Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Honda: Οδήγηση μοτοσυκλέτας με τη δύναμη του… νου!

Ελλάδα 14:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda: Οδήγηση μοτοσυκλέτας με τη δύναμη του… νου!

NEWSMOTO

Honda: Οδήγηση μοτοσυκλέτας με τη δύναμη του… νου!

NEWSMOTO

Ζούμε σε μια εποχή που πολλά αυτονόητα πράγματα γύρω μας κάποτε ανήκαν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. Κάτι τέτοιο θα είναι και στο μέλλον η οδήγηση της μοτοσυκλέτας μέσω της… σκέψης, σύμφωνα με πατέντες που κατοχύρωσε πρόσφατα η Honda.

Advertisement
Advertisement

Τώρα θα μας πείτε «καλά, μέχρι τώρα ποιος συντόνιζε χέρια, πόδια, μάτια κτλ; Ο εγκέφαλος! Σιγά την πατέντα!». Δεν θα έχετε άδικο, ωστόσο η Honda το πάει ακόμα παραπέρα, συνδέοντας –ασύρματα προφανώς- το νευρικό σύστημα του αναβάτη με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της μοτοσυκλέτας.

Η σύνδεση θα πραγματοποιείται μέσω ενός κράνους, το οποίο θα φέρει αισθητήρες παρόμοιους με αυτούς που χρησιμοποιούνται στα εγκεφαλογραφήματα. Θεωρητικά, το εν λόγω σύστημα δεν θα έρχεται για «απλές» δουλειές όπως το στρίψιμο του τιμονιού, αλλά για τις απαιτητικές και δύσκολες συνθήκες που κάνουν την ecu της μοτοσυκλέτας να χτυπά υπερωρίες. Όταν θα υπάρχει το εξωτερικό ερέθισμα, το νευρικό σήμα θα αποκωδικοποιείται -ή κωδικοποιείται αν θέλετε- στη γλώσσα της μηχανής, καθορίζοντας την αντίδραση της.

Advertisement
Advertisement

Στα σχέδια της πατέντας, οι εικόνες δείχνουν σούζες, endos, ντριφταρίσματα και λοιπές… καγκουριές. Έχουμε όμως την υποψία ότι η σκοπιμότητά τους έγκειται στον «πρακτικό» εντυπωσιασμό καθώς οι επεξεργαστικές ικανότητες που απαιτούν οι χειρισμοί στο όριο δείχνουν και ένα «ταβάνι» δυνατοτήτων για τα σενάρια μιας πραγματικά έκτακτης ανάγκης. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον το πως θα αλληλεπιδρά ένας επεξεργαστής με τον εγκέφαλο που ήδη δέχεται οπτικά, ακουστικά και λοιπά ερεθίσματα, μεταβάλλοντας ταυτόχρονα και παραμέτρους όπως η ταχύτητα και η κλίση. Και όλα αυτά σε πραγματικά ακαριαίους χρόνους.

Δε μένει παρά να δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον και αν μια σκέψη θα αρκεί για τη στιγμιαία απενεργοποίηση του wheelie ή του traction control. Το μόνο σίγουρο είναι πως, με αυτά και με αυτά, το «οδηγώ και σε σκέφτομαι» θα είναι πραγματικά… «επικίνδυνο».

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Αφιέρωμα: 30 χρόνια Honda CBR Fireblade

Advertisement

Suzuki Hayabusa MY2021: Το γεράκι εφορμά ξανά!

Triumph Speed Triple 1200 RS MY2021: Τρικύλινδρη φοβέρα