Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε την αγωνιστική Porsche 935

Ελλάδα 1:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την αγωνιστική Porsche 935

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε την αγωνιστική Porsche 935

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Κίνηση ματαιοδοξίας ή λαμπρή ιδέα; Ο σύγχρονος MobyDick της Porsche διχάζει τις γνώμες. Τουλάχιστον μεταξύ όσων δεν είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στη θέση του οδηγού…

Advertisement
Advertisement

 

Τι γνώμη έχετε γι’ αυτό το αυτοκίνητο; Οταν αποκαλύφθηκε την περσινή χρονιά ξεσήκωσε ένα κύμα διαφορετικών απόψεων. Για μερικούς η αναβίωση της θρυλικής αγωνιστικής 935 της δεκαετίας του ’70 είναι ένα αυτοκίνητο βγαλμένο από τα όνειρα που παντρεύουν το πνεύμα μιας αγνής, ρομαντικής εποχής με την τεχνολογία αιχμής του σήμερα. Για κάποιους άλλους, είναι απλά μια παρατραβηγμένη και φανταχτερή παραλλαγή της 911 GT2 RS. Τελικά, όμως, το τι πιστεύεις παύει να έχει σημασία από τη στιγμή που θα εξαντλήσεις για πρώτη φορά όλη τη διαδρομή του πεντάλ του γκαζιού. Ο χρόνος ξαφνικά μοιάζει να συστέλλεται και τα δεδομένα που πρέπει να επεξεργαστείς περνούν τόσο γρήγορα από τον εγκέφαλό σου που απλά δεν έχεις κανένα περιθώριο για διαβουλεύσεις και διαμάχες.

Δείτε εδώ τις τιμές των μοντέλων της Porsche

Advertisement
Advertisement

Ας ξεκινήσουμε, όμως, με τα βασικά. Η Porsche θα κατασκευάσει συνολικά 77 νέες 935 και παρά την εξωφρενική τιμή στην οποία τις διαθέτει (πλησιάζει το ένα εκατ. ευρώ), όλη η παραγωγή έχει ήδη πουληθεί. Το αμάξωμα μαρτυρά ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί φόρο τιμής στον θρυλικό «MobyDick», την ειδικά εξελιγμένη για αγώνες αντοχής Porsche 935 του 1978 με την χαρακτηριστική επιμηκυμένη ουρά. Κάτω από τη σύγχρονη 935 κρύβεται η 911 GT2 RS ή, για να είμαστε απολύτως ακριβείς, η ειδική έκδοση πίστας GT2 RSClubsport. Η 935 δεν έχει έγκριση κυκλοφορίας στον δρόμο. Είναι φτιαγμένη για αποκλειστική χρήση στην πίστα και λογικά θα πρωταγωνιστήσει σε ειδικά trackdays και διοργανώσεις της Porsche για πολύ περιορισμένο κοινό. Είναι επίσης κατασκευασμένη με αποκλειστικό γνώμονα την ταχύτητα.

Advertisement

Αυτό το αντιλαμβάνεσαι εύκολα παρατηρώντας όλες τις απίθανες λεπτομέρειες που φιλοξενούνται σε αυτόν τον πύραυλο των 4,9 μέτρων. Οι αεροδυναμικοί τροχοί, όπως και στο πρωτότυπο μοντέλο του 1978, εξυπηρετούν τόσο την αποβολή θερμότητας από τα φρένα όσο και τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης. Η πλάτους σχεδόν 2 μέτρων πίσω πτέρυγα έχει δανειστεί μπόλικα στοιχεία από την 919 LMP1, ενώ οι εξατμίσεις από τιτάνιο που μοιάζουν με πολυβόλα είναι εμπνευσμένες από την 908. Στο εσωτερικό μόνο οι βασικές γραμμές του ταμπλό θυμίζουν το μοντέλο παραγωγής, καθώς όλη η υπόλοιπη εικόνα μαρτυρά ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό κόκπιτ. Το κάθισμα του συνοδηγού έχει αφαιρεθεί, τα χέρια ακουμπούν σε ένα ημικυκλικό τιμόνι γεμάτο διακόπτες, ενώ τα πάντα περιβάλλονται από τον αγωνιστικό κλωβό ασφαλείας. Τα μόνα ρετρό στοιχεία στο εσωτερικό είναι η ξύλινη λαβή του κλωβού ασφαλείας (στο στυλ της 917) και τα μικρά αναλογικά όργανα στις δύο άκρες της ψηφιακής οθόνης, η οποία αντικαθιστά τον κλασικό πίνακα οργάνων.

Advertisement

Η εκκίνηση είναι εύκολη. Ο flat-6 ζωντανεύει με έναν ξερό βρυχηθμό που αντηχεί στους τοίχους των πιτς δημιουργώντας κραδασμούς στο έδαφος. Το κιβώτιο είναι ένα PDK παραγωγής, οπότε το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να μετακινήσεις τον επιλογέα στη θέση D και στη συνέχεια στη χειροκίνητη λειτουργία ώστε να ξεκινήσεις χωρίς το παραμικρό άγχος για την προοδευτικότητα της διαδικασίας. Η συνέχεια είναι καταιγιστική. Η ισχύς από τον twin-turbo των 3,8 lt είναι αμετάβλητη σε σχέση με την πολιτική GT2 RS και να είστε σίγουροι πως αν οι 700 PS ακούγονται εντυπωσιακοί ως νούμερο, αποδεικνύονται ακόμα πιο αποκαλυπτικοί στην πράξη.

Ας επιστρέψουμε όμως στη στιγμή όπου το πεντάλ του γκαζιού ακουμπά το μέταλλο. Η 935 είναι διαβολεμένα γρήγορη, σαν το τρενάκι του λούνα παρκ σε κάθετη εφόρμηση, μόνο που εδώ τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα διότι μπορείς να στρίψεις και να φρενάρεις. Δεν υπάρχει υποβοήθηση στα φρένα, οπότε το πεντάλ θέλει δύναμη, πολλή δύναμη. Ωστόσο η αποτελεσματικότητα εκπλήσσει, χωρίς μάλιστα να υπάρχει το άγχος του μπλοκαρίσματος, αφού το ABS επαγρυπνά στο παρασκήνιο. Τα κατεβάσματα μέσω των ανθρακονημάτινων paddlesπίσω από το τιμόνι είναι ελάχιστα πιο αργά από αυτά που θα έδινε ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό κιβώτιο, όμως από την άλλη πλευρά το PDK αποδεικνύεται πιο ομαλό και λιγότερο βίαιο. Στοχεύοντας στις παρατεταμένες και με αρκετές αναπηδήσεις στροφές της πίστας του Lausitzringνιώθεις σιγουριά, η οποία αυξάνεται καθώς ανεβαίνει και η θερμοκρασία των σλικ ελαστικών. Oμως όσο οδηγείς επιφυλακτικά διαπιστώνεις πως η έστω και ελάχιστη υποστροφή δεν σε αφήνει να σημαδέψεις την έξοδο με το ελάχιστο ανάποδο που θα έδινε μια πιο ηρωική υπόσταση στη διαδικασία. Αυτό εν μέρει οφείλεται στο γεγονός ότι οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου που οδηγούμε είναι σχετικά ήπιες και συμβατικές.

Advertisement

Δείτε εδώ τις τιμές των μοντέλων της Porsche

Πολύ περισσότερο, αυτή η εικόνα έχει να κάνει με το ότι κάτω από την επιβλητική εμφάνιση κρύβεται μια 911 Turbo – και αυτή ακριβώς τη συμπεριφορά έχει μια 911 Turbo όταν είσαι επιφυλακτικός. Φρενάροντας πιο βαθιά μέσα στη στροφή και περνώντας πιο νωρίς στο γκάζι ώστε να διατηρείται μια καλύτερη ισορροπία νιώθεις την 935 να ζωντανεύει. Οι καταπονήσεις του σώματος από την ταχύτητα μέσα στη στροφή είναι τόσο βασανιστικές όσο και η δυσκολία που αποκτά η αναπνοή κατά την επιτάχυνση στην ευθεία. Ομως αυτό που εν τέλει σε εκπλήσσει είναι η ευκολία προσέγγισης της τόσο συγκλονιστικής απόδοσης. Καθώς προσαρμόζεσαι και αποκτάς εμπιστοσύνη μειώνοντας την ανάγκη παρέμβασης των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της ευστάθειας, γίνεται ξεκάθαρο ότι η 935 είναι -αναλογικά- ένα φιλικό αυτοκίνητο. Και τελικά, η ικανότητα συστολής του χρόνου μοιάζει άκρως πραγματική, καθώς το τέλος της ώρας που την είχαμε στη διάθεσή μας μοιάζει σαν να ήρθε πολύ νωρίτερα απ’ όσο υπολογίζαμε, αφήνοντας την έντονη επιθυμία για μια γεμάτη ημέρα σε μια άδεια πίστα μόνο με την 935.

ΝΑΙ
ΑΣΥΛΛΗΠΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
ΦΙΛΙΚΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΗ
ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

ΟΧΙ
ΑΣΥΛΛΗΠΤΑ ΥΨΗΛΗ ΤΙΜΗ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ

 CAR
ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΧΑΝΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΑΦΩΣ ΠΙΟ ΦΘΗΝΗ GT2 CLUBSPORT, ΟΜΩΣ ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ Η 935 ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ. ΕΑΝ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙΣ, ΘΑ ΣΕ ΜΑΓΕΨΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΜΙΛΛΗ ΛΑΜΨΗ ΤΗΣ.

935/78 MobyDick

Η Porsche 935/78 αποτέλεσε την τελευταία εξέλιξη της αγωνιστικής 935 με στόχο τον αγώνα του LeMans και έμεινε γνωστή με το παρατσούκλι «Moby Dick» λόγω της μακριάς ουράς της. Το αυτοκίνητο έφερε σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις στον κινητήρα και στη μετάδοση, είχε βελτιωμένη κατανομή βάρους, αλλά ξεχώρισε κυρίως για την αεροδυναμική του διαμόρφωση, καθώς οι τεχνικοί της Porsche εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο κάθε περιθώριο που άφηναν οι τότε κανονισμοί του Group 5. Με την ισχύ να ξεπερνά τους 860 PS και την προσεγμένη αεροδυναμική, η 935/78 ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στις ευθείες του LeMans το 1978, φτάνοντας τα 367 km/h. Αν και τελικά δεν έφτασε στον στόχο της, που ήταν η νίκη στον διάσημο αγώνα, η 935/78 «MobyDick» έγινε ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή αγωνιστικά μοντέλα της Porsche.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.800 cc, FLAT-6, TWIN-TURBO, 700 PS @ 7.000 rpm, 76,5 kgm @ 2.500-4.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 2,7’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 340 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 11,8 lt/100 km
CO2: 269 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.865/2.034/1.359 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.457 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.380 kg