Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Νέα Lotus Evija: Ηλεκτρική με 1.973 ίππους!

Ελλάδα 15:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Νέα Lotus Evija: Ηλεκτρική με 1.973 ίππους!

Mobility

Νέα Lotus Evija: Ηλεκτρική με 1.973 ίππους!

Mobility

Ηχηρό ντεμπούτο κάνει στην παγκόσμια σκηνή η πλήρως ηλεκτρική Lotus Evija των 1.973 ίππων, που βάζει την ιστορική βρετανική φίρμα στα χωράφια των hypercars και φέρνει παράλληλα στην παραγωγή μια σειρά από πρωτιές.

Advertisement
Advertisement

 

Η Lotus Evija -“η πρώτη που υπάρχει”, παραλλαγή του ονόματος της Εύας, όπως μας πληροφορούν οι Βρετανοί- μόνο συνηθισμένη δεν θα μπορούσε να είναι. Αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό κεφάλαιο στην ιστορία της Lotus, με το οποίο η βρετανική εταιρία, υπό την σκέπη της Geely, μπαίνει με έναν άκρως εντυπωσιακό τρόπο στην κατηγορία των hypercars με μια πλήρως ηλεκτρική πρόταση.

Advertisement
Advertisement

Η παραγωγή της Evija θα ξεκινήσει το 2020 στο χωριό Hethel που αποτελεί το σπίτι της Lotus από το 1966 με το υπεραυτοκίνητο των Βρετανών να παράγεται σε μόλις 130 αντίτυπα με τιμή σχεδόν 1,9 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτό το ποσό δασμοί και φόροι. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προκαταβάλλουν παράλληλα και το ποσό των 276.372,5 ευρώ. και μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της Lotus. Ας μιλήσουμε όμως τώρα για την άκρως εντυπωσιακή Evija.

Σχεδιαστικά το πρώτο υπεραυτοκίνητο της Lotus έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που πρέπει να το κάνουν να ξεχωρίζει σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Σίγουρα το πιο χαρακτηριστικό μέρος του είναι το πίσω το οποίο διαμορφώνεται από τις τεράστιες διόδους αέρα που εκμεταλλεύονται το φαινόμενο Venturi για να αυξήσουν την κάθετη δύναμη που ασκείται στην Evija στις υψηλές ταχύτητες. Τα λεπτά πίσω φωτιστικά σώματα πλαισιώνουν αυτές τις διόδους δίνοντας μια χαρακτηριστική όψη στο πίσω μέρος με τον τεράστιο διαχύτη να συμπληρώνει την εικόνα και σχεδιαστικά. Η Evija εκφράζει παράλληλα τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της βρετανικής εταιρίας την οποία και θα δούμε ξανά, σε παραλλαγές φυσικά, στα μελλοντικά της σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Advertisement

Χαρακτηριστική είναι και η σχεδίαση των Laser φωτιστικών σωμάτων της Osram εμπρός με τη νέα Lotus να είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία για την μικρή αλλά και την μεγάλη σκάλα της.

Advertisement

Η Evija (4.459 χλστ. μήκος, 2.000 πλάτος και 1.122 χλστ. ύψος) είναι το πρώτο μοντέλο δρόμου της Lotus που φέρει ενιαίο μονοκόκ πλαίσιο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Το εν λόγω πλαίσιο ζυγίζει μόλις 129 κιλά και το κάτω μέρος του έχει σμιλευτεί αεροδυναμικά, ενώ από τη μέση του αμαξώματος και πίσω ξεκινά ο τεράστιος διαχύτης, μέρος του οποίου ορίζει όπως βλέπετε και ταυτότητα του πίσω όψης της Evija. Το ανθρακονημάτινο πλαίσιο κατασκευάζεται από την ιταλική CPC, με έδρα την Modena και η διαδικασία κατασκευής του είναι ακριβώς η ίδια που χρησιμοποιείται και στα πλαίσια των μονοθεσίων της Formula 1, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι μόλις 105 χλστ. Η τεράστια πίσω αεροτομή είναι φυσικά ενεργητική, ενώ υπάρχει και σύστημα DRS που μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση και είναι εμπνευσμένο φυσικά από την Formula 1.

Η Lotus, ερχόμενη σε μία νέα για την ίδια κατηγορία, θέλησε να κάνει κάτι παραπάνω από αισθητή την παρουσία της, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πλήρως ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο. Γι αυτό το λόγο συνεργάστηκε για την εξέλιξη του συστήματος κίνησης της Evija με την Williams Advanced Engineering. Το αποτέλεσμα φαίνεται αρχικά από το βάρος της Evija που δεν ξεπερνά στην στάνταρ έκδοση τα 1.680 κιλά και θα την κάνει το ελαφρύτερο πλήρως ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, όταν με το καλό ξεκινήσει η παραγωγή της.

Advertisement

Οι υγρόψυκτες συστοιχίες των μπαταριών χωρητικότητας 73 kWh/2.000KW έχουν τοποθετηθεί κεντρικά πίσω από την καμπίνα των επιβατών και είναι ορατές στο πίσω μέρος του υπεραυτοκινήτου, σε μια θέση που επιτρέπει και την εύκολη αλλαγή και συντήρησή τους. Τροφοδοτούν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες της Integral Powertrain, δύο σε κάθε άξονα με την συνολική απόδοση να φτάνει τους 1.973 ίππους. Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η ροπή που φτάνει ούτε λίγο ούτε πολύ στα 173,4 κιλά.

Η Lotus αναφέρει χρόνο κάτω από τρία δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα, χωρίς να γίνεται συγκεκριμένη, τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα. και πέντε προγράμματα λειτουργίας (Range, City, Tour, Sport and Track). Νούμερα που περιμένει κανείς από ένα τετρακίνητο υπεραυτοκίνητο των δύο εκατομμυρίων ευρώ άλλωστε. Σαφώς πιο εντυπωσιακά ωστόσο είναι τα λιγότερο από εννέα δευτερόλεπτα για τα… 0-300 χλμ./ώρα που χρειάζεται η Evija, τα λιγότερο από τρία δεύτερα για τα 100-200 χλμ./ώρα και τα λιγότερο από τέσσερα για τα 200-300 χλμ./ώρα! Για την επιτάχυνση από στάση μάλιστα η Lotus αναφέρει ότι αυτός ο χρόνος είναι καλύτερος “από κάθε άμεσο ανταγωνιστή”.

Η συνεργασία με την Williams Advanced Engineering επέτρεψε στις μπαταρίες της Evija να χρησιμοποιούν φορτιστή 800kW, που δεν είναι προς το παρόν εμπορικά διαθέσιμος στην παραγωγή, αλλά όταν αυτό γίνει πραγματικότητα, οι μπαταρίες θα φορτίζονται σε μόλις εννέα λεπτά. Με την υπάρχουσα διαθέσιμη τεχνολογία (350kW) οι μπαταρίες φορτίζονται στο 80% σε 12 λεπτά και στο 100% σε 18 λεπτά. Η Lotus αναφέρει μέση αυτονομία 400 χλμ. και 434 χλμ. σε WLTP και NEDC αντίστοιχα.

Το κάθε μοτέρ έρχεται ενσωματωμένο με το δικό του κιβώτιο και εναλλάκτη (Electrical Drive Unit -EDU) και το πλήρως αυτοματοποιημένο ηλεκτρονικό σύστημα μπορεί να διαμοιράζει την ισχύ σε δύο, τρεις ή τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις ανάγκες για πρόσφυση με την Evija να φέρει στον εξοπλισμό της και ESP.

Άλλα στοιχεία που κάνουν την Evija να ξεχωρίζει το άνοιγμα των θυρών προς τα πάνω με την χρήση του ασύρματου κλειδού και το κλείσιμό τους με κουμπί στο εσωτερικό, οι πτυσσόμενες κάμερες που “αντικαθιστούν” τους πλευρικούς καθρέπτες, με άλλη μία στο πάνω μέρος για τον κεντρικό, αλλά και τα τρία αμορτισέρ της Multimatic σε κάθε άξονα με το τρίτο να φροντίζει για την… ανύψωση της Evija ανάλογα με τις ανάγκες. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι αγωνιστικού τύπου με την Lotus να μην μπαίνει σε λεπτομέρειες σε αυτό το σημείο, ενώ τα φρένα της AP Racing αποτελούνται από αλουμινένιες σφυρήλατες δαγκάνες και κεραμικούς δίσκους εμπρός και πίσω. Τέλος, οι ζάντες είναι μαγνησίου 20 και 21 εντός ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα και για ελαστικά η Lotus έχει επιλέξει τα ειδικά σχεδιασμένα Pirelli Trofeo R.

Η Evija έρχεται πλήρως διασυνδεδεμένη στο Cloud της Lotus, με το σύστημα πολυμέσων της να μπορεί να αναβαθμιστεί “over-the-air” και τον ιδιοκτήτη της να έχει πρόσβαση σε μια σειρά από πληροφορίες που την αφορούν μέσω ανάλογης εφαρμογή της Lotus, αλλά και να ελέγχει και κάποιες λειτουργίες της απομακρυσμένα, όπως για παράδειγμα τον κλιματισμό.