Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε στην Ελβετία: Opel Grandland X Plug-In Hybrid 4 (+τιμή)

Ελλάδα 1:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ελβετία: Opel Grandland X Plug-In Hybrid 4 (+τιμή)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε στην Ελβετία: Opel Grandland X Plug-In Hybrid 4 (+τιμή)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η κορυφή στην γκάμα των SUV της Opel είναι… επαναφορτιζόμενη. Το Grandland X Plug-In Hybrid 4 έχει ισχύ 300 ίππων, τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (ηλεκτρικό, υβριδικό, AWD και sport) και έχει αυτονομία έως 59 χλμ μόνο με ηλεκτροκίνηση (WLTP1).

Advertisement
Advertisement

 

To Opel Grandland X Hybrid4 εντάσσεται στη στρατηγική του κατασκευαστή για την επίτευξη χαμηλών μελλοντικών στόχων όσο αφορά τις εκπομπές ρύπων CO2. Μαζί με το νέο Opel Corsa-e (αμιγώς ηλεκτρικό), συμβάλλει στον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της προϊοντικής γκάμας μέχρι το 2024.

Advertisement
Advertisement

Το κομψό (είναι η αλήθεια) Grandland X Hybrid4, συνδυάζει την ισχύ ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ. και δύο ηλεκτροκινητήρων, παράγοντας συνολικά 300 ίππους. Η κατανάλωση καυσίμου WLTP1 (σε μικτό κύκλο) είναι 1,4-λιτ/100 χλμ με CO2 32-29 γρ/χλμ. Η εμφάνιση του υβριδικού SUV της Opel έχει αλλαγές στα σημεία. Η γραμμή της οροφής που το κάνει να μοιάζει coupe και σβήνει όμορφα στο πίσω μέρος με τα LED φωτιστικά σώματα να βάζουν το όριο στο μοτίβο. Ξεκινήσαμε ανάποδα την περιγραφή για να φτάσουμε στο εμπρός μέρος με τον προφυλακτήρα να έχει μεγαλύτερους αεραγωγούς στα πλάγια και την μάσκα με το έμβλημα της Opel. Η εμφάνισή του γίνεται ακόμα πιο τολμηρή με το προαιρετικό  μαύρο καπό , σε συνδυασμό με τη μαύρη οροφή. Οι εντυπωσιακές  δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 19”  υπογραμμίζουν την sport προσπάθεια στην σχεδίασή του.

Μαύρο καπό; Ναι όσοι θυμάστε τα αγωνιστικά Opel της δεκαετίας του 1970 (Kadett Rallye ή Ascona Μκ1 GTE)  θα θυμάστε αυτό τον χρωματισμό. Τα μαύρα καπό για να μην μεταφέρουν γυαλάδες στο παρμπρίζ και μειώνουν την ορατότητα. Παλιά τεχνική αφού τα φυμέ παρμπρίζ ήταν (ίσως ανύπαρκτα) πολύ ακριβά, λίγα και ευαίσθητα.

Advertisement

Στο εσωτερικό συναντάμε το  8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8, ενώ η σπορ αίσθηση ενισχύεται από το δερμάτινο τιμόνι με flat bottom και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων πίσω του. Για την συνδεσιμότητα μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής 8 ιντσών χειρίζεστε το  σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα, το κινητό τηλέφωνο αλλά και τις ειδικές σελίδες Hybrid4. Ό, τι χρειάζεστε είναι σε άμεση πρόσβαση.

Κέρδη και ζημιές

Advertisement

Όπως γράψαμε παραπάνω ως Hybrid4 το SUV εφοδιάζεται με έναν turbo βενζινοκινητήρα 200 ίππων. Ο ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα αποδίδει 110 ίππων και παρέχει τη δύναμή του στους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, 8 σχέσεων. Με τον ηλεκτροκινητήρα των 113 ίππων στον πίσω άξονα, το Grandland γίνεται ένα ηλεκτροκίνητο 4×4. Η συνδυαστική ισχύς, με γεμάτες μπαταρίες, φτάνει τους 300 ίππυς και η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία φτάνει (κατά WLTP) στα 59 χλμ.

Στην πράξη το plug-in-υβριδικό μοντέλο έχει χάσει λίγους από τους χώρους σε σχέση με τις εκδόσεις, με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αρχικά, στο ρεζερβουάρ. Στο Hybrid4 χωρούν 43 λίτρα βενζίνης, κάτι που οφείλεται στην μπαταρία των 13,2 kWh κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Επίσης, μικρότερος είναι και ο χώρος αποσκευών. Η χωρητικότητά του περιορίζεται μεταξύ 390 και 1.528 λίτρων, ενώ στο βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο μοντέλο οι αντίστοιχες τιμές κυμαίνονται μεταξύ 514 και 1.652 λίτρων. Ταυτόχρονα δε, το υβριδικό Grandland X είναι και κατά 375 κιλά βαρύτερο (φτάνει τα 1.800 κιλά) χωρίς επιβάτες.

Advertisement

Κίνηση με καύσιμο και ηλεκτρισμό

Η λύση σε όλα τα… προβλήματα του υβριδικού Grandland είναι το δεξί πεντάλ της δύναμης (ηλεκτρικής και καυσίμου). Με τον διακόπτη των προγραμμάτων οδήγησης δίπλα από τον τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Πατάτε το μικρό διακόπτη και επιλέγετε 4×4, electro, hybrid ή sport. Όταν συνδυάζονται οι δύο ηλεκτροκινητήρες, εκτοξεύουν το Grandland X Hybrid4 από στάση ως τα 100 km/h σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα. Την ίδια στιγμή, το γερμανικό SUV δε δείχνει να… ζορίζεται για να δείξει ταχύτητα όσο άλλες υβριδικές προτάσεις. Αντιθέτως, ο οδηγός έχει την αίσθηση πως η δύναμη είναι εκεί και διαθέσιμη. Ναι, το παιχνίδι της δύναμης είναι και απολαυστικό. Ωστόσο, δεν είναι κακό όταν οδηγείται και με τη φιλοσοφία, που κατασκευάστηκε: Το υβριδικό πρόγραμμα.

Σε αυτήν την περίπτωση, ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας και οι ηλεκτροκινητήρες εναλλάσσονται μεταξύ τους, ανάλογα με τις ανάγκες τις κίνησης και τις παραμέτρους της οδήγησης ανά πάσα στιγμή. Αν επιλέξετε το B-mode, το όχημα επιβραδύνει με τον κινητήρα και το κιβώτιο και το υβριδικό πρόγραμμα επανατροφοδοτεί με ενέργεια την μπαταρία. Η προαναφερθείσα φόρτιση της μπαταρίας σας δίνει κάποια επιπλέον 10 ή 20 χλμ κίνησης με ηλεκτρισμό για να την χρησιμοποιήσετε στις «περιβαλλοντικές» ζώνες των πόλεων. Η ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι τόσο διακριτική, που δεν θα καταλάβετε πότε έγινε ή πότε περάσατε σε ηλεκτροκίνηση. Έπειτα από τα πρώτα χιλιόμετρα με το Grandland διαπιστώνουμε πως η απόδοση δίνει την αίσθηση της Ascona 400 του Walter Röhrl, που βρίσκεται στο υπόγειο, του μουσείου της Opel στο Rüsselsheim. Κινηθήκαμε από την Βασιλεία, στους δρόμους ως τον Μέλανα Δρυμό με στροφές βρεγμένο οδόστρωμα, πότε γρήγορα πότε συντηρητικά αλλά χωρίς να χάσουμε την αίσθηση ασφάλειας και πάνω από όλα με πολύ μικρή κατανάλωση  καυσίμου. Βέβαια οι μπαταρίες ήταν φορτισμένες, και χρησιμοποιήσαμε την ρύθμιση στο υβριδικό πρόγραμμα για αρκετά χιλιόμετρα.

Μέχρι να φορτίσει…

Το… γέμισμα των μπαταριών από τον φορτιστή της Opel μας δίνει τον χρόνο να σκεφτούμε και να φτάσουμε στο συμπέρασμα: Σε μία Ευρωπαϊκή χώρα (ή σε λίγα χρόνια στην Ελλάδα αν όλα πάνε καλά) το Plug-in υβριδικό SUV της Opel με 300 ίππους θα δουλεύει κάπως έτσι: Φόρτιση των μπαταριών 59 χλμ μετακινήσεις για τη δουλειά, το Super Market, τον παιδότοπο, τη βόλτα φόρτιση στο σπίτι ή την δουλειά και 59 χλμ επιπλέον μετακινήσεις. Όλα τα χιλιόμετρα ηλεκτρικά. Για το ταξίδι έχετε και το υβριδικό μοτέρ με οικονομία καυσίμου . Στις διακοπές; Φόρτιση μπάνιο/μικρή εκδρομή επιστροφή στο δωμάτιο. Όλες οι μετακινήσεις ηλεκτρικές.

Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Opel πωλείται ήδη στη Γερμανία. Στην Ελλάδα, το τετρακίνητο μοντέλο διατίθεται με ανώτερο εξοπλισμό στην έκδοση Exclusive στην τιμή των 49.900 ευρώ. Οι οδηγοί του Grandland X Hybrid4 επωφελούνται από τη νομοθεσία που προβλέπει μηδενικό φόρο, εφόσον το όχημα εκπέμπει λιγότερο από 50γραμ. CO2 και η λιανική τιμή προ φόρων δεν ξεπερνά τις 40.000 ευρώ.