Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Suzuki GSX-S1000GX: Το μεγάλο κόλπο

Ελλάδα 8:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Suzuki GSX-S1000GX: Το μεγάλο κόλπο

NEWSMOTO

Suzuki GSX-S1000GX: Το μεγάλο κόλπο

NEWSMOTO

Η Suzuki μπαίνει δυναμικά στις σπορ crossover μοτοσικλέτες με το πολυτελές και πλήρως εξοπλισμένο GSX-S1000GX.

Advertisement
Advertisement

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν ο κόσμος της μοτοσικλέτας είχε συνηθίσει να ακούει, να αισθάνεται και να οδηγεί δίκυκλα με τετρακύλινδρους σε σειρά κινητήρες. Η συγκεκριμένη διάταξη αγαπήθηκε όσο καμία ιδιαίτερα στην κατηγορία των σπορ μοτοσικλετών όπου εξακολουθεί να είναι μονόδρομος για τα εκπληκτικά οδηγικά στοιχεία που προσφέρει στον οδηγό.

Τα τελευταία χρόνια ωστόσο έχει γίνει μια γενναία στροφή των κατασκευαστών προς τους δικύλινδρους σε σειρά κινητήρες. Η κατάσταση έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις που πλέον ο κόσμος έχει φτάσει σε σημείο να πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια άλλοι κινητήρες διαθέσιμοι για τα σύγχρονα δίκυκλα.

Ευτυχώς όμως που υπάρχουν κατασκευαστές όπως η Suzuki που επιμένει – και πολύ καλά κάνει – να στηρίζει τους εύκολα ερωτεύσιμους τετρακύλινδρους σε σειρά κινητήρες. Μάλιστα, τα νέα μοντέλα που παρουσιάζει η εταιρεία, όπως το κορυφαίο GSX-S1000GX, έχουν αποκτήσει και έναν μοναδικό χαρακτήρα αφού από εκεί που η αγορά «βρώμαγε» από τετρακύλινδρα, τώρα τα βρίσκει κανείς με το σταγονόμετρο.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί το νέο Suzuki GSX-S1000GX με το καλημέρα να έχει τη δική του έντονη προσωπικότητα χάρη στον τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 999 κ.εκ. που σπάνια συναντάμε πλέον, ωστόσο αυτό δεν είναι το κυρίαρχο στοιχείο που κάνει αυτήν τη μοτοσικλέτα να θεωρείται η σημαντικότερη της Suzuki την τελευταία δεκαετία.

Η GSX-S1000GX είναι μια sport crossover μοτοσικλέτα και ουσιαστικά βάζει για πρώτη φορά την Suzuki σε αυτήν την κατηγορία. Έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε πολλαπλές χρήσεις όπως κίνηση στην πόλη, ταξίδι και ευχαρίστηση στην σπορ οδήγηση, εφοδιασμένη με προηγμένη τεχνολογία, ποιότητα και σύγχρονο εξοπλισμό.

Σχεδιαστικά η μοτοσικλέτα της Suzuki έχει ακολουθήσει το δικό της δρόμο. Η σιλουέτα της είναι ψηλή και ξεκαθαρίζει αμέσως ότι είναι κάτι διαφορετικό χάρη κυρίως στη μάσκα της. Εκεί, συναντάμε έναν κεντρικό προβολέα ο οποίος συνοδεύεται από λεπτά DRL φώτα ημέρας. Όλα αυτά έχουν τοποθετηθεί σε μια αεροδυναμικά σχεδιασμένη μάσκα που προσφέρει κορυφαία κάλυψη στον αναβάτη με τη βοήθεια και διακριτικά σχεδιασμένων αεροδυναμικών τμημάτων.

Advertisement

Τα πλαϊνά φέρινγκ καλύπτουν όμορφα το πάνω μέρος της μοτοσικλέτας και το ρεζερβουάρ είναι χαμηλά τοποθετημένο προσφέροντας καλή στήριξη στα πόδια του αναβάτη. Το πίσω μέρος είναι ενισχυμένο για να μπορεί να φιλοξενήσει συνεπιβάτη, αλλά και βαλίτσες ειδικά σχεδιασμένες από την Suzuki που βοηθούν την εργονομία και την άνεση στις μεγάλες αποστάσεις.

Η Suzuki έχει επανασχεδιάσει τη θέση οδήγησης της GSX-S1000GX δίνοντάς της έναν πιο φιλικό και άνετο χαρακτήρα. Το φαρδύ τιμόνι φροντίζει για τον απόλυτο έλεγχο από τον αναβάτη, ενώ η σωστή ισορροπία στη συγκέντρωση των μαζών δίνει στον αναβάτη την αίσθηση μιας πολύ ανάλαφρης και ευκολοδήγητης μοτοσικλέτας.

Advertisement

Στην καρδιά της ιαπωνικής μοτοσικλέτας βρίσκεται ο γνώριμος τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 999 κ.εκ. Το σύνολο αποδίδει 152 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 106 Nm ροπής στις 9.250 σ.α.λ. Συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα μονόδρομου συμπλέκτη ολίσθησης (SCAS) και quickshifter, ενώ το σύστημα διαχείρισης είναι ότι πιο προηγμένο έχει τοποθετήσει η Suzuki σε μοτοσικλέτα της.

Για την ισορροπημένη λειτουργία του κινητήρα η Suzuki τον έχει εξοπλίσει με το τελευταίας γενιάς Suzuki Intelligent Ride System. Το SDMS-α προσφέρει στον αναβάτη τρία προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης τα οποία ρυθμίζουν στοιχεία όπως η απόκριση του γκαζιού (Ride-by-Wire), το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το σύστημα ελέγχου της σούζας και τη λειτουργία των αναρτήσεων.

Η εξελιγμένη μονάδα IMU 6 αξόνων της Bosch έχει προσαρμοστεί για ακόμα καλύτερο έλεγχο των συστημάτων υπολογίζοντας σε πραγματικό χρόνο τη θέση του γκαζιού, τη γωνία κλίσης της μοτοσικλέτας και την ταχύτερη περιστροφή των τροχών, προσφέροντας τη μέγιστη αποτελεσματικότητα στην απόδοση, διατηρώντας πάντα ασφαλή και ελεγχόμενη την πορεία της μοτοσικλέτας.

Advertisement

Φυσικά, η Suzuki δίνει τη δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης όλων των συστημάτων προκειμένου ο αναβάτης να φέρει στα μέτρα του όποιο σύστημα θελήσει. Είτε λοιπόν κινείσαι στην πόλη, είτε διασκεδάζεις σε στροφές, είτε ταξιδεύεις φορτωμένος η σουίτα SIRS φροντίζει για την απρόσκοπτη λειτουργία του κινητήρα και των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Εκεί που η Suzuki έκανε το μεγάλο άλμα είναι στις αναρτήσεις. Πάνω στο δοκιμασμένο και άκρως αποτελεσματικό αλουμινένιο πλαίσιο η Suzuki τοποθέτησε ένα ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων της Showa (Hitachi Astemo). Το σύστημα αποτελείται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός τεχνολογίας SFF-CA 43 χιλιοστών και ένα monoshock αμορτισέρ BFRC.

Εκεί που τα πράγματα γίνονται πιο πικάντικα είναι στο ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης των αναρτήσεων και στο ημι-ενεργητικό σύστημα λειτουργίας τύπου Skyhook. Στην πρώτη περίπτωση ο αναβάτης έχει την ευχέρεια από την οθόνη TFT της μοτοσικλέτας και από τους ειδικούς διακόπτες στο τιμόνι να αλλάξει τη ρύθμιση των αναρτήσεων όπως εκείνος θέλει.

Για παράδειγμα, αν βρίσκεσαι στην πόλη και χρειάζεται περισσότερη άνεση θα φροντίσεις να κάνεις πιο άνετη τη λειτουργία τους. Αν έχεις όρεξη να οδηγήσεις πιο σβέλτα τότε με το πάτημα ενός κουμπιού η μοτοσικλέτα γίνεται πιο αιχμηρή και σπορ στη συμπεριφορά της, ενώ όταν ταξιδεύσεις φορτωμένος αλλάζεις εν κινήσει την προφόρτιση για περισσότερη άνεση και ισορροπία.

Παράλληλα, το σύστημα Active Damping Control λειτουργεί αυτόματα και ελέγχει σε πραγματικό χρόνο διάφορες παραμέτρους προκειμένου οι αναρτήσεις να διατηρούν πάντα τη μέγιστη πρόσφυση με την άσφαλτο, ανεξάρτητα από το φορτίο στη μοτοσικλέτα και την ποιότητα του οδοστρώματος.

Το σύστημα πέδησης που έχει επιλέξει για το νέο GSX-S1000GX η Suzuki είναι πανίσχυρο. Αποτελείται από δύο δίσκους 310 χιλ. εμπρός με 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες της Brembo εμπρός και έναν δίσκο πίσω με 2πίστονη δαγκάνα. Το σύνολο εκτός από τεράστια ισχύ, έχει τρομερή αίσθηση γεμίζοντας αυτοπεποίθηση και σιγουριά τον αναβάτη. Επιπλέον, το σύστημα συνεργάζεται με προηγμένο σύστημα ABS Στροφής που συνεργάζεται με την μονάδα αισθητήρων IMU.

Εκτός από τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις η νέα Suzuki GSX-S1000GX διαθέτει επίσης σύστημα Cruise Control για ξεκούραστα ταξίδια με σταθερές ταχύτητες, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα εύκολης εκκίνησης του κινητήρα, σύστημα υποβοήθησης στις χαμηλές στροφές για καλύτερη καθημερινή χρήση στην πόλη.

Οι τροχοί της GSX-S1000GX είναι 17 ιντσών από ελαφρύ κράμα αλουμινίου με ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά της Bridgestone. Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι στα 232 κιλά και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 19 λίτρων για μεγάλη αυτονομία.

Στον εξοπλισμό εκείνο που ξεχωρίζει είναι η νέα ψηφιακή οθόνη TFT 6,5 ιντσών μέσα από την οποία ο αναβάτης ελέγχει πλήρως όλα τα συστήματα της μοτοσικλέτας. Το μενού περιήγησης είναι πολύ εύκολο στη χρήση μέσω ενός διακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, ενώ υπάρχει εξελιγμένο σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone. Μέσω της Suzuki mySPIN εφαρμογής ο αναβάτης απολαμβάνει αμέτρητες πληροφορίες και δεδομένα για τη μοτοσικλέτα με σημαντικότερο το σύστημα πλοήγησης.

Η καινούρια Suzuki GSX-S1000GX είναι διαθέσιμη σε τρεις χρωματισμούς, μπλε (Metallic Triton Blue), μαύρο (Glass Sparkle Black) και πράσινο (Pearl Matt Shadow Green). Ανάμεσα στα πολλά αξεσουάρ που έχει σχεδιάσει η Suzuki για τη νέα μοτοσικλέτα είναι οι σκληρές πλαϊνές βαλίτσες και η πιο άνετη σέλα. Η τιμή της μοτοσικλέτας ξεκινά από τις 17.995 ευρώ και για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο επίσημο δίκτυο εμπόρων Suzuki.