Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Prius vs Ioniq: Η νέα μάχη στα υβριδικά

Ελλάδα 16:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Prius vs Ioniq: Η νέα μάχη στα υβριδικά

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Prius vs Ioniq: Η νέα μάχη στα υβριδικά

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το 2016 είναι το έτος λανσαρίσματος δύο σημαντικών εκπροσώπων της υβριδικής σχολής: ο ένας είναι το Prius τέταρτης γενιάς, το αυτοκίνητο που καθιέρωσε τη σχετική τεχνολογία και ο άλλος το Ioniq, το οποίο βάζει τη Hyundai δυνατά στο… παιχνίδι. Θεωρητικά υπάρχει φαβορί και αουτσάιντερ, αν σκεφτούμε ότι η Toyota διαθέτει εμπειρία σχεδόν 20 ετών στην παραγωγή υβριδικών μοντέλων μαζικής παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Το Hyundai Ioniq μπορεί να είναι το… αουτσάιντερ, όμως έχει χαρακτηριστικά που του δίνουν ελπίδες για αξιοπρεπή πορεία στις μεγαλύτερες αγορές. Όπως η εμφάνισή του, που είναι πιο «εύπεπτη» από μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού. Επίσης θα κυκλοφορήσει σε τρεις εκδόσεις: απλή υβριδική, plug-in υβριδική και 100% ηλεκτρική. Και οι τρεις θα παρουσιαστούν τον Μάρτιο στη Γενεύη, με την πρώτη να κυκλοφορήσει στο δεύτερο μισό του 2016.

Advertisement
Advertisement

Η Toyota έχει ανακοινώνει τα οριστικά τεχνικά χαρακτηριστικά για το νέο Prius, με τον μοναδικό αστερίσκο να αφορά τις εκπομπές ρύπων που θα πρέπει να επιβεβαιωθούν από τις αρμόδιες αρχές. Το υβριδικό σύστημα του Prius 4ης γενιάς εξακολουθεί να περιλαμβάνει τον 1.8 VVT-i κύκλου Άτκινσον, ο οποίος όμως έχει εξελιχθεί για περιορισμό της τριβής και των μηχανικών απωλειών.

Η μέγιστη απόδοση του 4κύλινδρου κινητήρα της Toyota ανέρχεται σε 98 PS στις 5.200 rpm. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 72 PS, ενώ η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος φθάνει στα 122 PS. Από την άλλη, το υβριδικό Ioniq έχει κάτω από το καπό του έναν 1.6 GDI βενζινοκινητήρα της σειράς Kappa, ισχύος 105 PS, που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 43,5 PS. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 141 PS και η ροπή τα 27 kgm.

Το Prius εφοδιάζεται με μπαταρίες νικελίου-μετάλλου (NiMH), οι οποίες είναι μικρότερες σε μέγεθος και τοποθετούνται κάτω από το πίσω κάθισμα. Έτσι δεν επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία είναι άκρως ικανοποιητική (502 lt.) για ένα αυτοκίνητο μήκους 4,54 m. Στο ίδιο σημείο βρίσκονται και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου πολυμερών της Hyundai, η οποία δεν ανακοινώνει τον όγκο του χώρου αποσκευών με όρθια τα πίσω καθίσματα (μόνο ότι φθάνει τα 750 lt. με αναδιπλωμένο τον πίσω πάγκο). Λογικά το Ioniq υστερεί σε αυτόν τον τομέα του Prius.

Ο χώρος αποσκευών του Prius ικανοποιεί με τον όγκο του (502 lt) και το πλάτος του.

Ο χώρος αποσκευών του Prius ικανοποιεί με τον όγκο του (502 lt) και το πλάτος του.

Advertisement

Η μέση κατανάλωση της νέας γενιάς του Prius ανέρχεται σε 3 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 σε 70 g/km. Το υβριδικό της Toyota επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 10,6 sec και αγγίζει σε τελική ταχύτητα τα 180 km/h. Σχετικά νέα από τη Hyundai για το Ioniq θα μάθουμε τον Μάρτιο στη Γενεύη, οπότε δεν μπορεί να γίνει σύγκριση τη δεδομένη χρονική στιγμή. Πολλά βέβαια θα εξαρτηθούν από την τιμή διάθεσης των δύο υβριδικών αυτοκινήτων, αλλά και πόσο πλούσιος θα είναι ο εξοπλισμός τους.

Μέσα στο Φεβρουάριο θα οδηγήσουμε στην Ισπανία το νέο Prius και θα καταγράψουμε άμεσα τις εντυπώσεις μας, οπότε μείνετε συντονισμένοι στο Νο 1 αυτοκινητικό site στην Ελλάδα, το NewsAuto.gr.

Ρηχό δείχνει το πορτμπαγκάζ του Ioniq, με τη hyundai να μην έχει ακόμη ανακοινώσει τη χωρητικότητά του.

Ρηχό δείχνει το πορτμπαγκάζ του Ioniq, με τη hyundai να μην έχει ακόμη ανακοινώσει τη χωρητικότητά του.

Advertisement