Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Yamaha Sport Heritage: Η γενιά των Yard Builts!

Ελλάδα 12:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Yamaha Sport Heritage: Η γενιά των Yard Builts!

NEWSMOTO

Yamaha Sport Heritage: Η γενιά των Yard Builts!

NEWSMOTO

Κάθε αναβάτης έχει το δικό του όραμα για τη μοτοσυκλέτα που θέλει να οδηγεί και για ορισμένους το όνειρο γίνεται πραγματικότητα μέσα από το  project Yard Built.

Advertisement
Advertisement

 

Εδώ και χρόνια η Yamaha συνεργάζεται με επώνυμους κατασκευαστές custom μοτοσυκλετών στον κόσμο με στόχο τη μεταμόρφωση μοντέλων Sport Heritage σε Yard Built Special. Από το 2014 -και όπως έχουμε διαπιστώσει ιδίοις όμμασι- το project Yard Built απελευθερώνει τη φαντασία των πιο δημιουργικών σχεδιαστών με πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα. Τα νέα ρετρό μοντέλα Sport Heritage της ιαπωνικής φίρμας αντλούν έμπνευση από ορισμένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της, που με το δικό τους τρόπο έχουν επηρεάσει τη φιλοσοφία σχεδίασης μοτοσυκλετών τις τελευταίες επτά δεκαετίες. Συνδυάζοντας υπερσύγχρονη τεχνολογία με διαχρονική σχεδίαση, η φιλοσοφία Faster Sons της Yamaha είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τη δημιουργία αυτών των χαρισματικών μοντέλων. Τα πρόσφατα project XSR700 Yard Built περιλαμβάνουν το Back to the Dirt, που εξερευνά τις μοτοσυκλέτες ράλι αντλώντας έμπνευση από τις δεκαετίες ’70-’80 και το Back to the Future, που δημιούργησε μια σειρά ρετρό-φουτουριστικών μοντέλων με το όραμα ενός ολοκαίνουργιου concept μοτοσυκλέτας.

Advertisement
Advertisement

Back to the Drawing Board

Τον Ιανουάριο του 2020 η Yamaha Motor Europe παρουσίασε το project “Yard Built – Back to the Drawing Board”. Χρησιμοποιώντας το XSR700 ως βάση, για πρώτη φορά στην ιστορία του Yard Built, οι σχεδιαστές μπορούσαν να δημιουργήσουν το μοντέλο των ονείρων τους. Ο καθένας είχε την ευκαιρία να κάνει το δικό του σχέδιο, με την πιθανότητα να ενταχθεί στην ολοένα και αυξανόμενη ομάδα των κατασκευών Yard Built. Παραχωρώντας το δημιουργικό έλεγχο στον καταναλωτή, το τελευταίο project είχε στόχο να αναδείξει τα καλύτερα δείγματα δημιουργικότητας από φίλους της Yamaha που θα αντλούσαν έμπνευση από το πάθος τους για τη μάρκα και από τις πιο αξέχαστες εμπειρίες τους μαζί της. Τέσσερα μοναδικά σχέδια από τη Γαλλία, την Ιταλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία επιλέχθηκαν μέσω μιας ανοιχτής διαδικασίας casting, η οποία προωθούσε τη δημιουργικότητα του project και εξερευνούσε τα μελλοντικά trends στις μοτοσυκλέτες. Ένα σχέδιο από κάθε συμμετέχουσα χώρα επελέγη από μια κριτική επιτροπή αποτελούμενη από έναν τοπικό διανομέα της Yamaha, έναν τοπικό κατασκευαστή custom μοτοσυκλετών και ένα δημοσιογράφο του χώρου και, στη συνέχεια, υλοποιήθηκε από έναν κατασκευαστή custom μοτοσυκλετών.

Advertisement

Τα σχέδια αποκτούν ζωή

Μετά από μία και μοναδική ενημέρωση για το project Back to the Drawing Board, οι τέσσερις κατασκευαστές μοτοσυκλετών ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση. Η εταιρεία Barbara Motorcycles από τη Γαλλία δημιούργησε ένα σχέδιο για τo XSR700 “Disruptive”, μια μοτοσυκλέτα με επιθετικό στυλ που αποδίδει φόρο τιμής στην αισθητική του American Flat Track από τη δεκαετία του ’70. Υπεύθυνη για την υλοποίηση του σχεδίου ήταν η εταιρεία Bad Winners, με έδρα το Παρίσι, που ιδρύθηκε το 2011 και έχει ήδη δυνατό βιογραφικό στις custom κατασκευές της Yamaha. Από τον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων μέχρι το μυώδες ρεζερβουάρ και τη λεπτή σέλα, το Disruptive είναι μια μοτοσυκλέτα με αγωνιστική διάθεση και ανάλογη εμφάνιση. Με χρυσά γράμματα να σχηματίζουν τη λέξη Yamaha στα ματ μαύρα καλύμματα πλαισίου, ολόμαυρο πίσω τροχό και αιχμηρό κάτω μέρος του φέρινγκ, το Disruptive οδηγεί το ρετρό XSR700 στο επόμενο επίπεδο.

Advertisement

Ο Ιταλός διαγωνιζόμενος Ugo Coppola σχεδίασε το “RD250 Tribute”, μια πορτοκαλόμαυρη εκδοχή του κλασικού RD350 από τη δεκαετία του ’70, που ενσωματώνει εξαρτήματα από σύγχρονες κατασκευές Yamaha. Οι κατασκευαστές της εταιρείας Garage221 με έδρα τη Ρώμη, παθιασμένοι με τις custom μοτοσυκλέτες που αντανακλούν το στυλ του αναβάτη τους, υλοποίησαν το σχέδιο του Ugo με εκπληκτική λεπτομέρεια και ακρίβεια. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα άκρως πρωτοποριακό Yard Built, το οποίο συνδυάζει την αισθητική scrambler με εκείνη της μοτοσυκλέτας δρόμου.

Advertisement

Από την Πορτογαλία, η εταιρεία Rua Machines δημιούργησε τo 700GT από τα σχέδια του πελάτη τους Tony Manuel Oliveira Querios, ο οποίος εμπνεύστηκε από τo XJ400 του πατέρα του. Η RM ακολούθησε μια καινοτόμα προσέγγιση στο project, εξερευνώντας την ιστορία της Yamaha και αντλώντας έμπνευση από τα scrambler YR-2 και YR-3 από τη δεκαετία του ’60. Με τα περισσότερα εξωτερικά μέρη να έχουν αντικατασταθεί από νέες custom προσθήκες, το 700GT συνδυάζει μοντέρνες καλλιτεχνικές πινελιές με την εμφάνιση κλασικής μοτοσυκλέτας, από τον ολόμαυρο μπροστινό τροχό μέχρι τους δυναμικούς σωλήνες κάτω από τη σέλα και τη μοναδική ασπρόμαυρη αισθητική.

Οι Ισπανοί διαγωνιζόμενοι Alex και Claudio Monge σχεδίασαν το XSR700 “Red Tail”, το οποίο συνδυάζει την αισθητική των αγωνιστικών μοτοσυκλετών με εκείνη του flat track. Στη συνέχεια, το σχέδιο υλοποιήθηκε από τους κατασκευαστές Café Racer SSpirit (CRSS), που βρίσκονται στην περιοχή του Βισκαϊκού κόλπου. Στοχεύοντας σε ένα λιτό απογυμνωμένο look, το Red Tail διαθέτει avant-garde γραμμές συνδυασμένες με λεπτομέρειες κλασικών μοτοσυκλετών, από την προσαρμοσμένη μάσκα προβολέα και τους δυναμικούς διπλούς σωλήνες μέχρι την εντυπωσιακά αγωνιστικά number plates.

Η παρουσίαση

Οι επιλεγμένοι κατασκευαστές και οι ολοκληρωμένες μοτοσυκλέτες τους προσκλήθηκαν σε μια ειδική εκδήλωση στην πανέμορφη τοποθεσία La Mayou, μια εξοχική έπαυλη στο Μπιαρότ της Γαλλίας. Καθώς βρίσκεται σε ένα υπέροχο τοπίο ανάμεσα στις περιοχές Λαντ και Γαλλική Χώρα των Βάσκων, η έπαυλη ταίριαζε απόλυτα με την ατμόσφαιρα και το ύφος του τελευταίου project Yard Built, συνδυάζοντας το κλασικό περιβάλλον με σύγχρονες μοτοσυκλέτες και φιλοξενώντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Yard Built. Η τρέλλα των βελτιώσεων καλά κρατεί λοιπόν και αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τη συνέχεια..

Διαβάστε επίσης:

MotoGP2020: Η ώρα της Valencia!

BMW G 310 GS ΜΥ2021: Ηλεκτρονική αναβάθμιση και Euro5

Honda MotoGP: 800 νίκες σε Grand Prix