Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

H Buell επιστρέφει ..χωρίς τον ιδρυτή της!

Ελλάδα 3:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H Buell επιστρέφει ..χωρίς τον ιδρυτή της!

NEWSMOTO

H Buell επιστρέφει ..χωρίς τον ιδρυτή της!

NEWSMOTO

Επί των επάλξεων και πάλι ο αμερικάνος κατασκευαστής, (ξανα)επιστρέφει μετά από απουσία 12 ετών και ανακοινώνει την έλευση δέκα νέων μοντέλων έως το 2024!

Advertisement
Advertisement

Η Buell Motorcycles και πάλι στην παραγωγή λοιπόν, με τα μελλοντικά σχέδια να μην περιλαμβάνουν sport μοντέλα και μόνο (όπως στο παρελθόν). Αντίθετα, το εργοστάσιο μας μιλάει για μια σειρά μοτοσυκλετών ακόμα και για χρήση εκτός δρόμου. Οι δηλώσεις αναφέρουν “sportsbikes, adventure bikes και off-road motorcycles”, χωρίς να μας ξεκαθαρίζουν τι ακριβώς έχουν κατά νου. Ξεκαθαρίζουν όμως πως η επέκταση της γκάμας θα αφορά και σε μοντέλα μικρού και μεσαίου κυβισμού.

Πρόσφατα, στην επίσημη ιστοσελίδα της η Buell καταχώρησε τρία μοντέλα παράλληλα με το 1190HCR, μια μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου που στα χέρια του Logan Cipala κατέκτησε το πρωτάθλημα AMA Pro Hillclimb 2020. Από τα υπόλοιπα τρία μοντέλα τα δύο αφορούν στα ήδη γνωστά 1190RX Hammerhead (κατηγορία supersport) και 1190SX (κατηγορία streetfighter), τα οποία και θα βγουν στην παραγωγή μέσα στο 2021 με όλες τις απαραίτητες επεμβάσεις και βελτιώσεις που απαιτούνται προκειμένου να είναι ανταγωνιστικά στις ημέρες μας. Το τρίτο όμως είναι αυτό που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον, καθόσον αφορά σε ένα concept μοτοσυκλέτας τύπου Adventure, που αναμένεται να αναβιώσει το Ulysses XB12 της εταρείας (ήταν στην παραγωγή από το 2005 έως το 2009).

Advertisement
Advertisement

Σχεδιασμένο από τον Joey Ruiter  θα χρησιμοποιεί το αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο και τον V-2 κινητήρα των 185 ίππων από τα ασφάλτινα 1190 και θα βγει στην παραγωγή το 2023 σαν το δυνατότερο μοντέλο διπλής χρήσης στην αγορά. Θα ονομάζεται 1190 Super Touring και θα κληθεί να αντιμετωπίσει καταξιωμένους αντιπάλους, οπότε και θα πρέπει μέσα στην επόμενη τριετία να βρει την εξέλιξη που θα του δώσει τα όπλα να το κάνει. Πάντως είναι περίεργη η χρονική σύμπτωση με την παρουσίαση του αντίστοιχης φιλοσοφίας Harley Pan America, άργησαν οι αμερικάνοι να καταλάβουν πως ο κόσμος που αγοράζει μοτοσυκλέτα έχει αλλάξει κατά πολύ τα τελευταία χρόνια. Και επειδή το 2023 είναι μακριά, η Buell σκέφτεται να παρουσιάσει μέσα στο 2021 μια έκδοση Super Touring που θα βασίζεται στο streetfighter 1190SX. Έξυπνη κίνηση, που θα τη βοηθήσει να ερμηνεύσει σωστά την αντίδραση του κοινού και ανάλογα να βαδίσει στην εξέλιξη του πρωτότυπου.

Advertisement

1190RX Hammerhead & 1190SX

Supersport το RX και streetfighter το SX, είναι τα μοντέλα που θα αποτελέσουν τη γκάμα της Buell για το 2021. Χειροποίητες κατασκευές, που μέσα από την αγωνιστική δραστηριότητα της EBR τα τελευταία χρόνια έχουν πετύχει να βρίσκονται ψηλά σε εξέλιξη, θα έρθουν κοντά μας εξοπλισμένες με έναν V-2 72° χωρητικότητας 1.190cc που θα αποδίδει 185Hp/10.600rpm και 138Nm/8.200rpm. Η ευρεία χρήση αλουμινίου σε πλαίσιο, υποπλαίσιο, ψαλίδι, ζάντες και άλλα περιφερειακά είναι υπεύθυνη για ένα βάρος κοντά στα 188-190 κιλά με τις μοτοσυκλέτες “στεγνές”, ενώ το παρόν δίνουν και γνωστές από το παρελθόν εφαρμογές της αμερικάνικης φίρμας, όπως για παράδειγμα η ενσωμάτωση του δοχείου καυσίμου στο κυρίως πλαίσιο και η χρήση τεράστιου δίσκου 386mm με ..8πίστονη δαγκάνα μπροστά.

Advertisement

Buell μικρό ιστορικό

Η Buell Motorcycles εμφανίστηκε στο προσκήνιο το 1983 και ήταν δημιούργημα ενός πρώην εργοστασιακού μηχανικού της Harley-Davidson, ονόματι Erik Buell. Το 1993 ο Erik πούλησε στη H-D το 49% της εταιρείας του, το οποίο έγινε 100% δέκα χρόνια αργότερα (2003). Η Harley κράτησε το brand της Buell παράγοντας μια σειρά sport μοντέλων μεγάλου κυβισμού μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, όταν και αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή και -στην ουσία- να σβήσει τον τίτλο από την αγορά. Η Buell κατασκεύασε συνολικά 136.923 μοτοσυκλέτες αυτά τα 26 χρόνια και τελικά κρατήθηκε στη ζωή σαν Erik Buell Racing (EBR) από το Νοέμβριο του 2009. Ο Erik αντιμετώπισε τεράστιες δυσκολίες που τον οδήγησαν στη χρεωκοπία, οπότε και αναγκάστηκε να πουλήσει την EBR σε μια εταιρεία ονόματι Liquid Asset Partners. Έτσι, η Erik Buell Racing θα συνεχίσει να υπάρχει, αλλά χωρίς τον ιδρυτή της, ο οποίος πλέον ασχολείται με την κατασκευή ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών και ποδηλάτων της Fuell.

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Triumph Bonneville: To 2021 φέρνει αναβαθμίσεις

Honda CRF300 Rally: Χαρακτήρας On/Off με αγωνιστικά γονίδια

Νέος τιμοκατάλογος Suzuki 2021: Στα 21.495€ το νέο Hayabusa!