Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Δοκιμές Χερέθ – Ημέρα 1: Ταχύτερος ο Button

Ελλάδα 2:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμές Χερέθ – Ημέρα 1: Ταχύτερος ο Button

ΑΓΩΝΕΣ

Δοκιμές Χερέθ – Ημέρα 1: Ταχύτερος ο Button

ΑΓΩΝΕΣ

Η δράση σε ότι αφορά στη νέα αγωνιστική σεζόν ξεκίνησε, με τη πρώτη ημέρα χειμερινών δοκιμών εξέλιξης για το 2013. Το μονοθέσιο που ήταν ταχύτερο στη πίστα της Χερέθ, ήταν αυτό της McLaren, με τον Τζένσον Μπάτον στο τιμόνι!

Advertisement
Advertisement

Σ’ αυτές τις δοκιμές συμμετέχουν και οι 11 ομάδες που θα αγωνιστούν στο φετινό πρωτάθλημα οι δέκα εξ’ αυτών με τα νέα τους μονοθέσια. Μόνο η Williams χρησιμοποιεί το περσινό μονοθέσιο με άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα και φυσικά με τα νέα ελαστικά της Pirelli.

Ο Μπάτον νωρίς το πρωί αντιμετώπισε πρόβλημα με την αντλία καυσίμου που περιόρισε σημαντικά τη δραστηριότητά του σήμερα. Συνολικά συμπλήρωσε μόλις 37 γύρους τους μισούς από το δεύτερο Γουέμπερ με τη Red Bull. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε οδηγήσει το Χάμιλτον σε εγκατάλειψη στο Άμπου Ντάμπι πριν τρεις μήνες ενώ οδηγούσε την κούρσα. Η ταχύτερη επίδοση της ημέρας σημειώθηκε από τον οδηγό της McLaren λίγο πριν την ολοκλήρωση της ημέρας με την νέα σκληρή γόμα της Pirelli. Μέχρι το μεσημέρι ταχύτερος όλων ήταν ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus.

O ρυθμός της Ferrari δεν ήταν ίσως αυτός που θα περίμεναν οι οπαδοί της. Ο Φελίπε Μάσα που οδήγησε για πρώτη φορά την F138 σχολίασε: «Συγκρίνοντας με το περσινό μονοθέσιο είναι ένας τελείως διαφορετικός πλανήτης. Πέρυσι είχαμε πολλές δυσκολίες στο να οδηγήσουμε το μονοθέσιο και να το κρατήσουμε εντός πίστας. Φέτος τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά το μονοθέσιο είναι πολύ καλύτερα ζυγισμένο. Επίσης αισθάνομαι ότι το πίσω μέρος παρέχει περισσότερη πρόσφυση. Καθότι αυτή η πίστα έχει υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά στο κράτημα του πίσω μέρους και προκαλεί και υπέρμετρη φθορά αισθάνομαι πως η διαφορά από πέρυσι είναι μεγάλη. Ο χρόνος του Μπάτον είναι απίστευτος αλλά αυτός του Γουέμπερ που ήταν δεύτερος δε με εντυπωσιάζει. Δεν είμαι απογοητευμένος από την πρώτη μέρα. Έχουμε πολύ δουλειά ώστε να βελτιώσουμε το μονοθέσιο μέχρι τον πρώτο αγώνα. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Αλλά δεν είμαι απογοητευμένος».

Advertisement
Advertisement

Ο Μάσα κατά τη διάρκεια της ημέρας ανέφερε υπερβολική ζέστη στο κόκπιτ της F138 και ζήτησε από τους μηχανικούς της ομάδας να φροντίσουν για την καλύτερη ψύξη του χώρου.  Μια ακόμη ομάδα που αντιμετώπισε προβλήματα ήταν η Mercedes με τον Νίκο Ρόσμπεργκ να μένει άπραγος στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά της W04. Οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να αλλάξουν καλωδιώσεις και έτσι η W04 συμπλήρωσε μόλις 14 γύρους. Ο Γερμανός πιλότος όντας χωρίς αντικείμενο μπόρεσε με άνεση να κάνει δηλώσεις: « Είμαι ικανοποιημένος ένιωθα πολύ καλά μέσα στο μονοθέσιο. Μπορούσα να πιέσω η ισορροπία κρατήματος ήταν καλή και ήταν πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Είμαι σίγουρος πως πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός αλλά απ’ ότι βλέπω όλοι κάνουν αντίστοιχα βήματα. Πέρυσι στον τελευταίο αγώνα ήμασταν ένα δευτερόλεπτο πίσω νιώθω πως έχουμε μια καλή βάση για να μειώσουμε τη διαφορά».
[nggallery id=1729]
Τους περισσότερους γύρους (89) συμπλήρωσε ο Πωλ ντι Ρέστα με την Force India. Η Ινδική ομάδα δεν έχει ακόμη ανακοινώσει ποιος θα είναι ο άλλος οδηγός της. Ο Σκωτσέζος είπε μετά το πέρας των δοκιμών: «Ήταν μια θετική μέρα, κάναμε ότι είχαμε προγραμματίσει. Επιβεβαιώνουμε τα δεδομένα των προσομοιωτών και κατανοούμε το μονοθέσιο. Δεν διαπιστώσαμε κάποια έλλειψη ή υστέρηση».

Αναλυτικά οι χρόνοι της πρώτης ημέρας δράσης στο σιρκουί της Νότιας Ισπανίας:
Οδηγός                         Ομάδα         Χρόνος                       Γύροι
1.  Μπάτον                  McLaren      1m18.861s                   37
2.  Ουέμπερ                Red Bull       1m19.709s  + 0.848s  73
3.  Γκροζάν                  Lotus             1m19.796s  + 0.935s  54
4.  Ντι Ρέστα               Force India  1m20.343s  + 1.482s  89
5.  Ρικιάρντο               Toro Rosso   1m20.401s  + 1.540s  70
6.  Μάσα                      Ferrari           1m20.536s  + 1.675s  64
7.  Χούλκενμπεργκ   Sauber             1m20.699s  + 1.838s  79
8.  Ρόζμπεργκ             Mercedes      1m20.846s  + 1.985s  11
9.  Μαλντονάντο      Williams         1m20.864s  + 2.003s  84
10. Ντε Γκάρντε        Caterham       1m21.915s  + 3.054s  64
11. Τσίλτον                  Marussia        1m24.176s  + 5.315s  29

Οι δοκιμές συνεχίζονται αύριο και ολοκληρωθούν την Παρασκευή.

Advertisement

Επιμέλεια: Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanF1)