Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Οδηγούμε: Audi S3 Sportback Prototype

  • car magazine team

Η Audi μόλις αποκάλυψε την τέταρτη γενιά του Α3, όμως εμείς οδηγούμε ήδη το εντελώς νέο και σημαντικά αναβαθμισμένο «καυτό» S3.

Ακόμα και το πιο εκπαιδευμένο μάτι δεν μπορεί να διεισδύσει σε όσα κρύβονται κάτω από το νέο S3. Δεν μιλάμε γι’ αυτά που προσπαθεί να κρύψει το ασπρόμαυρο καμουφλάζ με το οποίο είναι ντυμένο το αυτοκίνητο προπαραγωγής που οδηγούμε. Aλλωστε δεν νομίζουμε πως το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση ήταν τόσο η παραπλάνηση όσο η δημιουργία μιας πιο μυστηριακής αίσθησης σε σχέση με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Δεν είναι, βλέπετε, ένα απλό A3 Sportback.

Κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του πρωτότυπου που οδηγούμε κρύβονται αρκετές πικάντικες τεχνολογικές λεπτομέρειες, καθώς πρόκειται για το καυτό S3. Παρότι οι τελικές προδιαγραφές του δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα, είναι σίγουρο ότι το νέο μοντέλο θα συνεχίσει στο μοτίβο του προκατόχου του, προσφέροντας ακόμα περισσότερο εκλέπτυνση αλλά και ένταση. Οι μηχανικοί του Ινγκολσταντ γνωρίζουν πολύ καλά πώς να αναμειγνύουν την πολυτέλεια με τον δυναμισμό μέσω της έξυπνης μηχανολογίας. Γνωρίζουμε πως ο δίλιτρος 4κύλινδρος TFSI θα συνεχίσει στον ίδιο ρόλο, έχοντας όμως κάποιες αναβαθμίσεις. Το ζητούμενο ήταν να διατηρηθεί η υπάρχουσα απόδοση -πιθανότατα μιλάμε για 310 PS και 40,8 kgm ροπής- αλλά μέσα στο πλαίσιο των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών ρύπων στο οποίο είναι απαραίτητη η ενσωμάτωση στον κινητήρα ενός φίλτρου μικροσωματιδίων. Δεν υπάρχει κάποια ανακοίνωση για τις επιδόσεις, όμως είναι σαφές πως το S3 είναι πολύ γρήγορο. Υπολογίζουμε πως το 0-100 km/h θα κυμαίνεται κάτω από τα 5’’ και η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Το S3 δεν είναι μόνο μια έκδοση γοήτρου αλλά και ένα σημαντικό εμπορικό όπλο στην γκάμα του Α3, καθώς αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1/5 των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου. Η επιτυχία σε πολύ μεγάλο ποσοστό οφείλεται στην ικανότητα και την ταχύτητά του κάτω από όλες τις συνθήκες λόγω της τετρακίνησης quattro. Στη νέα, τέταρτη γενιά του μοντέλου αυτή έχει γίνει ακόμα πιο αποδοτική χάρη στον νέο και ταχύτερο πολύδισκο συμπλέκτη Haldex 6 της BorgWagner. Οδηγώντας σε κανονικές συνθήκες η αντλία του υδραυλικού κυκλώματος της τετρακίνησης παραμένει ανενεργή ώστε να μειώνονται οι μηχανικές απώλειες προς όφελος της οικονομίας. Ωστόσο, τη στιγμή που η κεντρική μονάδα ελέγχου διαπιστώσει ολίσθηση κάποιου τροχού ενεργοποιεί την αντλία, η οποία παράγει στο κύκλωμα πίεση 44 bar σε μόλις 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου προκειμένου ο πολύδισκος συμπλέκτης να διοχετεύσει ροπή στους πίσω τροχούς. Η τετρακίνηση προσθέτει περίπου 70 kg στο συνολικό βάρος και θα είναι διαθέσιμη και σε άλλες εκδόσεις του Α3. Πάντως το σύστημα του S3 έχει εξειδικευμένη χαρτογράφηση, η οποία, μεταξύ άλλων, επιτρέπει τη μεταφορά όλης της διαθέσιμης ισχύος μόνο στους πίσω τροχούς σε ακραίες συνθήκες, ενώ επιπλέον θα υπάρχει και λειτουργία TorqueVectoring μέσω της επενέργειας των φρένων ανεξάρτητα σε κάθε τροχό. Πατώντας το γκάζι μέσα στη στροφή, ακόμα και σε γλιστερό οδόστρωμα, νιώθεις το S3 να «βουτά» προς το εσωτερικό με ένα ευχάριστα ουδέτερο ζύγισμα αλλά και πολύ υψηλή πρόσφυση. Αντί να υπάρχουν ξεχωριστές μονάδες ελέγχου για τη μετάδοση, την ανάρτηση και τα φρένα, όλες οι λειτουργίες βρίσκονται υπό την επίβλεψη ενός ενιαίου ψηφιακού εγκεφάλου, με αποτέλεσμα ταχύτερες, πιο ακριβείς και πιο προοδευτικές αντιδράσεις.

Από εκεί και πέρα, σημαντική είναι και η αλλαγή που έχει γίνει στην ενεργητική ανάρτηση, η οποία έχει διευρυμένη κατά 40% κλίμακα ρυθμίσεων. Ετσι προσφέρεται η δυνατότητα πολύ μαλακής ρύθμισης για τονισμένη άνεση σε κάποιο ταξίδι ή ακόμα και στην καθημερινή χρήση, αλλά και στο άλλο άκρο είναι δυνατή και η επιλογή πολύ σφιχτής απόσβεσης για απόλυτο έλεγχο και αμεσότητα σε συνθήκες αυξημένης πίεσης. Επιπλέον, η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης και η αποτελεσματική απομόνωση των επιβατών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος παρά τους τροχούς 19’’ φανερώνουν ένα σημαντικά αναβαθμισμένο σε ακαμψία αμάξωμα.

Αυτή η πρώτη επαφή με ένα από τα πρωτότυπα εξέλιξης μας επιτρέπει λοιπόν να πιστεύουμε πως το νέο S3 είναι προικισμένο με ένα ακόμα πιο δυνατό κοκτέιλ ικανοτήτων. Η νέα γενιά του μοντέλου έχει ακονίσει τόσο τα χαρίσματα που αφορούν τον premium χαρακτήρα όσο και αυτά που αναδεικνύουν τον δυναμισμό και την ικανότητα για εντυπωσιακή απόδοση κάτω από όλες τις συνθήκες.

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ S3 ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ

2ο δευτερόλεπτο
Τι είναι όλο αυτό το καμουφλάζ; Περισσότερο διαφημιστικό τρικ παρά ουσία

2ο λεπτό
Το εσωτερικό έχει μια έντονα ψηφιακή απόχρωση που σίγουρα ταιριάζει με το συνολικά προηγμένο ύφος του S3

17ο λεπτό
Το S3 είναι σοβαρά γρήγορο. Μόνο όσοι είναι εθισμένοι στη δύναμη θα χρειαστεί να περιμένουν το RS3

38ο λεπτό
Ο κινητήρας, εκτός από δυνατός, ακούγεται και αρκετά αγριεμένος. Τα σκασίματα από την εξάτμιση είναι μέρος της παράστασης

55ο λεπτό
Ο πολύδισκος συμπλέκτης Haldex κλέβει λίγο από τον χώρο του πορτμπαγκάζ

TECH
AUDI S3
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1984 cc, i4, TURBO, 310 PS@ 5.800rpm, 40,8 kgm@ 1.850rpm (εκτιμώμενες τιμές)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
0-100 KM/H: 4,9’’ (εκτιμώμενη τιμή)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h (εκτιμώμενη τιμή)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,9 lt/100 km (εκτιμώμενη τιμή)
CO2: 150 g/km (εκτιμώμενη τιμή)
ΒΑΡΟΣ: 1.430 kg (εκτιμώμενη τιμή)

 

Διαβάστε επίσης:
Ποια είναι τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα στην Ευρώπη;

Σχεδιαστής της Lada οραματίστηκε το Nissan Silvia του μέλλοντος

Πως θα ήταν μία κεντρομήχανη Alfa Romeo Giulia GTAm

Δημοφιλή στο Protothema.gr