Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Volvo Recharge: Άλμα στο μέλλον

Ελλάδα 0:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Volvo Recharge: Άλμα στο μέλλον

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Volvo Recharge: Άλμα στο μέλλον

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Μία εταιρία όπως η Volvo με μεγάλη παράδοση καινοτομιών και τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης από την δεκαετία του 1970, δεν θα μπορούσε να λείπει και από την πρώτη γραμμή των εξελίξεων στις μέρες μας. Είναι χαρακτηριστικό ότι εδώ και δύο χρόνια όλη η γκάμα της περιλαμβάνει plug-in υβριδικά μοντέλα ενώ όλα τα νέα Volvo από το 2021 και μετά θα διαθέτουν κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης, με στόχο το 2025 οι μισές πωλήσεις της εταιρίας να είναι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και οι άλλες μισές plug-in υβριδικά. Ενώ το πλάνο για το 2030, αφορά παραγωγή μόνο αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων!

Advertisement
Advertisement

Σήμερα στην εξηλεκτρισμένη γκάμα της Volvo με την ονομασία Recharge υπάρχουν τέσσερα πολύ εξελιγμένα plug-in υβριδικά. Τρία από αυτά, τα XC40 Plug-in T4 και T5 και το V60 Recharge Plug-in Hybrid T6 AWD εμπίπτουν στα κριτήρια του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” με Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) κάτω των 40.000 ευρώ και μηδενικό φόρο χρήσης. Μια ακόμα επιλογή είναι και το πολυτελές και επίσης high tech S60 Recharge Plug-in Hybrid T8 AWD.

Τo compact σε διαστάσεις αλλά πολύ μοντέρνο σε εμφάνιση και premium σε ποιοτικά χαρακτηριστικά XC40 διατίθεται σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις την T4 και την Τ5. Kαι στις δύο περιπτώσεις στο επίκεντρο βρίσκεται ένας ιδιαίτερα εξελιγμένος τρικύλινδρος turbο κινητήρας 1.500 κυβικών, με την απόδοσή του να είναι 129 ίπποι στο Τ4 και 180 ίπποι για το T5. Και στις δύο περιπτώσεις ο ηλεκτροκινητήρας του plug-in υβριδικoύ XC40 είναι απόδοσης 65 kW, με την συνδυαστική ισχύ να φθάνει στους 210 ίππους για το Τ4 και στους 261 ίππους για το T5.

Advertisement
Advertisement

Η μπαταρία και στα δύο αυτοκίνητα είναι ονομαστικής χωρητικότητας 10,7 kWh ενώ η φόρτιση διαρκεί λιγότερο από τρεις ώρες σε οικιακό ρεύμα. Η κατανάλωση και των δύο αγγίζει τα 2,0 l/100 Km (WLTP) ενώ η αυτονομία σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία φθάνει έως και τα 56 χιλιόμετρα για αστική χρήση (WLTP).

Advertisement

Πιο πάνω στη γκάμα βρίσκεται μία από τις πιο ελκυστικές λύσεις για εταιρικούς πελάτες αυτή την στιγμή στην ελληνική αγορά, το νέο V60 Recharge PHEV T6 AWD. Ένα αυτοκίνητο με πληθωρικούς χώρους για μία μεγάλη οικογένεια το οποίο συνδυάζει και αυτό τις κορυφαίες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης της Volvo με εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά και έναν πολυτάλαντο χαρακτήρα. Το υβριδικό σύστημα στην περίπτωσή του βασίζεται στον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης των 1.969 κ.εκ. και των 253 ίππων, ενώ με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα των 65 kW η συνδυαστική ισχύς ανεβαίνει στην κορυφαία τιμή των 341 ίππων.

Η μπαταρία είναι ονομαστικής χωρητικότητας 11,6 kWh, με χρόνο φόρτισης τις 3 ώρες ενώ η αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και σε αστικό τοπίο φθάνει μέχρι και τα 59 χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση κυμαίνεται στα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα των 1,7 l/100 Km (WLTP). Μία ακόμα ένδειξη των δυνατοτήτων του V60 Plug-in T6 είναι και οι κορυφαίες επιδόσεις, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα.

Advertisement

Το S60 Plug-in T8 φέρνει την υβριδική τεχνολογία σε ένα sedan υψηλών επιδόσεων και σπορ προδιαγραφών, με τον δίλιτρο κινητήρα να αποδίδει 303 ίππους που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 65 kW εκτοξεύουν την συνολική απόδοση στους 392 ίππους.

Η μπαταρία είναι και εδώ των 11,6 kWh με τους ίδιους χρόνους φόρτισης με το V60, όμως οι επιδόσεις ανεβαίνουν σε καθαρά σπορ επίπεδα, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται στο απίστευτο νούμερο των 4,6 δευτερολέπτων. Και μάλιστα με κατανάλωση και αυτονομία στα 1,7 l/100 Km και 59 χιλιόμετρα αντίστοιχα με βάση το πρότυπο WLTP. Θα πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι και στην περίπτωση του V60 όσο και σ’ αυτή του S60 ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται στον πίσω άξονα, προσδίδοντας χαρακτηριστικά τετρακίνησης και στις δύο εκδόσεις.

Advertisement

Σε όλα τα Recharge Plug-in μοντέλα της Volvo υπάρχουν διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης και καλύτερης εκμετάλλευσης της ενέργειας, με default λειτουργία την υβριδική αλλά και την δυνατότητα πλήρους ηλεκτρικής κίνησης. Τέλος όλο το σύστημα υποστηρίζεται και από ένα πολύ αποδοτικό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης.

Σε κάθε περίπτωση η Volvo δείχνει ότι είχε τα πιο γρήγορα ανακλαστικά για να το πέρασμα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης έχοντας μία πληθώρα plug-in υβριδικών μοντέλων και μία σειρά αμιγώς ηλεκτρικών που πωλούνται ήδη ή έχουν προγραμματιστεί για το αμέσως προσεχές διάστημα. Το άλμα στο μέλλον για την Volvo πατά σε γερές βάσεις, έχοντας πολλά καινοτόμα στοιχεία που έφερναν ανέκαθεν την εταιρία σε μία πλεονεκτική θέση μπροστά στις μεγάλες αλλαγές που συντελούνταν στην ιστορία της αυτοκίνησης. Και αυτό εκπληρώνει για μία ακόμα φορά με τον ιδανικό τρόπο η Volvo και η plug-in υβριδική γκάμα της.