Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Mobility 2021

Newsmoto

SEAT MO: Το καλύτερο ηλεκτρικό σκούτερ της αγοράς

  • του Γιάννου Κατσιμπάρου

Ο ηλεκτρισμός είναι εδώ και εξαπλώνεται ταχύτατα πρώτα στα αυτοκίνητα και μετά στα δίτροχα αν και η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης στην μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε νηπιακό στάδιο. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ισχύει και για τα σκούτερ.

Τα ηλεκτρικά σκούτερ τον τελευταίο καιρό αποτελούν το επίκεντρο συζητήσεων και ο λόγος πέραν της οικονομίας και της ευχρηστίας τους είναι η ισοδυναμία των αδειών οδήγησης. 

Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να οδηγήσετε, πλέον, ένα “50άρι” ή “125άρι” με το δίπλωμα αυτοκινήτου σας, κάνοντας μόνο 5 μαθήματα οδήγησης και έχοντας συμπληρώσει και την ηλικία των 27 ετών.

Η Ισπανία και ιδίως η Βαρκελώνη, όπου εδρεύει η SEAT, είναι από τις ευρωπαϊκές πόλεις όπου τα σκούτερ, τα ποδήλατα και τα πατίνια είναι πολύ δημοφιλή.

Όπως οι Ισπανοί και οι Ιταλοί, έτσι και οι Έλληνες λοιπόν βασίζονται πολύ στα δίκυκλα για τις μετακινήσεις τους. Είμαστε μέσα στις κύριες χώρες της Ευρώπης όπου τα ηλεκτρικά σκούτερ θα γνωρίσουν μεγάλη άνθηση τα επόμενα χρόνια.

 

Η SEAT επέλεξε τον πιο ασφαλή δρόμο για την παρουσία της στα δίτροχα οχήματα συνάπτοντας συνεργασία με την ισπανική εταιρεία Silence που έχει ήδη αντιπροσωπείες σχεδόν σε όλη την Ευρώπη και έχει αποδείξει την αξιοπιστία της.

Tα ηλεκτροκίνητα σκούτερ MÓ κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου στην Ισπανία μαζί και οι αφαιρούμενες μπαταρίες τους.

Το SEAT MÓ δεν θέλει να προσελκύσει μονάχα μοτοσυκλετιστές που θέλουν μία οικονομικότερη καθημερινή λύση μετακίνησης, αλλά κυρίως νέους οδηγούς που δεν έχουν προσωπικό όχημα.

Από πλευράς αυτονομίας όπου εκεί είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα στα ηλεκτροκίνητα σκούτερ,  το MÓ δείχνει να έχει βρει μία πολύ πρακτική λύση με την μπαταρία να αποσπάται και να μεταφέρεται σε τροχήλατο τρέιλερ, ώστε να μπορεί κάποιος να την φορτίσει ακόμη και στη δουλειά του δίπλα από το γραφείο του χωρίς να ψάχνει για θέση φόρτισης ή μπαλαντέζες. Η αποσπωμένη μπαταρία είναι πάνω σε τροχούς και ζυγίζει 40 κιλά, δηλαδή έχει το 1/3 των 150 κιλών του συνολικού βάρους του σκούτερ.

Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στον πίσω τροχό, αφήνοντας άπλετο χώρο για τη μπαταρία κάτω από τα πόδια σας αλλά και τεράστιο αποθηκευτικό χώρο ικανό να φιλοξενήσει δυο κράνη και μικροαντικείμενα. 

 Έτσι, η κατανομή βάρους είναι περισσότερο προς το κέντρο και πίσω.

 

Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 12 ίππους και όπως όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχει εξαιρετική επιτάχυνση. Ενδεικτικά, τα 0-50 έρχονται σε μόλις 3,9″ και στην πράξη τα 70 χιλιόμετρα έρχονται πριν καλά-καλά το καταλάβετε. Οι επιδόσεις του χάρη και στην υψηλή ροπή και απόκριση, το τοποθετούν δίπλα σε συμβατικά 250άρια.

Το MÓ έρχεται με τρία modes λειτουργίας, το Eco mode με την απόκριση και την επιτάχυνση να είναι αρκετά ομαλές, το City με την απόκριση να βελτιώνεται, όπως και η επιτάχυνση και το Sport mode όπου εδώ η απόκριση είναι αρκετά πιο άμεση και το σκούτερ πετάγεται εμπρός στο παραμικρό άνοιγμα του γκαζιού.

Το mode Sport απλά σημειώνουμε πως δεν είναι βολικό για μέσα στην κίνηση και μέσα σε μποτιλιαρίσματα λόγω αυτής της εκτίναξης που έχει.

Η αυτονομία του MÓ εξαρτάται από το mode στο οποίο βρίσκεται, έτσι για παράδειγμα η αυτονομία στο Eco αγγίζει τα 130χλμ και στην πράξη είναι απόλυτα εφικτή με μια πολύ ήρεμη και συνετή οδήγηση.

 

Στο City η αυτονομία φθάνει τα 100 χλμ, ενώ στο Sport mode όπου εδώ έχουμε και την  μέγιστη τελική των 95 χλμ, η αυτονομία είναι κοντά στα 80 χλμ.

Εδώ να σημειώσουμε πως το SEAT MÓ έχει και “ρεζέρβα”, καθώς όταν η μπαταρία φτάσει στο 0%, πρακτικά έχετε περίπου άλλα 10 χλμ αυτονομίας.

Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί είτε πάνω στο σκούτερ, είτε εκτός αυτού, μέσω της ίδιας θύρας μιας και έχει τον φορτιστή ενσωματωμένο, με ισχύ 600W.  Μια πλήρης φόρτιση απαιτεί περίπου 8 ώρες και καλό είναι να την κάνετε τουλάχιστον μια φορά το μήνα γιατί η ακινησία φθείρει την μπαταρία.

Από πλευράς ανάρτησεων, έχουμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι για μπροστά με διαδρομή 80mm και για πίσω ενα μονόμπρατσο ψαλίδι με αμορτισέρ διαδρομής 100 mm.

Επειδή μιλάμε για ηλεκτρικό σκούτερ όμως και όχι για μοτοσυκλέτα, χρειάζεται λίγη προσοχή στις μεσαίες και υψηλές ταχύτητες καθώς εκεί διαπιστώσαμε μια μικρή ταλάντωση στο τιμόνι.

 

Από πλευράς φρεναρίσματος έχουμε υδραυλικά δισκόφρενα 260mm εμπρός και 240mm πίσω με διπίστονες δαγκάνες. Η δεξιά μανέτα, στην αρχή της διαδρομής της, ενεργοποιεί μόνο το e-brake του πίσω τροχού. Αν πιεστεί περισσότερο, εμπλέκει και το εμπρός δισκόφρενο. Η αριστερή μανέτα εμπλέκει και τα δύο δισκόφρενα ταυτόχρονα, με το αποτέλεσμα να είναι άμεσο και άκρως ικανοποιητικό.

Τα φώτα είναι LED εμπρός και πίσω. Στο εμπρός μέρος έχουμε ένα κυκλικό φωτιστικό σώμα, το οποίο περιλαμβάνει “μεσαία” και “μεγάλη” σκάλα, η οποία μεγάλη σκάλα ενεργοποιεί μια πολύ ικανοποιητική και στοχευμενη δέσμη φωτός.

Η κεντρική οθόνη είναι LCD, με λευκό/γαλάζιο φωτισμό, ευκρινέστατη και μεγάλη παρέχοντας πληροφορίες όπως ταχύτητα, ώρα, εξωτερική θερμοκρασία, Trip 1/Trip 2/Odometer, στάθμη μπαταρίας, επιλεγμένο mode, υπολειπόμενη αυτονομία και θερμοκρασίες μοτέρ και μπαταρίας. Διακρίνεται με άνεση τόσο την ημέρα χωρίς πρόβλημα αντανάκλασης όσο και το βράδυ.

Ένα σκούτερ που μοιάζει περισσότερο με smart phone δεν θα μπορούσε παρά να είναι έξυπνο. Υπάρχει λοιπόν δυνατότητας σύνδεσης μέσω του SEAT MÓ app σε Android και iOS όπου ο αναβάτης μπορεί να δει τη θέση του μέσω GPS, πότε χρειάζεται service, το υπολειπόμενο της μπαταρίας, αλλά και να ξεκινήσει το σκούτερ χωρίς κλειδί!

 

Το SEAT MÓ μπορεί να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες μετακίνησης είτε βρίσκεσαι μέσα σε αστική κίνηση, είτε περιμετρικά του κέντρου.

Είναι η νέα τάξη πραγμάτων και ίσως είναι λίγο ακριβό στα €6.890 ακόμα και αν επιδοτείται με €800 μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». 

Αναμφίβολα όμως, το SEAT MÓ είναι ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά σκούτερ της αγοράς, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις, πολύ καλή εργονομία, αυτονομία και έτοιμο να υπερκαλύψει τις ανάγκες αστικής μετακίνησής σας!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto