Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Η BMW πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση

Ελλάδα 2:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η BMW πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση

ΑΓΟΡΑ

Η BMW πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση

ΑΓΟΡΑ

Το λανσάρισμα της νέας πλατφόρμας BMW Group High Performance D3 αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο του BMW Group και τη φέρνει πιο κοντά στην εποχή της πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Advertisement
Advertisement

 

Ήταν μόλις το 2000 όταν το BMW Group ξεκίνησε για πρώτη φορά να διερευνά την ιδέα ενός αυτοκινήτου που θα μπορούσε να κινείται με οδηγό αλλά και αυτόνομα. Έξι χρόνια αργότερα, το 2006, μία BMW έκανε το γύρο του αγωνιστικού σιρκουί του Hockenheim χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση για πρώτη φορά. Από το 2011, σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένα οχήματα δοκιμών του BMW Group κινούνται στον αυτοκινητόδρομο A9 μεταξύ Μονάχου και Νυρεμβέργης. Στο πλαίσιο του CES το 2014, το BMW Group έκανε μία επίδειξη πολύ αυτοματοποιημένης οδήγησης στο όριο, στον Αυτοκινητόδρομο του Las Vegas.

Advertisement
Advertisement

Αυτά είναι μερικά από τα ορόσημα που έχει πετύχει το BMW Group οδεύοντας προς το στόχο της υψηλής αυτοματοποιημένης και – στη συνέχεια – της πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης, δηλαδή της αυτόνομης οδήγησης.

Το BMW Group είναι πεπεισμένο ότι η αυτόνομη οδήγηση θα έχει αποφασιστική επίδραση στην ατομική και βιώσιμη μετακίνηση του μέλλοντος. Τα σημερινά συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως το Driving Assistant Professional της νέας BMW Σειράς 3 Sedan, αποτελούν θεμελιώδες στοιχείο στο δρόμο για υψηλή αυτοματοποιημένη οδήγηση. Πέρα από τη διασφάλιση της ασφάλειας, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για βελτίωση της άνεσης αλλά και της απόδοσης.

Advertisement

Ο επόμενος στόχος είναι σαφής: το 2021, η έκδοση παραγωγής του BMW Vision iNEXT, που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο κοινό το καλοκαίρι του 2018 κατά τη διάρκεια του BMW Vision iNEXT World Flight, θα γίνει το πρώτο μοντέλο του BMW Group με προαιρετικό σύστημα Επιπέδου 3. Αυτό θα επιτρέπει στους οδηγούς να αναθέτουν στο αυτοκίνητο τον έλεγχο της οδήγησης για μεγαλύτερο διάστημα στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες έως 130 χλμ.

Παράλληλα, ένας στόλος οχημάτων δοκιμών θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021 με σκοπό τη δοκιμή του Επιπέδου 4 – δηλ. με μηδενική παρέμβαση του οδηγού – σε δοκιμές μεγάλης κλίμακας που διεξάγονται σε καθορισμένες αστικές ζώνες.

Advertisement

Το «D3» στο όνομα της  νέας πλατφόρμας πληροφορικής συμβολίζει το ‘Data-Driven Development’, που αποτελεί τη βάση για την εξέλιξη και αξιολόγηση των λειτουργιών της υψηλής / πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Το Data-Driven Development είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για την διασφάλιση της ασφάλειας και αξιοπιστίας του συστήματος Επιπέδου 3 που θα προσφέρεται στο BMW iNEXT στα τέλη του 2021.

Το πρώτο βήμα στη διαδικασία είναι η καταγραφή περίπου 5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων δεδομένων πραγματικής οδήγησης από τα οχήματα του στόλου δοκιμών. Από αυτά τα δεδομένα αποσπώνται στη συνέχεια δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα με τα πιο σχετικά οδηγικά σενάρια και τους ανάλογους περιβαλλοντικούς παράγοντες.

Advertisement

Η συνάφεια των δεδομένων που συλλέγονται βελτιώνεται συνεχώς χάρη στον τρόπο επιλογής των ποιοτικών δεδομένων, χρησιμοποιώντας κριτήρια καταλληλότητας / φιλτράρισμα. Αυτά τα δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα οδηγικών δεδομένων υπόκεινται στη συνέχεια σε τακτική επανεπεξεργασία, προχωρώντας στην εξέλιξη.

Η επανεπεξεργασία δύο εκατομμυρίων χιλιομέτρων σε πραγματικές συνθήκες και 240 εκατομμυρίων εικονικών χιλιομέτρων απαιτεί μία ισχυρή πλατφόρμα δεδομένων με αποθηκευτική ικανότητα πάνω από 230 petabytes και υπολογιστική ισχύ πάνω από 100.000 cores και πάνω από 200 GPUs (Graphics Processing Units).

Υπάρχει μία σύνδεση 96 x 100Gbps μεταξύ της πλατφόρμας BMW Group High Performance D3 και των σταθμών Hardware-in-the-Loop (HiL) που βρίσκονται στο Κέντρο Αυτόνομης Οδήγησης του BMW Group. Η ταχύτητα μετάδοσης χρήσιμων δεδομένων του δικτύου είναι περίπου 3.75 Terabit/s.

Ο στόλος απαριθμεί αυτή τη στιγμή περίπου 80 οχήματα BMW Σειράς 7, που λειτουργούν στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, και σε Γερμανία, Ισραήλ και Κίνα. Ο αριθμός των οχημάτων πρόκειται να αυξηθεί σε περίπου 140 μέχρι το τέλος του 2019.

Η Αυτόνομη οδήγηση της BMW με αριθμούς

Καθημερινή συλλογή άνω των 1.500 TB πρωτογενών δεδομένων

Αποθηκευτική ικανότητα της πλατφόρμας D3 πάνω από 230 PB

Υπολογιστική ισχύς: > 100.000 Cores και > 200 GPU´s

Κάθε δύο εβδομάδες 50 PB αποστέλλονται στο HiLs

Για να πάρετε μία ιδέα από τις ποσότητες δεδομένων που πρέπει να μεταφέρονται: 1.500 TB νέων δεδομένων αντιστοιχεί με 23.000 iPhone X, 230 PB ισοδυναμεί με τη χωρητικότητα 45 διαμερισμάτων (περίπου 80m², ύψος οροφής 3m) γεμάτων αποκλειστικά με CD.

Ένα εύρος ζώνης 3.75 Tbit/s είναι σχεδόν αρκετό για τη μετάδοση ενός εκατομμυρίου τηλεοπτικών προγραμμάτων HD ταυτόχρονα  – ή επιτρέπει σε ένα εκατομμύριο νοικοκυριά να παρακολουθούν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα HD ταυτόχρονα.

Η πλατφόρμα BMW Group High Performance D3 ολοκληρώθηκε σε διάστημα λίγων μηνών, σε πλήρη λειτουργία, στην ώρα της και σύμφωνα με τον προϋπολογισμό. Απέχει μόλις μερικά χιλιόμετρα από το Κέντρο Αυτόνομης Οδήγησης του BMW Group στο Unterschleißheim κοντά στο Μόναχο.