Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Νέα Mercedes-Benz GLA: Οι 3 λόγοι για να την ερωτευτείς!

  • newsautoteam

Μία από τις σημαντικότερες πρεμιέρες των τελευταίων μηνών ήταν αναμφίβολα αυτή της νέας, δεύτερης γενιάς της Mercedes-Benz GLA.

Πρόκειται για το όγδοο μοντέλο που προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων της γερμανικής μάρκας και έρχεται να την ολοκληρώσει. Ταυτόχρονα, αποτελεί τον βασικό εκπρόσωπο της επιτυχημένης οικογένειας SUV της εταιρείας. O ηγέτης της κατηγορίας & το αυτοκίνητο που αγαπήθηκε όσο λίγα στην Ελληνική αγορά από την πρώτη του εμφάνιση το 2014, επιστρέφει για να ορίσει εκ νέου την κατηγορία!

Ας δούμε όμως τους λόγους για τους οποίους η «Γερμανίδα» μας έχει ήδη κερδίσει, χωρισμένους σε τρεις βασικούς άξονες!

#1 Νέα σχεδίαση, πολύπλευρος χαρακτήρας
Η νέα GLA απέκτησε ακόμη πιο επιβλητικό παράστημα από το προηγούμενο μοντέλο, με το ύψος της να φτάνει πλέον τα 1611 χιλιοστά (1616 με τις ράγες οροφής), δηλαδή τουλάχιστον δέκα εκατοστά υψηλότερη. Στα αδιαμφισβήτητα off-road χαρακτηριστικά της συγκαταλέγονται το κάθετο μπροστινό τμήμα, οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω και οι περιμετρικές, προστατευτικές επενδύσεις.

Ας δούμε όμως αναλυτικότερα όσα πρέπει να ξέρετε για την εξωτερική της σχεδίαση:
– Η GLA διαθέτει συνολικά δυναμικές αναλογίες με κοντούς προβόλους μπροστά και πίσω, ενώ με τιμή Cd που ξεκινά από 0,28, η GLA διαθέτει πολύ καλή αεροδυναμική.
– Το μπροστινό τμήμα συνεχίζεται οπτικά πέρα από τις κολώνες Α και μοιάζει να ενώνεται αρμονικά με το compact πίσω μέρος καμπίνας (greenhouse). Τα εμφανή powerdome στο καπό του κινητήρα σε συνδυασμό με τους τροχούς 20 ιντσών, οι οποίοι ευθυγραμμίζονται με τα εξωτερικά άκρα του αμαξώματος, ενισχύουν την γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνισή της.
– Οι καθαρές καμπύλες, με λιγότερες ακμές και περισσότερα επίπεδα, αποπνέουν έναν πολιτισμένο σπορτίφ και ταυτόχρονα σύγχρονο χαρακτήρα. Κεντρικό χαρακτηριστικό της GLA είναι οι δυνατοί «ώμοι» του αμαξώματος και οι γραμμές τύπου coupé των πλευρικών παραθύρων. Τα καμπύλα περιγράμματα του προφίλ προσδίνουν στο αυτοκίνητο το δυναμικά κομψό ταμπεραμέντο του και δημιουργούν ένα ενδιαφέρον παιχνίδι φωτοσκιάσεων.
– Όπως και σε άλλα μοντέλα SUV της Mercedes-Benz, η μάσκα ψυγείου διαθέτει χαρακτηριστικά ανοίγματα κατά μήκος της μονής γρίλιας και ένα κεντρικό αστέρι. Με το απαράμιλλο στιλ της μάρκας, η κατεργασία του εσωτερικού των προβολέων είναι κορυφαίας ποιότητας και ακρίβειας με προσοχή στην λεπτομέρεια.

– Στις πλευρές και στο πίσω τμήμα του οχήματος κυριαρχούν οι μυώδεις ώμοι του αυτοκινήτου. Οι πόρτες εκτείνονται πάνω από τα μαρσπιέ με αποτέλεσμα, αφενός να γίνεται ευκολότερη η είσοδος στο αυτοκίνητο, και αφετέρου να παραμένουν τα πλαίσια των θυρών (και συνεπώς τα παντελόνια των επιβατών) καθαρά και να βελτιώνεται η προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Οι περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις αναδεικνύουν τις συνολικές αναλογίες και εντείνουν τον off-road χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως ακριβώς και η επένδυση προστασίας του πλαισίου μπροστά και πίσω.
– Τα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα με τους ανακλαστήρες τοποθετημένους ξεχωριστά στον προφυλακτήρα, ώστε να είναι μεγαλύτερο το άνοιγμα του χώρου αποσκευών και, συνεπώς, να διευκολύνεται η φόρτωση. Ένα επιπλέον όφελος είναι ότι με αυτή τη σχεδίαση το πίσω τμήμα δείχνει φαρδύτερο. Άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά, τα οποία ανάλογα με τη γραμμή εξοπλισμού μπορεί να διατεθούν προαιρετικά, αποτελούν οι ενσωματωμένες ράγες οροφής και η χρωμιωμένη επένδυση προστασίας για το κατώφλι του χώρου φόρτωσης.

#2 Πλήρως ανανεωμένο εσωτερικό, με τεχνολογία αιχμής
Το πνεύμα ανανέωσης έχει περάσει και στη καμπίνα εκεί όπου η πολυτέλεια συνδυάζεται με την πρακτικότητα και οι τεχνολογικές λύσεις εξασφαλίζουν περίσσια άνεση και απόλαυση κάθε διαδρομής. Αναλυτικά:
– Το κεντρικό ταμπλό είναι ενιαίο, με οπτικές κυρτώσεις στο χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Η εσοχή στην πλευρά του οδηγού φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Στην πλευρά του συνοδηγού, η εσοχή καλύπτεται από διακοσμητική επένδυση.
– Τα στρογγυλά στόμια αεραγωγών, πέντε συνολικά, διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα με όμορφα σχεδιασμένα πτερύγια καθοδήγησης του αέρα. Το υποβραχιόνιο στις πόρτες ενσωματώνεται αρμονικά στο κεντρικό πλαίσιο των θυρών. Η χειρολαβή στήριξης είναι κυλινδρική και είναι τοποθετημένη οριζόντια, σαν κουπαστή.

– Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό. Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ο πανίσχυρος υπολογιστής, οι λαμπερές οθόνες και τα άψογα γραφικά, η προσαρμόσιμη προβολή, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, το λογισμικό που μαθαίνει και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes» αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.
– Αν και μικρότερου μήκους εξωτερικά, η νέα GLA προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία εσωτερικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ιδιαίτερα αισθητή είναι στο χώρο ποδιών για τους πίσω επιβάτες και στο πορτμπαγκάζ.

– Η θέση καθίσματος οδηγού και συνοδηγού είναι υψηλότερη και πιο όρθια σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, όπως ενδείκνυται για ένα SUV. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 140 mm υψηλότερα από ό,τι στην A-Class και 50 mm υψηλότερα από ό,τι στην B-Class. Επίσης αυξημένη είναι και η περιμετρική ορατότητα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο – κυρίως λόγω της βελτιωμένης διατομής των κολώνων οροφής που κρύβουν λιγότερο τον περιβάλλοντα χώρο.
– Ένας από τους βασικούς τομείς εστίασης της Mercedes-Benz, γενικά, ήταν η χρηστική αξία. Τα πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε πιο όρθια θέση, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για ογκώδη αντικείμενα. Παραμένει άφθονος χώρος για ένα ή δύο άτομα πίσω καθώς οι πλάτες των καθισμάτων είναι διαιρούμενες σε αναλογία 40:60. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται σε αναλογία 40:20:40 και κάθε τμήμα μπορεί να αναδιπλώνεται ξεχωριστά.

– Το δάπεδο χώρου φόρτωσης με δυνατότητα ρύθμισης ύψους, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, προσφέρει σημαντικά ευελιξία. Όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διπλωμένες και το δάπεδο βρίσκεται στην υψηλότερη θέση, δημιουργείται μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης μέχρι τα μπροστινά καθίσματα. Για ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί στη χαμηλότερη θέση, να αφαιρεθεί η εγκάρσια δοκός πίσω από τα πίσω καθίσματα και τα πίσω καθίσματα να μετακινηθούν προς τα εμπρός, εφόσον έχουν την προαιρετική δυνατότητα ρύθμισης εμπρός/πίσω.

#3 Ασφάλεια, η αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα της Mercedes-Benz
Η GLA εξοπλίζεται με τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, τα οποία προσφέρουν συνεργατική υποστήριξη στον οδηγό, θέτοντας ένα από τα υψηλότερα πρότυπα ενεργητικής ασφάλειας στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Οι πιο πρόσφατες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.

Το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης (προαιρετικός εξοπλισμός που διαφέρει ανάλογα με τη χώρα και το επίπεδο εξοπλισμού) περιλαμβάνει:

Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης DISTRONIC με τις εξής λειτουργίες:
– επιβράδυνση για σταματημένα οχήματα,
– διευρυμένη αυτόματη επανεκκίνηση σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε συνδυασμό με ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης και πλοήγηση,
– ενεργοποίηση της «ελεύθερης κύλισης» (“Gliding”) στο πρόγραμμα οδήγησης ECO.

Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης με τις εξής λειτουργίες:
– ενεργή υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης, με αυτόματο ξεκλείδωμα και αυτόματη κλήση SOS στο κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης της Mercedes-Benz μετά την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου
– ενεργή υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας σε συνδυασμό με πλοήγηση,
– λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης: σε μποτιλιαρίσματα σε αυτοκινητοδρόμους με ταχύτητες κάτω των 60 km/h.

Ακόμα η νέα GLA περιλαμβάνει ενεργό σύστημα υποβοήθησης τήρησης ορίων ταχύτητας που αντιδρά στις αλλαγές των ορίων ταχύτητας σε συνδυασμό με την σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας. Επίσης, προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής κατά την προσέγγιση σε στροφές, κυκλικούς κόμβους, σταθμούς διοδίων, διασταυρώσεις και πριν τις εξόδους από αυτοκινητοδρόμους – μείωση της ταχύτητας του οχήματος όταν προσεγγίζει σε μποτιλιάρισμα σε συνδυασμό με πλοήγηση. Επιπρόσθετα συναντάμε συστήματα όπως αυτά της υποβοήθησης ελιγμών αποφυγής, την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας. Εξίσου σημαντική είναι και η ενεργή υποβοήθηση πέδησης με λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης και διασταυρούμενης κυκλοφορίας αλλά και το σύστημα PRE-SAFE PLUS. Αυτό μπορεί να ανιχνεύει επικείμενη οπίσθια σύγκρουση. Εάν εξακολουθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης, το σύστημα μπορεί επίσης να εφαρμόσει δύναμη στα φρένα ενώ το αυτοκίνητο είναι ήδη σταματημένο, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο τραυματισμών καθώς περιορίζει το απότομο τράνταγμα προς τα εμπρός που προκαλείται από μια οπίσθια σύγκρουση.

Κι αν έχετε ήδη εντυπωσιαστεί, πρέπει να σας πούμε πως ακόμα δεν αναλύσαμε όλη την τεχνολογική φαρέτρα της νέας Mercedes-Benz GLA. To γερμανικό SUV εξοπλίζεται και με άλλα σημαντικά συστήματα ασφαλείας. Όπως το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας Blind Spot Assist, που ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, έχει την ικανότητα να προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα και ποδήλατα στην περιοχή κινδύνου. Για πρώτη φορά, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, μπορεί να ενημερώνει τον οδηγό με μια οπτική προειδοποίηση στον εξωτερικό καθρέφτη προτού αυτός εξέλθει από το αυτοκίνητο ότι διέρχεται ένα όχημα σε κρίσιμη απόσταση. Εάν ο οδηγός ακουμπήσει τη χειρολαβή της πόρτας εκείνη τη στιγμή, ακούγεται μια πρόσθετη ηχητική προειδοποίηση. Το διερχόμενο όχημα πρέπει να κινείται με ταχύτητα πάνω από 2 μ./δ. Η λειτουργία είναι επίσης διαθέσιμη όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και για έως και τρία λεπτά αφού κλείσει ο διακόπτης της μίζας. Το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας, στοιχείο του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης, μπορεί επιπλέον να ανταποκρίνεται σε οχήματα που βρίσκονται στη νεκρή γωνία επεμβαίνοντας ενεργητικά στα φρένα.

Τέλος, χάρη σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας, τα σήματα ορίων ταχύτητας και απαγόρευσης προσπέρασης για το εκάστοτε τμήμα της διαδρομής προβάλλονται με τη βοήθεια της λειτουργίας αναγνώρισης εικόνων και των πληροφοριών του ψηφιακού οδικού χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Η ταχύτητα του αυτοκινήτου συγκρίνεται με το όριο ταχύτητας. Εάν ο οδηγός επιλέξει τις κατάλληλες ρυθμίσεις, μεταδίδεται ένα οπτικό ή οπτικό και ηχητικό σήμα προειδοποίησης κάθε φορά που καταγράφεται υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Το σύστημα αναγνωρίζει επίσης σήματα απαγόρευσης εισόδου. Επιπρόσθετα, προειδοποιεί για πεζούς σε διαβάσεις πεζών.

Μετά από όλα αυτά, υποθέτουμε πως η νέα Mercedes-Benz GLA έχει ήδη κερδίσει κι εσάς!

Δημοφιλή στο Protothema.gr