Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Τα καθίσματα της Peugeot: Μία ιστορία άνεσης

Ελλάδα 13:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα καθίσματα της Peugeot: Μία ιστορία άνεσης

ΑΓΟΡΑ

Τα καθίσματα της Peugeot: Μία ιστορία άνεσης

ΑΓΟΡΑ

Στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, το εσωτερικό των οχημάτων έχει γίνει ένα σημαντικό μέρος στην… απόφαση της διαδικασίας για την αγορά αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

 

Η Peugeot, με την ευρεία χρήση του i-Cockpit σε σχεδόν ολόκληρη την γκάμα της, έχει φέρει επανάσταση στην καμπίνα των επιβατών, των οχημάτων. Ο τεχνολογικός… χείμαρρος  παρέσυρε και τις θέσεις (για οδηγό και επιβάτες), οι οποίες τώρα γίνονται όλο και πιο περίπλοκες και τεχνολογικά προηγμένες. Τα καθίσματα υπόκεινται σε ποικίλες και πολύ έντονες δοκιμασίες, γι ‘αυτό πρέπει να ανταποκρίνονται σε πολλές προσδοκίες: Να έχουν μια διακριτική και προσαρμόσιμη εικόνα και να δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας και άνεσης για τους επιβάτες ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή που κυκλοφορεί το αυτοκίνητο που εξοπλίζουν.

Advertisement
Advertisement

Καθιστική ιστορία

Μέσα σε 60 χρόνια οι θέσεις (οδηγού και επιβατών) έχουν σημαντικά τεχνολογικά ορόσημα. Το 1955, εμφανίστηκαν οι πρώτες ρυθμίσεις τους (ύψος κλίση πλάτης κ.λπ.) σε μοντέλα μαζικής παραγωγής. Η Peugeot καθιέρωσε επίσης τα καθίσματα που γίνονταν κρεββάτι από το κορυφαίο μοντέλο της εποχής: το 403. Όσο αφορά τη δυνατότητα πρόσβασης των πίσω καθισμάτων, η Γαλλική εταιρία την εφάρμοσε σε επαγγελματικά οχήματα το 1957. Άλλες καινοτομίες είναι πιο πρόσφατες, όπως η διαίρεση των  καθισμάτων (2/3 1/3 για παράδειγμα στο Peugeot 306) ή η προσθήκη τρίτης σειράς αναδιπλούμενων καθισμάτων (στο 5008).

Advertisement

Από το 2007, η Peugeot εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία της εξέλιξης και κυκλοφορίας της νέας πλατφόρμας EMP2 για να ξεκινήσει την ανάπτυξη της σταυρωτής ενίσχυσης για τα μπροστινά καθίσματα. Η εφαρμογή αυτή έγινε στο Peugeot 308 του 2014. Η νέα αυτή τεχνική κατασκευής κάνει τα καθίσματα ελαφρύτερα, βελτιώνοντας παράλληλα την ασφάλεια και την άνεση. Επίσης είναι ελαφρύτερα και λιγότερο ακριβά.

Διαφορετικά καθίσματα για διαφορετικές περιοχές

Advertisement

Οι θέσεις οδηγού και επιβατών, οι διαφορετικοί τύποι τους αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο ανάλογα με τον τύπο του, προσαρμόζει και τα καθίσματα του ως μέρος του έξτρα ή στάνταρ εξοπλισμού του. Βλέπετε ένα σετ καθισμάτων αποτελείται από τρία διαφορετικά κομμάτια: Ένα κάθισμα οδηγού, συνοδηγού και ένα πίσω κάθισμα με συνολικά 150 διαφορετικά μέρη. Επιπλέον έχουν να αντιμετωπίσουν πολλές καθημερινές προκλήσεις όπως:

  • Αντοχή (μορφολογία και βάρος των πελατών πολύ διαφορετικό ανάλογα με τον χρήστη).
  • Φθορά (ένα κάθισμα θα πρέπει να αντέξει τη φθορά πολλών ετών (ή και δεκαετιών).
  • Θερμοκρασία (το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, μπορεί να είναι πολύ κρύο ή πολύ ζεστό).

 

Advertisement

Άνεση: Μία διαφορετική έννοια

Σε όλο τον κόσμο, η έννοια της άνεσης διαφέρει ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή:

  • Στην Ευρώπη, οι αγοραστές θέλουν περισσότερη άνεση στα εμπρός καθίσματα. Αναζητούν ακρίβεια στη στάση του σώματος, πλευρική υποστήριξη και άνεση μετά από πολύωρα ταξίδια. Για το πίσω κάθισμα, οι πελάτες της Peugeot (σύμφωνα με τις πωλήσεις) θέλουν οπωσδήποτε να είναι πτυσσόμενο και σε διαφορετικές αναλογίες.

  • Στην Κίνα, οι αγοραστές ζητούν άνεση στην πρώτη αλλά και την δεύτερη σειρά και δεν ενδιαφέρονται για την πλευρική στήριξη.
  • Στη Νότια Αμερική, οι αγοραστές θέλουν την βέλτιστη απορρόφηση κραδασμών και την άνεση στα εμπρός και στα πίσω καθίσματα.

Θέση, ευχαρίστηση και προστασία

Για τους πελάτες της Peugeot, τα καθίσματα αυτοκινήτου πρέπει να πληρούν τρεις προτεραιότητες και βασικές λειτουργίες: «Place, Pleasure and Protect». Ως τα σημεία που έρχονται σε άμεση επαφή με τους ανθρώπους, συμβάλλουν σημαντικά στον τύπο του οχήματος, η οποία είναι συγκεκριμένη για κάθε μάρκα.

Από το 2013, οι διαφορετικές μάρκες του Ομίλου PSA έχουν καθορίσει μια στρατηγική διάκρισης που εκφράζει με σαφήνεια το DNA κάθε μάρκας. Ο πελάτης πρέπει να αναγνωρίζει την μάρκα του οχήματός του με την πρώτη ματιά και με την πρώτη αίσθηση όταν κάθεται στο κάθισμα. Για την Peugeot, ο πελάτης πρέπει να αισθάνεται ότι τα καθίσματα είναι δυναμικά και με έντονη υποστήριξη.

Τα καθίσματα του αύριο: Μόδα και ευεξία

Τα καθίσματα του μέλλοντος θα επηρεάζονται όλο και περισσότερο από την… μόδα ρούχων. Τα χρώματα και τα υλικά, που χρησιμοποιούνται για την ταπετσαρία των καθισμάτων θα εμπνευστούν από τις μεγάλες τάσεις στα έτοιμα ένδυση και την επίπλωση.

Στην εποχή του αυτοκινήτου χωρίς οδηγό, τα καθίσματα θα βρίσκονται στην καρδιά της καμπίνας των επιβατών. Θα πρέπει να προσφέρουν πολλές δυνατότητες για την διαρρύθμιση του χώρου επιβατών, όπως προτείνεται στο πρωτότυπο αυτοκίνητο e-LEGEND. Ο στόχος είναι να μετατραπεί ο χρόνος που αφιερώνεται στο αυτοκίνητο σε μια στιγμή οικειότητας και χαλάρωσης.