Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Audi A3 Sportback TFSI e & Q3/Q3 Sportback TFSI e: Ηλεκτρική υπεροχή

Ελλάδα 14:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Audi A3 Sportback TFSI e & Q3/Q3 Sportback TFSI e: Ηλεκτρική υπεροχή

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Audi A3 Sportback TFSI e & Q3/Q3 Sportback TFSI e: Ηλεκτρική υπεροχή

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Στις προκλήσεις των νέων καιρών και της ηλεκτροκίνησης, η Audi δείχνει ακόμα μία φορά έτοιμη να ανταποκριθεί στο ρόλο της πρωτοπόρου εταιρίας, έχοντας ήδη σε παραγωγή δύο κορυφαία, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, τα εξαιρετικά Audi e-tron και Αudi GT e-tron.

Advertisement
Advertisement

Και επιπλέον προσφέρει σχεδόν όλη τη γκάμα της και σε εκδόσεις με εξελιγμένα plug-in υβριδικά συστήματα. Από την πληθώρα αυτών των μοντέλων, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα παρουσιάζουν τα A3 Sportback TFSI e και τα Q3 και Q3 Sportback TFSI e.

Ξεκινώντας από το νέο Α3 να επισημάνουμε πρώτα από όλα ότι αποτελεί την κορυφαία στιγμή στην μακρά πορεία του μοντέλου και σίγουρα μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς στην αγορά των premium hatchbacks. To νέο A3 Sportback διατίθεται σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, την 40 TFSI e και την 45 ΤFSI e. Και οι δύο κάνουν χρήση του εξελιγμένου βενζινοκινητήρα TFSI των 150 ίππων ο οποίος σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνδυαστικά 204 ίππους στην πρώτη περίπτωση και 245 ίππους στη δεύτερη. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου S-Tronic έξι σχέσεων με τις επιδόσεις να είναι πραγματικά εξαιρετικές, καθώς το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 7,6 δευτερόλεπτα για το 40 ΤFSI e.

Advertisement
Advertisement

Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου των 13,0 kWh και βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, με τέτοιο τρόπο ώστε να περιορίζει στο ελάχιστο τις απώλειες για τους χώρους των επιβατών και των αποσκευών. Μία πλήρης φόρτιση επαρκεί για 78 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο NEDC ενώ χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή των 3,6 kW η διαδικασία της φόρτισης διαρκεί έως και 6 ώρες σε οικιακό ρεύμα ή περίπου στο μισό σε ένα wallbox. Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης: αμιγώς ηλεκτρικό (EV), με αποκλειστική χρήση του βενζινοκινητήρα για να διατηρηθεί η μπαταρία για ηλεκτρική οδήγηση αργότερα (hold), για την φόρτιση της μπαταρίας (charge), και τέλος ο συνδυασμός και των δύο κινητήρων (hybrid).

Advertisement

Στο plug-in υβριδικό A3 υπάρχει επίσης και μία διαφορετική διάταξη του ψηφιακού πίνακα οργάνων Virtual Cockpit η οποία παρέχει στον οδηγό πληροφορίες για την συνολική ισχύ του συστήματος, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, την τρέχουσα αυτονομία ενώ με έναν πολύ όμορφο τρόπο γίνεται αντιληπτή σε πραγματικό χρόνο η διαχείριση της ενέργειας και η ανάκτηση από το σύστημα πέδησης. Πέρα από όλα αυτά, το νέο plug-in υβριδικό A4 TFSI 40 e διαθέτει ένα κορυφαίας ποιότητας και εξοπλισμού εσωτερικό ενώ έχει αναβαθμίσει συνολικά τον οδηγικό του χαρακτήρα, διαθέτοντας το πιο σπορ ταμπεραμέντο και μία μοναδική αίσθηση πολυτέλειας και άνεσης για τα δεδομένα της κατηγορίας του.

Advertisement

Περνώντας στα Q3 και Q3 Sportback 45 TFSI e υπάρχει και εδώ ο κινητήρας-ατού των 1,4 λίτρων και των 150 ίππων με τη συνδυαστική ισχύ να είναι στους 245 ίππους και η ροπή στα 400 Νm. H μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 1,4 έως 1,7 l/100 km, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα βρίσκονται στα 33- 38 gr/100 km ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις, με το 0-100 km/h από στάση να επιτυγχάνεται σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία διατηρεί την χωρητικότητα των 13,0 kWh με την ηλεκτρική αυτονομία να είναι στην περίπτωση αυτή 50 χιλιόμετρα. Η ολοκλήρωση της φόρτισης απαιτεί χρόνο λίγο κάτω των 6 ωρών σε οικιακό δίκτυο ή κάτω από 3 ώρες σε ένα wallbox των 7 kW. Μέσω του MMI o oδηγός μπορεί να επιλέξει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, το καθαρά υβριδικό, την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, την αποκλειστική χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ή, τέλος, την λειτουργία charge όπου ο TFSI κινητήρας φορτίζει την μπαταρία για όταν το ζητήσει ο οδηγός ή το απαιτήσουν οι συνθήκες κίνησης.

Σχεδιαστικά η plug-in εκδοχή των δύο εκδόσεων του νέου Q3 δεν διαφοροποιούνται από τις υπόλοιπες της γκάμας, παραμένοντας η πιο σπορ έκφραση ενός SUV στην premium κατηγορία. Ιδίως στην έκδοση Sportback όπου η χαρακτηριστική coupe γραμμή του αμαξώματος ενισχύει ακόμα περισσότερο τον δυναμισμό που προκύπτει από τον οίστρο των σχεδιαστών της Audi. Ιδίως μέσω της πανέμορφης οκταγωνικής μάσκας τιτανίου Signeframe και των πολύ σπορτίφ αναλογιών του αμαξώματος. Εξίσου ξεχωριστό και πολυτελές είναι και το σαλόνι, πιστό στην φιλοσοφία της Audi να παρέχει έναν χώρο προσεγμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, εξαιρειτκής ποιότητα και πάντα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ότι αφορά τα συστήματα για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού.

Advertisement

Συνοψίζοντας, οι υβριδικές εκδόσεις των δύο αυτών μοντέλων της Audi τονίζουν ακόμα περισσότερο το τεχνολογικό προβάδισμά της, φέρνοντας παράλληλα στην επιφάνεια και μία διαρκώς παρούσα σπορ αίσθηση. Είτε ως αμιγώς ηλεκτρικά είτε ως plug-in υβριδικά, τα Audi της επόμενης ημέρας βρίσκονται ήδη εδώ, δείχνοντας ότι η ηλεκτροκίνηση δεν φέρνει μόνο οικονομία και περιβαλλοντικά οφέλη αλλά τονίζει στο έπακρο τις βασικές αξίες μίας ταγμένης στην πρωτοπορία εταιρίας όπως η Audi.