Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Αναλύουμε τη Ferrari F8 Tributo

Ελλάδα 23:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αναλύουμε τη Ferrari F8 Tributo

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Αναλύουμε τη Ferrari F8 Tributo

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Με την F8 Tributo η Ferrari δείχνει προς πάσα κατεύθυνση τον τρόπο αλλά και τα υλικά με τα οποία κατασκευάζονται οι θρύλοι.

Advertisement
Advertisement

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Το «κάστρο» του Maranello πολιορκείται. Υπάρχουν αρκετοί μνηστήρες για τον θρόνο του καλύτερου supercar.
Η McLaren, με μια σειρά από εξαιρετικά αυτοκίνητα, αλλά κυρίως με τη λαχταριστή 720S και την αγριεμένη 600LT, σημαδεύει στην καρδιά της 488 GTB, η οποία μέχρι τώρα ήταν το δυνατότερο κεντρομήχανο V8 «χαρτί» του Maranello. Η Lamborghini, από την άλλη, θέλει να πάρει κάτι από την αξιοθαύμαστη ισορροπία της Ferrari, παρουσιάζοντας μια βελτιωμένη Huracán με τον εκπληκτικό ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Τρίτος διεκδικητής είναι η νέα Vanquish της Aston Martin, της εταιρείας που με δύο πρώην εργαζόμενους στη Ferrari σε καίριες θέσεις εξαπολύει μια ξεδιάντροπη επίθεση στην ιταλική μάρκα μύθο. Με τη Mercedes να είναι απασχολημένη στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος της F1, η διάθεση του νέου CEO είναι να κάνει αισθητή την παρουσία της Ferrari σε πολλά επίπεδα. Ο Louis Camilleri, περί ου ο λόγος, μοιάζει σαν δαιμονισμένος στη διαχείριση των νέων projects της Ferrari. Mαζί του και ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής, Michael Leiters, ο οποίος έχει στα χέρια του τα πάντα: από ένα νέοsupercar με υβριδικό V6 κινητήρα έως και το SUV Purosangue – αμφότερα ικανά να καταπλήξουν τα πλήθη.

«Η Ferrari περνάει μια πολύ γεμάτη χρονιά», λέει ο Leiters χαμογελώντας με νόημα. «Ποτέ στο παρελθόν δεν έχουμε κάνει τόσα πολλά πράγματα μαζί, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα τόσες πολλές καινοτομίες. Φυσικά αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον για όλους μας, αλλά ειδικά με το νέο αυτοκίνητο η Ferrari κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα προς τα εμπρός». Το αυτοκίνητο για το οποίο μιλάει είναι η F8 Tributo που αντικαθιστά την 488 GTB, που είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο ως κεντρομήχανο supercar σε μια ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία, την οποία -εν πολλοίς- η ίδια η Ferrari δημιούργησε. Βλέπετε, για πολλούς η τοποθέτηση ενός V8 στο κέντρο σημαίνει αυτομάτως «Ferrari». Η 488 GTB είναι ούτως ή άλλως εκπληκτική, αναθρεμμένη σε πίστες και με πολλούς αγώνες στο ενεργητικό της εξέλιξής της, ενώ καταφέρνει να γίνεται εθιστική για όποιον την οδηγήσει.

Advertisement

Το στοίχημα για τη Ferrari ήταν να διατηρήσει όλα εκείνα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έκαναν τα κεντρομήχανα V8 να αποτελούν το σήμα κατατεθέν της μάρκας. Έπρεπε λοιπόν να κατασκευάσει το πιο σύγχρονο, το πιο μοντέρνο αυτοκίνητο του είδους και με αυτό το σκεπτικό ο Leiters και η ομάδα του βασίστηκαν στο «μυστικό όπλο» της Ferrari, την 488 Pista, από την οποία πήραν ό,τι καλύτερο διέθετε από τεχνολογικές καινοτομίες προς όφελος των επιδόσεων.«Η F8 είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός»,λέει ο Leiters.«Η καρδιά του αυτοκινήτου είναι ο νέος κινητήρας των 710 PS της 488 Pista, με “σωθικά” που έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία και φέρουν εκτεταμένη χρήση τιτανίου για να περιοριστεί το βάρος.Σίγουρα πρόκειται για το πιο σημαντικό τμήμα της Tributo».

Advertisement

Ο Leiters δεν αστειεύεται καθόλου. Μπορεί οι επιλογές αυτές να δικαιολογούνται για μια ειδική κατασκευή που έχει ως μοναδικό προορισμό τη χρήση σε πίστα, αλλά όταν πρόκειται για πιο ευρείας κλίμακας παραγωγή το πράγμα αλλάζει. Το κόστος, υπό κανονικές συνθήκες, είναι ένας αποτρεπτικός παράγοντας για να γίνουν παρόμοιες επιλογές σε επίπεδο τεχνολογικών λύσεων και εφαρμογών.«Σίγουρα είναι μία τεχνολογία που ανεβάζει σημαντικά το κόστος.Θέλαμε όμως σε αυτό το αυτοκίνητο να τοποθετήσουμε τον καλύτερο κινητήρα των τελευταίων 20 ετών – και αυτός ακριβώς είναι ο τίτλος που έχει κερδίσει από τον διαγωνισμό “International Engine of the Year” ο twin-turbo V8 της Pista», μας λέει ο Leiters,οπότε φαίνεται απολύτως λογική η χρησιμοποίησή του.

Εκτός από την αυξημένη κατά 50 PS απόδοση, το μοτέρ της F8 είναι κατά 18 kg ελαφρύτερο (η Tributo είναι συνολικά 40 kgελαφρύτερη σε σχέση με την 488, ζυγίζει δηλαδή 1.330 kg). Το ειδικό κράμα μετάλλου της εξάτμισης κόβει 9,7 kg και το αντίστοιχο των μπιελών άλλο 1,7 kg, με τον στρόφαλο και τον άξονά του να είναι κατά 2,7 kg ελαφρύτεροι. Η μέγιστη τιμή της ροπής είναι 78,5 kgm και εμφανίζεται στις 3.250 rpm, ενώ λόγω του αγωνιστικού χαρακτήρα που έχει ο κινητήρας φτάνεις στον κόφτη πριν καλά-καλά το καταλάβεις, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην 488, όπου αντιλαμβάνεσαι τη φθίνουσα απόδοση του μηχανικού συνόλου στη διαδρομή του προς το όριο των στροφών λειτουργίας.

Advertisement

Η μέγιστη τιμή της ισχύος καθιστά τον κινητήρα ισοδύναμο με αυτόν της McLaren 720S και ανώτερο της Huracán Evo.Το νέο V8 σύνολο εξασφαλίζει ταχύτερο 0-100 km/h κατά 0,1”σε σχέση με την 488 GTB και μισό δευτερόλεπτο λιγότερο για το 0-200 km/h. Δεν είναι φυσικά μόνο οι επιδόσεις από στάση που έκαναν τον κινητήρα αυτό να αναδείξει την Pista ως νικητή στο συγκριτικό του CAR με τη χαρισματική 911 GT2 RS. Ωστόσο οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες της Pista θα έπρεπε να δώσουν μάχη για να μπουν στην ουρά προκειμένου να παραγγείλουν το αυτοκίνητό τους, με τη βασική τιμή να ξεκινά από τις €293.000. Με αυτά τα δεδομένα, η τιμή της F8Tributo θα είναι πιο λογική και συμβάλλει στο να χαρακτηριστεί η αγορά της ως ένα μάλλον καλό deal.

Για να μην ξεχάσει ποτέ ο οδηγός πόσο ιδιαίτερος είναι ο κινητήρας που έχει πίσω από την πλάτη του, ένας αγωγός επιτρέπει στον θεϊκό ήχο του να φτάνει αυτούσιος στην καμπίνα. Για το θέμα o Leiters λέει: «Έχουμε ένα νέο σύστημα εξαγωγής που μας επιτρέπει να φιλτράρουμε καλύτερα τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά και έναν αγωγό που παίρνει τον ήχο αμέσως μετά τα turbo και τον φέρνει στην καμπίνα των επιβατών, κάνοντας έτσι την εμπειρία της οδήγησης ακόμα πιο έντονη σε σχέση με την 488 GTB». Είναι μουσική αυτό που παράγουν οι κινητήρες της Ferrari και οι περισσότεροι από εμάς το αντιλαμβανόμαστε έτσι ακριβώς.

Αυτό έχει τη δική του, ξεχωριστή, σημασία, με δεδομένο το ότι η ιταλική εταιρεία δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τον V8, σε αντίθεση με τη McLaren που σύντομα θα παρουσιάσει ένα V6 κινητήρα με υβριδική υποβοήθηση, κάτι που θα κάνει και η Aston Martin για τα μοντέλα που έχει στο line-up κάτω από τη Valkyrie. Ο Leiters επ’ αυτού είναι ξεκάθαρος: «Δουλεύουμε κι εμείς πάνω σε ένα V6 σύνολο,αλλά δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τον V8 στην γκάμα μας, δεδομένου ότι ο τελευταίος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για εμάς. Αντιμετωπίζουμε πολλές δυσκολίες για να διατηρήσουμε την V8 επιλογή για τους πελάτες μας, αλλά έχουμε ως στόχο να κρατήσουμε μια γκάμα τριών κινητήρων για τα μοντέλα μας: ατμοσφαιρικό V12, turbo V8 και turbo V6»

(Έχουμε τα καλύτερα στοιχεία της Pista σε ένα αμάξωμα που έχει στοιχεία από αγωνιστικά αυτοκίνητα πίστας και ορισμένες αξιολάτρευτες λεπτομέρειες που θυμίζουν παλιότερα μοντέλα της Ferrari)

Η επιστροφή της Ferrari Δέχεται πιέσεις σε όλα τα επίπεδα από τον ανταγωνισμό. Εδώ έχουμε το πλάνο για την αντιμετώπιση της «κρίσης»

Κατά τα άλλα, η F8 μοιράζεται αρκετά από τα στοιχεία των 488 GTB και Pista, με το αλουμινένιο πλαίσιο να κάνει και εδώ την παρουσία του αισθητή και την ανάρτηση να αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Οι μηχανικοί της Ferrari έχουν επέμβει σε καίρια σημεία αυτής της διάταξης. Η εικόνα του αυτοκινήτου είναι αρκετά διαφοροποιημένη, αφού οι επεμβάσεις αυτές αφορούν τοset-up, το σύστημα διεύθυνσης αλλά και το λογισμικό του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. «Η ανάρτηση είναι πιο εξελιγμένη και έχουμε ένα νέο, μικρότερο σε διάμετρο και με λεπτότερη στεφάνη, τιμόνι που αλλάζει αρκετά την αίσθηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού.

Έχουμε επίσης νέο σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου, με το οποίο γίνεται πιο εύκολη η οδήγηση στο όριο. Πολλές μικρές επεμβάσεις βελτιώνουν τοhandling», λέει ο Leiters. Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης είναι με την έκδοση λογισμικού 6.1 του SSC (Side Slip Control)της Ferrari και διαθέτει τη λειτουργία Dynamic Enhancer που πραγματικά κάνει θαύματα. Με το DE (που ενεργοποιείται στις θέσεις Race και CT Off του manettino) ο οδηγός κολακεύεται στην πράξη, μια και βοηθιέται ακόμα και στο φρενάρισμα.Το σύστημα χρησιμοποιεί τους αλγόριθμους του SSC για να εντοπίσει ακόμα και το παραμικρό γλίστρημα.

Αν από την επεξεργασία των δεδομένων προκύψει πως δεν έχει προκληθεί από τον οδηγό, τότε το σύστημα επεμβαίνει κατασταλτικά. Στην αντίθετη περίπτωση, αν το λογισμικό «κρίνει» πως ο οδηγός ξέρει τι του γίνεται, τότε η λειτουργία του συστήματος έχει ως στόχο την παράταση του γλιστρήματος με τρόπο ιδανικό για την ψυχολογία του οδηγού, που εν τέλει θα κάνει ένα θεαματικό αλλά ελεγχόμενο παντιλίκι. Σύμφωνα με τον Leiters,«η λειτουργία αυτή αφορά μόνο όσους θέλουν να ακουμπήσουν ή και να ξεπεράσουν τα όρια του αυτοκινήτου, οπότε είναι διαθέσιμη μόνο στα προγράμματα Race και CT Off».

Έτσι, λοιπόν, έχουμε τα καλύτερα στοιχεία της Pista σε ένα αμάξωμα που έχει στοιχεία από αγωνιστικά αυτοκίνητα πίστας και ορισμένες αξιολάτρευτες λεπτομέρειες που θυμίζουν παλιότερα μοντέλα της Ferrari. Η αεροδυναμική απόδοση της Tributoείναι κατά 10% καλύτερη από την Pista, με απίθανα απλές γραμμές και νέα πίσω διπλά στρογγυλά φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν σε παλιότερες Ferrari με V8 κινητήρες, όπως είναι η 308. Η κορυφαία τεχνολογία λοιπόν, σε ό,τι αφορά το μηχανολογικό υπόβαθρο, συνδυάζεται με τον ρομαντισμό του παρελθόντος και το αποτέλεσμα είναι η καλύτερη απάντηση για τους αναιδείς -wannabe- ανταγωνιστές.

Πηγή: Car