Δοκιμές Χερέθ – Ημέρα 1: Ταχύτερος ο Button
ΑΓΩΝΕΣΔοκιμές Χερέθ – Ημέρα 1: Ταχύτερος ο Button
ΑΓΩΝΕΣΗ δράση σε ότι αφορά στη νέα αγωνιστική σεζόν ξεκίνησε, με τη πρώτη ημέρα χειμερινών δοκιμών εξέλιξης για το 2013. Το μονοθέσιο που ήταν ταχύτερο στη πίστα της Χερέθ, ήταν αυτό της McLaren, με τον Τζένσον Μπάτον στο τιμόνι!
Σ’ αυτές τις δοκιμές συμμετέχουν και οι 11 ομάδες που θα αγωνιστούν στο φετινό πρωτάθλημα οι δέκα εξ’ αυτών με τα νέα τους μονοθέσια. Μόνο η Williams χρησιμοποιεί το περσινό μονοθέσιο με άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα και φυσικά με τα νέα ελαστικά της Pirelli.
WHAT CAR
Ο Μπάτον νωρίς το πρωί αντιμετώπισε πρόβλημα με την αντλία καυσίμου που περιόρισε σημαντικά τη δραστηριότητά του σήμερα. Συνολικά συμπλήρωσε μόλις 37 γύρους τους μισούς από το δεύτερο Γουέμπερ με τη Red Bull. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε οδηγήσει το Χάμιλτον σε εγκατάλειψη στο Άμπου Ντάμπι πριν τρεις μήνες ενώ οδηγούσε την κούρσα. Η ταχύτερη επίδοση της ημέρας σημειώθηκε από τον οδηγό της McLaren λίγο πριν την ολοκλήρωση της ημέρας με την νέα σκληρή γόμα της Pirelli. Μέχρι το μεσημέρι ταχύτερος όλων ήταν ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus.
O ρυθμός της Ferrari δεν ήταν ίσως αυτός που θα περίμεναν οι οπαδοί της. Ο Φελίπε Μάσα που οδήγησε για πρώτη φορά την F138 σχολίασε: «Συγκρίνοντας με το περσινό μονοθέσιο είναι ένας τελείως διαφορετικός πλανήτης. Πέρυσι είχαμε πολλές δυσκολίες στο να οδηγήσουμε το μονοθέσιο και να το κρατήσουμε εντός πίστας. Φέτος τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά το μονοθέσιο είναι πολύ καλύτερα ζυγισμένο. Επίσης αισθάνομαι ότι το πίσω μέρος παρέχει περισσότερη πρόσφυση. Καθότι αυτή η πίστα έχει υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά στο κράτημα του πίσω μέρους και προκαλεί και υπέρμετρη φθορά αισθάνομαι πως η διαφορά από πέρυσι είναι μεγάλη. Ο χρόνος του Μπάτον είναι απίστευτος αλλά αυτός του Γουέμπερ που ήταν δεύτερος δε με εντυπωσιάζει. Δεν είμαι απογοητευμένος από την πρώτη μέρα. Έχουμε πολύ δουλειά ώστε να βελτιώσουμε το μονοθέσιο μέχρι τον πρώτο αγώνα. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Αλλά δεν είμαι απογοητευμένος».
Ο Μάσα κατά τη διάρκεια της ημέρας ανέφερε υπερβολική ζέστη στο κόκπιτ της F138 και ζήτησε από τους μηχανικούς της ομάδας να φροντίσουν για την καλύτερη ψύξη του χώρου. Μια ακόμη ομάδα που αντιμετώπισε προβλήματα ήταν η Mercedes με τον Νίκο Ρόσμπεργκ να μένει άπραγος στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά της W04. Οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να αλλάξουν καλωδιώσεις και έτσι η W04 συμπλήρωσε μόλις 14 γύρους. Ο Γερμανός πιλότος όντας χωρίς αντικείμενο μπόρεσε με άνεση να κάνει δηλώσεις: « Είμαι ικανοποιημένος ένιωθα πολύ καλά μέσα στο μονοθέσιο. Μπορούσα να πιέσω η ισορροπία κρατήματος ήταν καλή και ήταν πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Είμαι σίγουρος πως πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός αλλά απ’ ότι βλέπω όλοι κάνουν αντίστοιχα βήματα. Πέρυσι στον τελευταίο αγώνα ήμασταν ένα δευτερόλεπτο πίσω νιώθω πως έχουμε μια καλή βάση για να μειώσουμε τη διαφορά».
[nggallery id=1729]
Τους περισσότερους γύρους (89) συμπλήρωσε ο Πωλ ντι Ρέστα με την Force India. Η Ινδική ομάδα δεν έχει ακόμη ανακοινώσει ποιος θα είναι ο άλλος οδηγός της. Ο Σκωτσέζος είπε μετά το πέρας των δοκιμών: «Ήταν μια θετική μέρα, κάναμε ότι είχαμε προγραμματίσει. Επιβεβαιώνουμε τα δεδομένα των προσομοιωτών και κατανοούμε το μονοθέσιο. Δεν διαπιστώσαμε κάποια έλλειψη ή υστέρηση».
Αναλυτικά οι χρόνοι της πρώτης ημέρας δράσης στο σιρκουί της Νότιας Ισπανίας:
Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Μπάτον McLaren 1m18.861s 37
2. Ουέμπερ Red Bull 1m19.709s + 0.848s 73
3. Γκροζάν Lotus 1m19.796s + 0.935s 54
4. Ντι Ρέστα Force India 1m20.343s + 1.482s 89
5. Ρικιάρντο Toro Rosso 1m20.401s + 1.540s 70
6. Μάσα Ferrari 1m20.536s + 1.675s 64
7. Χούλκενμπεργκ Sauber 1m20.699s + 1.838s 79
8. Ρόζμπεργκ Mercedes 1m20.846s + 1.985s 11
9. Μαλντονάντο Williams 1m20.864s + 2.003s 84
10. Ντε Γκάρντε Caterham 1m21.915s + 3.054s 64
11. Τσίλτον Marussia 1m24.176s + 5.315s 29
Οι δοκιμές συνεχίζονται αύριο και ολοκληρωθούν την Παρασκευή.
Επιμέλεια: Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanF1)