Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Newsmoto

Τyφοοn MotoRacing: Οι διακρίσεις συνεχίζονται

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Μια ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών εκπροσωπεί το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στο διεθνή διαγωνισμό MotoStudent. Η προσπάθεια ξεκίνησε το 2014, συνεχίζεται και το κυριότερο, εξελίσσεται.

 

Ο διαγωνισμός MotoStudent πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας και συμμετέχουν πανεπιστήμια από όλον τον κόσμο με στόχο να σχεδιάσουν μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα τύπου Moto3, ικανοποιώντας τις τεχνολογικές απαιτήσεις που ορίζονται από τον διαγωνισμό. Το όχημα κάθε ομάδας περνά από αυστηρούς ελέγχους επαγγελματικού επιπέδου κι έπειτα η ομάδα συμμετέχει με αυτό σε διάφορα αγωνίσματα (όπως επιτάχυνση, πορεία σε πίστα ή διαδρομή και δοκιμή επιβράδυνσης), συλλέγοντας βαθμούς και διεκδικώντας μία υψηλή θέση στη γενική κατάταξη.Η ομάδα Τyφοοn MotoRacing έκανε το ντεμπούτο της στον διαγωνισμό το 2016 με το πρώτο της μοντέλο, που ονομάζεται «Tyφ-One», όπου αγωνίστηκε στην διοργάνωση MotoStudent IV στην κατηγορία βενζινοκίνητων. Τα αποτελέσματα ήταν θετικά, καθώς οι φοιτητές  κατέκτησαν την δεύτερη θέση στην κατηγορία «Business Plan» και την ένατη στη γενική κατάταξη, ανάμεσα σε 36 συμμετοχές.

Στη δεύτερη συμμετοχή της η Ελληνική ομάδα παρουσίασε ένα νέο μοντέλο μοτοσυκλέτας (πιο ευέλικτο, ταχύτερο κι ελαφρύτερο) την «Χίμαιρα».  Από τις 3-7 Οκτωβρίου του 2018 η «Χίμαιρα» αγωνίστηκε στο MotoStudent V κατακτώντας την έβδομη θέση στην τελική κατάταξη, μεταξύ 45 συμμετοχών. Επιπλέον, η ομάδα σημείωσε αρκετές ακόμη επιτυχίες αφού κατέκτησε δύο από τα τρία έπαθλα του θεωρητικού τμήματος του διαγωνισμού MS1: «Best Design» και «Best Technological Innovation». Παράλληλα, διακρίθηκε και στο αγωνιστικό κομμάτι κατακτώντας την πρώτη θέση στην δοκιμή επιτάχυνσης (acceleration), την πρώτη θέση στο mechanical test, την πέμπτη θέση στο brake test και πέτυχε την πέμπτη καλύτερη τελική ταχύτητα.

Μετά το πέρας του MotoStudent V, η Typhoon MotoRacing επέστρεψε στην Κοζάνη έχοντας επιτύχει υψηλές διακρίσεις. Όχι μόνο βρίσκονταν μέσα στην κορυφαία δεκάδα του διαγωνισμού για δεύτερη συνεχόμενη φορά, κατακτώντας την 7η θέση μεταξύ 45 συμμετοχών, αλλά απέσπασε τα δυο από τα τρία θεωρητικά βραβεία για τις κατηγορίες «Best Design» (καλύτερο σχήμα) και «Best Technological Innovation» (καλύτερη τεχνολογική εφαρμογή). Επίσης, η ομάδα κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση του διαγωνισμού και στα δυναμικά αγωνίσματα «Acceleration Test» και «Mechanical Test», σημειώνοντας σημαντική πρόοδο ως τώρα.

Νέα γενιά νέες προκλήσεις

Τον Δεκέμβριο του 2018, η ομάδα ξανασυστάθηκε. Τα παλαιότερα μέλη, αξιοποιώντας την εμπειρία που είχαν αποκτήσει ως τότε, οργάνωσαν κατάλληλα την καινούργια γενιά της ομάδας και στις 31 Οκτωβρίου 2019 παραδόθηκε εντός προθεσμίας το πρώτο θεωρητικό κείμενο στο διαγωνισμό, το Chapter A. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο αναφέρεται στο «Conceptual Design» (προκαταρκτική μελέτη) της μοτοσυκλέτας, όπου η ομάδα θέτει τους στόχους του project όσον αφορά την κατασκευή αλλά και τις επιδόσεις του πρωτοτύπου.

Σημαντικότερη πρόοδος σημειώθηκε στον τομέα των αναρτήσεων. Αποφασίστηκε πως το μπροστινό σύστημα της ανάρτησης θα είναι ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι ενώ το πίσω σύστημα θα αποτελείται από μια monoshock ανάρτηση συνδεδεμένη μέσω συστήματος μοχλισμού. Oι βασικές γεωμετρίες και μεγέθη έχουν ήδη μελετηθεί και οριστεί σε συνεργασία με τον τομέα κατασκευής του σκελετού και, έτσι, η πίσω ανάρτηση βρίσκεται ήδη στα χέρια της ομάδας.

Παράλληλα, η ομάδα, συμμετείχε στην έκθεση του συνεδρίου BCET και στην έκθεση Patras IQ, όπου της δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσει το έργο της μέχρι σήμερα. Τέλος, στο πλαίσιο εύρεσης οικονομικής υποστήριξης, οργανώθηκε το «Χορηγικό Πρόγραμμα 20×120» το οποίο υποστήριξαν πολλές επιχειρήσεις της τοπικής κοινωνίας, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στην υλοποίηση του project.

Διαβάστε επίσης:  Honda-MotoGP: Έφτασε τις 300 νίκες στην κορυφαία κατηγορία

MotoGP Λε Μαν: Ο Marquez χάρισε στη Honda τη νίκη #300

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr