Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Πέντε δίχρονες μοτοσικλέτες που θα ήθελες στο γκαράζ σου

Ελλάδα 15:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πέντε δίχρονες μοτοσικλέτες που θα ήθελες στο γκαράζ σου

NEWSMOTO

Πέντε δίχρονες μοτοσικλέτες που θα ήθελες στο γκαράζ σου

NEWSMOTO

Καλή η τεχνολογία, καλή η προστασία του περιβάλλοντος, καλή η ηλεκτροκίνηση, αλλά την νοσταλγία ενός δίχρονου κινητήρα δεν την αντικαθιστά τίποτα.

Advertisement
Advertisement

Ζούμε σε μια εποχή όπου ο τομέας της μετακίνησης βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο. Οι μοτοσικλέτες για παράδειγμα έχουν αποκτήσει πλέον έναν σκασμό ηλεκτρονικά προκειμένου να συγκρατήσουν τους ρύπους και να ελέγξουν τη λειτουργία του κινητήρα, τα μηχανικά σύνολα είναι σε πολλές περιπτώσεις ίδια σε μεγάλο αριθμό μοντέλων, ενώ έχει μπει στη ζωή μας και η ηλεκτροκίνηση.

Όλα αυτά μας έχουν κάνει να ξεχάσουμε εν μέρει το παρελθόν και κυρίως τους δίχρονους κινητήρες οι οποίοι εκτός από κάπνα και «λαδίλα» μας χάριζαν αμέτρητες στιγμές αδρεναλίνης. Στην αγορά αυτήν τη στιγμή μπορείς να βρεις δίχρονα μοντέλα με το σταγονόμετρο, με τα οποία δεν μπορείς να τα κυκλοφορήσεις σε δημόσιους δρόμους. Παρόλα αυτά, στο άκουσμα και μόνο του «τιτιβίσματος» ενός δίχρονου κινητήρα σου μπαίνουν ιδέες να βάλεις στο γκαράζ σου ένα από τα παρακάτω πέντε μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Yamaha TZ750 του 1974

Η Yamaha, την χρυσή εποχή των αγώνων Grand Prix, αποφάσισε να τινάξει την μπάνκα στον αέρα και να παρουσιάσει το τερατώδες TZ750. Το συγκεκριμένο μοντέλο χαρακτηρίστηκε ως «η πιο επιτυχημένη μοτοσικλέτα αγώνων στη δεκαετία του 1970» έχοντας αμέτρητες νίκες στην κατηγορία F750, το Daytona 200 και σε τοπικά πρωταθλήματα. Η παρουσία του και μόνο στις πίστες τρομοκρατούσε με απόδοση που έφτανε τους 130 ίππους από δίχρονο κινητήρα. Υπάρχουν κάποια μοντέλα διαθέσιμα με τιμή που ξεπερνάει τις 65.000 ευρώ.

Advertisement

Honda CR500R του 1985

Τη δεκαετία του 1980 η Honda παρουσίασε ένα χωμάτινο μοντέλο motocross που έμελλε να μείνει στην ιστορία. Το CR500R κατασκευάστηκε εκείνη την εποχή για να τα βάλει με κορυφαία μοντέλα όπως το Kawasaki KX500 και το Maico 500 με την Honda να ξεπερνάει ακόμα και τα δικά της όρια. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας του CR500R ήταν ακραίος σε απόδοση και χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως «απάνθρωπος». Η Honda γνώρισε πολλές επιτυχίες στους αγώνες με την CR500R με 8 συνεχόμενους τίτλους. Το μοντέλο δημιούργησε έναν απίστευτο μύθο γύρω του και πλέον θεωρείτε ένα από τα κλασικά δίχρονα χωμάτινα «θαύματα». Η τιμή ενός CR500R τώρα σε καλή κατάσταση ξεπερνάει τις 15.000 ευρώ.

Advertisement

Suzuki RGV500 του 1993

Ένας ακόμα δίχρονος θρύλος δημιουργήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 από την Suzuki. Την RGV την είχε γνωρίσει εκείνη την εποχή ο κόσμος από τις επιτυχίες της μοτοσικλέτας στα Grand Prix στα 500 κ.εκ. Η Suzuki στην Ιαπωνία δημιούργησε και κυκλοφόρησε ένα RGV500 για χρήση δρόμου το οποίο απέκτησε φανατικό κοινό σε όλο τον κόσμο. Η μοτοσικλέτα είχε τρομακτική απόδοση κοντά στους 120 ίππους και σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος έκανε τη μοτοσικλέτα «πύραυλο». Στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν λίγα RGV500 με τον γνήσιο κινητήρα «Square Four» και όποιος τυχερός πέτυχε κάποιο στο δρόμο ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα. Δύσκολα πλέον μπορείς να βρεις κάποιο γνήσιο RGV500 και αν βρεις θα πρέπει να πληρώσεις σχεδόν 20.000 ευρώ για να το κάνεις δικό σου.

Advertisement

Suter MMX500 του 2017

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά project της Suter ήταν η κατασκευή της MMX500. Η ελβετική εταιρεία κατασκευής πλαισίων με έντονη παρουσία στο MotoGP, αποφάσισε πριν από μερικά χρόνια να δώσει στο κοινό την ευκαιρία να αγοράσει ένα γνήσιο δίχρονο αγωνιστικό εφάμιλλο των 90’s. Η MMX500 ήταν εφοδιασμένη με έναν τετρακύλινδρο V4 κινητήρα, δίχρονο φυσικά, 576 κ.εκ. ο οποίος είχε απόδοση 200 ίππους! Το πλαίσιο ήταν αλουμινένιο, χειροποίητο της Suter, ενώ κατασκευάστηκαν μόλις 99 μονάδες. Πολύ δύσκολα να βρεις διαθέσιμη μια Suter MMX500 η οποία πωλήθηκε με αρχική τιμή 99.000 ευρώ!

Langan 2T του 2021

Το πιο πρόσφατο μοντέλο με δίχρονο κινητήρα που παρουσιάστηκε είναι το Langan 2T. Πρόκειται για ένα cafe racer μοντέλο το οποίο σχεδίασε ο Βρετανός σχεδιαστής Christofer Ratcliffe, πρώην μηχανικός της CCM. Η μοτοσικλέτα ήταν εξοπλισμένη με έναν δίχρονο κινητήρα της Vins 249 κ.εκ. ο οποίος είχε απόδοση 75 ίππους. Το πλαίσιο ήταν πολύ ελαφρύ από αλουμίνιο, ενώ οι αναρτήσεις και τα φρένα ήταν κορυφαία. Το βάρος της μοτοσικλέτας ήταν μόλις 114 κιλά! Η μοτοσικλέτα της Langan πωλείται ακόμα κατόπιν παραγγελίας στην τιμή των 32.000 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Horex VR6 Raw 99: Γερμανικός «εξακύλινδρος» ποιμενικός
Ποιο είναι το φτηνότερο και ποιο το ακριβότερο μοντέλο της Honda
Off-road: Πόσο έτοιμοι είστε;