακυμάνσεις μπορεί να είναι μεγάλες από αγώνα σε αγώνα και πρέπει να συνεχίσουμε να προσπαθούμε. Όλοι τώρα έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στη μάχη Αλόνσο με Φέτελ αλλά εγώ δε διαγράφω τόσο εύκολα τους άλλους. Θα πάρει τον τίτλο αυτός που θα κάνει την καλύτερη δουλειά στους πέντε αγώνες που απομένουν».

Του Τάκη Πουρναράκη (πηγή: protothema.gr)

Advertisement

Θέλεις να αγοράσεις νέο αυτοκίνητο; Με τη Volkswagen Bank μπορείς!