Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Πάει για νίκη στη Φινλανδία η Ford

Ελλάδα 17:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πάει για νίκη στη Φινλανδία η Ford

ΑΓΩΝΕΣ

Πάει για νίκη στη Φινλανδία η Ford

ΑΓΩΝΕΣ

Με υψηλές προσδοκίες ξεκινούν οι καλύτεροι οδηγοί του πλανήτη μαζί με τους άσους της Ford το Ράλι Φινλανδίας, τον ταχύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA. Το πάλαι ποτέ «Ράλι των 1000 λιμνών» είναι από τους μικρότερους στην ιστορία του πρωταθλήματος αλλά και από τους πιο εντυπωσιακούς. Το Ράλι Φιλανδίας είναι γνωστό και σαν το «Φιλανδικό Γκραν Πρι» καθώς οι οδηγοί δίνουν μάχη διασχίζοντας τα Σκανδιναβικά δάση με μέσες ταχύτητες μέχρι 135 χλμ./ώρα.  Ο αγώνας του 2012 θα είναι ο παράδεισος των ‘σπρίντερ’ με 303,52 χλμ. χρονομετρημένων διαδρομών μόνο.

Advertisement
Advertisement

Τόσο καταιγιστικός είναι ο ρυθμός στη χώρα αυτή, ώστε μετά από 500 γύρους WRC από το 1973 που ξεκίνησε το πρωτάθλημα, 8 από τα 10 ταχύτερα ράλι έχουν γίνει στη Φινλανδία. Οι Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα και Μίκα Άντιλα γνωρίζουν ακριβώς τα συστατικά της επιτυχίας. Οι Φινλανδοί κέρδισαν στα πάτρια εδάφη το 2010 και τερμάτισαν στο βάθρο τις τρεις τελευταίες σεζόν. Οι Πέτερ Σόλμπεργκ και Κρις Πάτερσον ευελπιστούν να σπάσουν την κυριαρχία των Φιλανδών στο ράλι της πατρίδας τους.  Ο Νορβηγός οδηγός τερμάτισε δεύτερος το 2003 και τρίτος το 2002.

Στο συγκεκριμένο αγώνα, τα Fiesta RS World Rally Cars θα φέρουν ειδικά λογότυπα που θα προβάλλουν την τεχνολογία κινητήρων EcoBoost της Ford στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας προωθητικής καμπάνιας που εντάσσεται στο πρόγραμμα αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Ford τον Αύγουστο.

Το Ράλι Φινλανδίας θεωρείται από τα πολύτιμα πετράδια του στέμματος του WRC. Αποτελείται από ένα μίγμα σκληρών, φαρδιών και γρήγορων δρόμων, σε συνδυασμό με στενότερα, τεχνικά τμήματα και τεράστια πλήθη συνωστίζονται στα δάση για να παρακολουθήσουν την συναρπαστική δράση. Λόγω των χαρακτηριστικών των χωμάτινων ειδικών διαδρομών είναι από τους δυσκολότερους αγώνες του ημερολογίου.  Οι ταχύτατες διαδρομές περιλαμβάνουν ιλιγγιώδη άλματα που συχνά κρύβουν στροφές αμέσως μετά.

Advertisement
Advertisement

Οι συνθήκες αυτές απαιτούν γενναιότητα από τον οδηγό και ακρίβεια σημειώσεων από το συνοδηγό για την επιλογή της σωστής γραμμής πριν την ‘απογείωση’ και τη διασφάλιση της μέγιστης ταχύτητας στις επόμενες στροφές. Οι Φιλανδοί που ‘γαλουχήθηκαν’ σε τέτοιους δρόμους έχουν το πλεονέκτημα έναντι των ‘ξένων’ οδηγών, οι οποίοι χρειάζονται εμπειρία πολλών χρόνων για πλήρη προσαρμογή.

Το τελευταίο σκέλος σηματοδοτεί της επιστροφή ολόκληρης της κλασικής ειδικής Ouninpohja (33,01 χλμ.) για πρώτη φορά από το 2007. Τα πρώτα 23 χλμ. της ειδικής που από πολλούς θεωρείται η καλύτερη του σπορ, διεξάγονται σε γρήγορους δρόμους με πολλά άλματα, πριν μία θεαματική φουρκέτα επαναφέρει τους αγωνιζόμενους στα δάση σε στενά, πιο τεχνικά τμήματα.

Μετά από κάποιες τροποποιήσεις, η αγωνιστική διαδρομή κινείται πάλι νότια προς Lahti αλλά περιλαμβάνει δύο ολόκληρες ημέρες κοντά στο Jyväskylä, που φιλοξενεί το μοναδικό service park του αγώνα στο εκθεσιακό κέντρο Paviljonki.  Σχεδόν όλες οι τοποθεσίες είναι γνωστές, αλλά μερικές ειδικές θα χρησιμοποιηθούν με αντίθετη κατεύθυνση επιτείνοντας την αγωνία!  Μετά την εκκίνηση νωρίς το απόγευμα της Πέμπτης, οι αγωνιζόμενοι θα συγκεντρωθούν στο γραφικό λιμάνι της πόλης Lahti και θα τρέξουν σε τρεις ειδικές πριν επιστρέψουν στο Jyväskylä.  Το μεγάλο σκέλος της Παρασκευής καλύπτει την περιοχή κυρίως δυτικά της πόλης και ολοκληρώνεται με μία υπέρ-ειδική στο ιπποδρόμιο Killeri.

Advertisement

Το τελευταίο σκέλος περιλαμβάνει τις κλασικές ειδικές νοτιοδυτικά της βάσης του ράλι κοντά στο Jämsä.  Ολοκληρώνεται με δύο περάσματα της Ouninpohja, με το δεύτερο να περιέχει την Power Stage που επιβραβεύει με πρόσθετους βαθμούς τους τρεις ταχύτερους οδηγούς.  Ο αγώνας ολοκληρώνεται το βράδυ στο Jyväskylä μετά από 18 ειδικές σε μία συνολική διαδρομή 1625,69 χλμ.