Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

IQ Drive: Οι τεχνολογίες ασφαλείας Volkswagen Polo

  • newsautoteam

Η ασφάλεια αποτελεί πια πρώτο μέλημα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, είναι όμως σαφές πως πρόκειται για έναν τομέα που κάποιες εταιρείες ανεβάζουν πολύ ψηλά τον πήχη.

Όπως η Volkswagen που καθιστά τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια προσιτή και στον μέσο καταναλωτή, «φορτώνοντας» με τεχνολογία το νέο Polo. Στην έκτη του πλέον γενιά, το δημοφιλές μοντέλο δεν είναι απλά το πιο σύγχρονο Polo που έχει βγει στους δρόμους. Είναι το πιο άρτια εξοπλισμένοκαι πιο ασφαλές από ποτέ!

Γιατί όμως; Πως κατάφερε να εξασφαλίσει την ανώτατη διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP, όπου αξιολογήθηκε με 5 αστέρια;

Η Volkswagen, πρωτοπόρος σε συστήματα καινοτομίας, εισάγει το IQ.Drive προκειμένου όλα τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης που διατίθενται σήμερα για οδήγηση, στάθμευση και μεγαλύτερη ασφάλεια να επιτρέψουν στο μέλλον την πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Και οι καινοτόμες τεχνολογίες ΙQ.Drive είναι η χαρακτηριστική απόδειξη ότι το Polo κινείται μπροστά από την εποχή του.

Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό με την πρώτη ματιά. Τα επίπεδα άνεσης που παρέχονται στον οδηγό σε συνδυασμό με τα έξυπνα συστήματα ασφάλειας και την ημιαυτόνομη οδήγηση εξασφαλίζουν μια ιδαίτερη οδηγική εμπειρία. Η πλειοψηφία των συστημάτων IQ.Drive περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του Polo, το οποίο μπορείτε να αποκτήσετε από την προνομιακή τιμή των 12.950 ευρώ.

Η λίστα ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι μακροσκελής:

– Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist City Emergency Brake και Σύστημα αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Detection)
– Αdaptive Cruise Control μελειτουργία Stop & Go
– Park Assist
– Σύστημα φρεναρίσματος κατά τη στάθμευση
– Επιτήρηση τυφλού σημείου (Blind Spot Monitor)
– Προειδοποίηση κίνησης πίσω (RearTrafficAlert)
– Ανίχνευση κόπωσης (Driver Alert System)
– Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Automatic Post – Collision Braking System)
– Προληπτική προστασία επιβατών (Proactive Occupant Protection System)
– Ένδειξη Απώλειας Πίεσης Ελαστικών (Tyre Pressure Loss Indicator)

Όμως ας δούμε αναλυτικά πως λειτουργούν κάποια από αυτά τα συστήματα και γιατί δικαίως χαρακτηρίζονται ως «φύλακες-άγγελοι» για την κίνησή σας στους δρόμους.

Το adaptive cruise control (ACC – προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με την κίνηση των άλλων οχημάτων) το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί σε ταχύτητες μέχρι τα 210 km/h είναι ξανά διαθέσιμο με το μοντέλο της γερμανικής μάρκας. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG), το ACC προσφέρει επίσης μια λειτουργία Stop & Go (για πρώτη φορά με μηχανικό χειρόφρενο). Νέα στοιχεία για το Polo αποτελούν το σύστημα αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας Blind Spot Monitor με Rear Traffic Alert, ημιαυτόματο σύστημα Park Assist για έξοδο από θέσεις στάθμευσης, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών και μια λειτουργία πέδησης κατά τη διάρκεια ελιγμών. Η τελευταία προστατεύει αυτόματα από ήσσονος σημασίας βαθουλώματα κατά το παρκάρισμα, που όμως συχνά κοστίζουν ακριβά. Το προαιρετικό σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless Access, το οποίο είναι επίσης καινούργιο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ξεκλειδωθεί ή να πάρει μπρος το Polo.

Το Driver Alert System, που έρχεται ως στάνταρ σε όλες τις και του νέου Polo, ανιχνεύει ενδεχόμενη απώλεια συγκέντρωσης του οδηγού και τον ειδοποιεί σε ένα διάστημα πέντε δευτερολέπτων με ένα ακουστικό σήμα και οπτικό κείμενο-μήνυμα στον χώρο των οργάνων που του συνιστούν να κάνει ένα διάλειμμα. Αν ο οδηγός δεν κάνει διάλειμμα μέσα στα επόμενα 15 λεπτά, η προειδοποίηση επαναλαμβάνεται.

Το σύστημα Blind Spot Monitor μπορεί να παίξει ρόλο στην πρόληψη δυστυχημάτων. Χρησιμοποιεί ένα σύμβολο LED στην άκρη των εξωτερικών καθρεφτών για να επιστήσει την προσοχή του οδηγού σε οχήματα που βρίσκονται εκτός οπτικού πεδίου και πλησιάζουν από πίσω. Μόλις συμβεί κάτι τέτοιο, το σύμβολο αυτό ανάβει και αν ο οδηγός ενεργοποιήσει τον δείκτη αλλαγής κατεύθυνσης [φλας] προς την κατεύθυνση του εντοπισμένου οχήματος, το σύμβολο αναβοσβήνει ως πρόσθετη προειδοποίηση. Το σύστημα, το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα για ταχύτητες άνω των 30 km/h, χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για τον έλεγχο μιας περιοχής περίπου 20 μέτρων γύρω από το αυτοκίνητο. Μαζί με το Blind Spot Monitor, παραγγέλνεται αυτόματα και το Rear Traffic Alert, το οποίο φέρνει την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο το όχημα βγαίνει με την όπισθεν από μια θέση στάθμευσης.

Το Rear Traffic Alert αυξάνει ακόμη περισσότερο την ασφάλεια και προσφέρεται σε συνδυασμό με το Blind Spot Monitor. Το εν λόγω σύστημα ελαχιστοποιεί τους κινδύνους της εξόδου με όπισθεν από ιδιωτικούς δρόμους ή θέσεις στάθμευσης που βρίσκονται κάθετα στον δρόμο. Η καινοτομία εδώ: Το σύστημα όχι μόνο «αναγνωρίζει» ακίνητα ή κινούμενα οχήματα πίσω από το Polo, αλλά επιπλέον εντοπίζει και οχήματα που πλησιάζουν από πλάγια και τα οποία δύσκολα είναι ορατά στον οδηγό. Ο αισθητήρας ανιχνεύει ακόμη και αντικείμενα σε αποστάσεις μέχρι 40 μ και αναγνωρίζει αντικείμενα κινούμενα με ταχύτητες από 4 km/h και πάνω. Αν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, το σύστημα εκπέμπει ένα ακουστικό μήνυμα. Εάν ο οδηγός ή κάποιος τρίτος δεν ενεργήσουν για να αλλάξει η κατάσταση, ή αν η σύγκρουση επίκειται άμεσα, το Rear Traffic Alert αρχίζει αυτόματα διαδικασία πέδησης.

Επιπρόσθετα, το σύστημα ελέγχου περιοχής Front Assist χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα ραντάρ τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου για να ελέγχει συνεχώς την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Το σύστημα βοηθά τον οδηγό σε δύσκολες καταστάσεις προετοιμάζοντας το σύστημα πέδησης και εφιστώντας την προσοχή στον οδηγό με οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις για την ανάγκη να αντιδράσει και, σε ένα δεύτερο στάδιο, με ένα σύντομο προειδοποιητικό τίναγμα του πεντάλ του φρένου. Αν ο οδηγός δεν φρενάρει αρκετά δυνατά, το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει επαρκή δύναμη πέδησης για να αποφύγει τη σύγκρουση. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει καθόλου, το Front Assist φρενάρει αυτόματα για να δώσει περισσότερο χρόνο αντίδρασης. Επίσης, το σύστημα βοηθά τον οδηγό ενημερώνοντάς τον αν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι υπερβολικά μικρή. Η τελευταία έκδοση του Front Assist που προσφέρει το Polo όχι μόνο ανιχνεύει οχήματα, αλλά επίσης εντοπίζει πεζούς που διασχίζουν τη λωρίδα. Μόλις κάποιος πεζός βρίσκεται σε κίνδυνο, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό και σε ένα επόμενο στάδιο φρενάρει το Polo μέσα στα όρια του συστήματος. Μέρος του Front Assist αποτελεί και το σύστημα City Emergency Braking.

Πρόκειται για μια προέκταση του Front Assist. Ελέγχει τον χώρο μπροστά από το Polo με αισθητήρα ραντάρ. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες κάτω των 30 km/h. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει σε ενδεχόμενη επικείμενη σύγκρουση με ένα ακινητοποιημένο ή κινούμενο όχημα μπροστά, το σύστημα πέδησης προετοιμάζεται όπως και με το Front Assist. Αν χρειάζεται, το City Emergency Braking φρενάρει δυνατά, μέσα στα όρια του συστήματος, για να μειώσει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Επίσης, ο οδηγός υποβοηθείται με τη μέγιστη δύναμη πέδησης αν η δύναμη που εφαρμόζει ο οδηγός στο πεντάλ είναι ανεπαρκής.

Περίπου ένα στα τέσσερα ατυχήματα που καταλήγουν σε τραυματισμούς οφείλονται σε πολλαπλές συγκρούσεις. Το σύστημα Multi-collision Brake του Polo βοηθάει στην αποφυγή δευτερευόντων συγκρούσεων ή τουλάχιστον στη μείωση της σφοδρότητάς τους. Μετά από μια αρχική σύγκρουση, το Multi-collision Brake ξεκινά αυτόματα μια διαδικασία πέδησης – μέσα στα όρια του συστήματος – ακόμη και πριν μπορέσει να αντιδράσει ο οδηγός. Αυτό μπορεί να μειώσει τη σοβαρότητα του ατυχήματος και να αποτρέψει δευτερεύουσες συγκρούσεις.

Υπάρχει όμως και προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών. Αν το σύστημα αυτό ανιχνεύσει ένα ενδεχόμενο ατύχημα – όπως όταν ένα ενεργοποιημένο σύστημα υποβοήθησης έχει ξεκινήσει διαδικασία έντονης πέδησης – οι μπροστά ζώνες ασφαλείας αυτόματα προ-εντείνονται για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία από τους αερόσακους και το σύστημα των ζωνών ασφαλείας. Αν ανιχνευθεί μία ιδιαίτερα κρίσιμη ή επισφαλής οδηγική κατάσταση – όπως σε περίπτωση απώλειας ελέγχου του οχήματος σε στροφή και επέμβαση του συστήματος ESP -, τα πλευρικά παράθυρα κλείνουν (αφήνοντας μόνο ένα μικρό κενό) καθώς και η ηλιοροφή. Αυτό γίνεται επειδή όταν τα παράθυρα και η ηλιοροφή είναι σχεδόν κλειστά, οι αερόσακοι του κεφαλιού και των πλευρών έχουν τη βέλτιστη στήριξη και ως εκ τούτου επιτυγχάνουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Καθώς προσφέρεται στο Polo μαζί με το στάνταρ σύστημα ελέγχου περιοχής Front Assist, το σύστημα αυτό ανιχνεύει επίσης καταστάσεις όπου η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι ενδεχομένως επικίνδυνη και βοηθά να μειωθεί η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου. Σε επικίνδυνες καταστάσεις, ο οδηγός παίρνει ένα οπτικό και ένα ακουστικό μήνυμα προειδοποίησης και επίσης του εφιστάται η προσοχή με ένα προληπτικό ελαφρύ τίναγμα των φρένων.

Δημοφιλή στο Protothema.gr