Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV στην Ισπανία

Ελλάδα 3:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με μία εντελώς διαφορετική, φουλ υβριδική προσέγγιση το νέο Civic μας δείχνει πως έχει τον τρόπο του για να παραμείνει ένα από τα πιο θελκτικά hatchback, με την τεχνολογική αύρα ενός limo-hatch και την κατανάλωση ενός citycar. Λανσάρισμα θα γίνει  στην Ευρώπη αυτό το φθινόπωρο και τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα.

Advertisement
Advertisement

Σε σχέση με το απερχόμενο Civic θα λέγαμε πως o μόνος βασικός κοινός παρονομαστής που υπάρχει με τη νέα γενιά παραμένει το Type R (που θα δούμε του χρόνου με τον δίλιτρο turbo). Γιατί το λέμε αυτό; Επειδή πολύ απλά σε μία εποχή που τα πάντα εξηλεκτρίζονται μετά από 50 χρόνια επιτυχιών το ολοκαίνουργιο Civic  υιοθετεί έναν εντελώς διαφορετικό γενετικό κώδικα εμπλουτισμένο με υβριδική τεχνολογία και μπόλικα ηλεκτρόνια.

Κάνοντας αυτό που ξέρω καλύτερα να κάνω μέχρι και σήμερα, ως μοντέλο, το Civic το πρόλαβα από την 7η του γενιά που παράχθηκε έως το 2005. Σαν ένα άλλο «deja vu», στην επόμενη του, είχα βρεθεί και πάλι στην Ισπανία για μία πρώτη οδηγική επαφή. Θα θυμάστε, εκείνο το Civic που είχε το πιο space στιλ με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων στο εσωτερικό και την αιχμηρή αισθητική του αμαξώματος.

Οι επόμενες γενιές εμφανίσθηκαν σαν φυσικό επακόλουθο φτάνοντας στο Civic που μας κούνησε μαντήλι, ένα από τα καλύτερα hatches με turbo επιδόσεις και στιλ που φλερτάρει με τα όρια της υπερβολής.

Advertisement
Advertisement

Και να που βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι του μοντέλου που γράφει το 11ο κεφάλαιο στην ιστορία του Civic, επιστρέφει στην «ατμόσφαιρα» αλλά παντρεμένο με ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα. Πρόκειται για την e:HEV διάταξη που την γνωρίσαμε για πρώτη φορά από το CR-V, στη συνέχεια στο Jazz και στο HR-V (τα δύο τελευταία με κινητήρα 1.500 κ.εκ.).

Στα γρήγορα: πρόκειται για ένα φουλ υβριδικό σύστημα μέγιστης ισχύος 184 ίππων (αυτή του ηλεκτροκινητήρα) με ένα σοφιστικέ σύστημα μετάδοσης που επιτρέπει κατά κύριο λόγο την κίνηση με το ηλεκτρικό μοτέρ μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση (μέση τυποποιημένη στα 4,6 λίτρα/100 χλμ., εκπομπή CO2 από 108 γρ./χλμ.).

Advertisement

Για το Civic επιλέχθηκε η μεγαλύτερη σε κυβικά εκδοχή του e:HEV με τον βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ισχύος 143 ίππων, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με τον πολύ υψηλό βαθμό απόδοσης που φτάνει το 41% και την σχέση συμπίεσης στο 13,9:1. Η διάταξη με το δίλιτρο VTEC μπορεί να μας παραπέμπει σε αυτήν του CR-V, αλλά υπάρχουν σημαντικές αναβαθμίσεις στον ηλεκτροκινητήρα και στα ηλεκτρονικά ισχύος όπως και στην αποδοτικότερη μπαταρία με 72 στοιχεία και αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα κατά 46%. Επίσης, οι Ιάπωνες τονίζουν πως το πλαίσιο είναι 22% πιο δύσκαμπτο και πως έχουν γίνει θεαματικές βελτιώσεις στη μείωση του θορύβου του κινητήρα και στους κραδασμούς, όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι.

Advertisement

Πριν βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα, να πούμε πως το νέο Civic από κοντά είναι πολύ πιο αποδεκτό αισθητικά από το υπάρχον μοντέλο που είχε κάποιες σχεδιαστικές ακρότητες. Σύμφωνοι, δεν θα πεις και wow, αλλά καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις με την πιο μίνιμαλ προσέγγιση του και να σου γεμίζει το μάτι. Πως να μην ισχύει αυτό αφού το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 3,1 εκατοστά φτάνοντας συνολικά τα 4,551 μέτρα, όταν το ύψος (1,408 μέτρα) έχει μειωθεί κατά 2,7 εκ. και το πλάτος (στα 1,802) έχει παραμείνει σχεδόν ίδιο. Αξιοσημείωτο είναι πως το μήκος του τοποθετεί το νέο Civic στην κατηγορία D και απέναντι σε Premium μοντέλα όπως είναι η Mercedes C-Class. Ταυτόχρονα, το μεταξόνιο (στα 2.734 χλστ.) με τα +3,5 εκατοστά του προσφέρει μεγάλους χώρους παρόλο που ο πίσω πρόβολος έχει μειωθεί κατά 2 εκ. Το καπό χαμηλώνει κατά 2,5 εκ. προς την όμορφη μάσκα που και αυτή σε κερδίζει με την απλότητα της που συμπληρώνει ένα διακριτικά δυναμικό ντιζάιν.

Advertisement

Προσωπικά θεωρώ πως ένα από τα δυνατά χαρτιά του νέου Civic είναι το πόσο ευχάριστα νιώθεις στο εσωτερικό του. Ήδη γνωρίζουμε το εργονομικό ταμπλό από το Jazz και το HR-V με αποτέλεσμα εδώ να είναι ακόμη πιο πετυχημένο στην εκτέλεσή του και ακόμη πιο ντελικάτο υιοθετώντας στην κεντρική κονσόλα τους διακόπτες -αντί του κλασικού επιλογέα- για την επιλογή κίνησης. Είναι και αυτή η ζώνη του αεραγωγού με το ρετρό πλέγμα που διατρέχει το ταμπλό δημιουργώντας μία πολύ ευχάριστη αίσθηση σε συνδυασμό με τις δύο οθόνες. Αυτή του ψηφιακού πίνακα των 10,2 ιντσών (η βασική έχει 7,0) και της touch-screen των 9,0 ιντσών (στις top εκδόσεις εξοπλισμού). Και οι δύο είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστες με πολύ καθαρά γραφικά, ενώ η αφής έχει και απτικούς διακόπτες.

Γενικότερα τα πάντα στο προσεγμένο ποιοτικά εσωτερικό του Civic είναι εκεί που τα θέλεις. Από τις ποτηροθήκες, τις θύρες USB (θα ήθελα Type-C) και την ασύρματη θέση φόρτισης του smartphone μέχρι τα χειριστήρια για τον κλιματισμό ή αυτά πάνω στο τιμόνι. Όσο για τους χώρους, αυτοί θα έλεγα με μία λέξη πως είναι αρχοντικοί για όλους τους επιβαίνοντες και ειδικότερα για τους πίσω. Ωστόσο, για το μέγεθος του αυτοκινήτου θα ήθελες κάτι παραπάνω από το σχετικά ρηχό πορτμπαγκάζ των 410 λίτρων, αλλά μην ξεχνάτε πως κάπου πρέπει να χωρέσουν οι μπαταρίες ή οι πολλαπλοί σύνδεσμοι της πίσω ανάρτησης.

Η οποία προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης, αφού το set-up και η γενικότερη ρύθμιση του σασί από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι πως είναι προσανατολισμένη στον υβριδικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συγκριτικά με το Civic και τους turbo κινητήρες του, το νέο διατηρεί μία σπορ αύρα του η οποία προσαρμόζεται στον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα του υβριδικού συστήματος με την αυτόματη αλλά CVT κιβώτιο (ουσιαστικά δεν υπάρχει γρανάζια με το ηλεκτρικό μοτέρ να αναλαμβάνει στην σχέση μετάδοσης στους μπροστινούς τροχούς) και την πολύ καλή πληροφόρηση του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού.

Με άλλα λόγια το νέο Civic είναι ένα απολαυστικό, άνετο και πάνω απ’ όλα ένα οικονομικό hatch με τα προσόντα μιας λιμουζίνας και την κατανάλωση ενός citycar. Σημειώστε πως στην πρώτη μας επαφή γύρω από την Μαδρίτη καταγράψαμε μια μέση τιμή στα περίπου 5,5-6,0 λίτρα/100 χλμ. Από πλευράς επιδόσεων η Honda ανακοινώνει μία επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα με την τελική να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. 

Αξιοσημείωτο είναι πως οι Ιάπωνες έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στα οδηγικά προφίλ και στην διαχείριση του υβριδικού συστήματος. Σε κάθε ένα από τα προγράμματα (Econ, Normal, Sport, Individual) αλλάζει ανάλογα το θέμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενώ ειδικά για το σπορ υπάρχει μια τεχνητή ενίσχυση του ήχου του κινητήρα που ανεβάζει την διάθεση του οδηγού.

Τελικά, πόσο Civic είναι το νέο Civic; Αν επιχειρήσεις να συγκρίνεις το νυν με το πρώην δεν θα καταφέρεις να έχεις μία σωστή απάντηση. Σε μία εποχή που τα πάντα αλλάζουν, που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μετασχηματίζεται και εξηλεκτρίζεται, θα ήταν λάθος να συγκρίνουμε το νέο Civic με οποιοδήποτε προηγούμενο του. Διότι πολύ απλά είναι ένα εξαιρετικό πλήρως υβριδικό hatch-limo (ω, ναι, μου αρέσει αυτός ο όρος) που καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες με υψηλά στάνταρ άνεσης και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος χρήσης. Όσο για το κτήσης, αναμένουμε τις τιμές πώλησης με όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού να διαθέτουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο από συστήματα υποβοήθησης άνεσης του οδηγού και το ολοκληρωμένο σύνολο του Honda Sense.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιστορική συμφωνία Honda και Sony για τα ηλεκτρικά
Honda Civic: Πρωταγωνιστής στο Milan Design Week
Πότε έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό crossover της Honda;