Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha XSR 125

Ελλάδα 21:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Yamaha XSR 125

NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha XSR 125

NEWSMOTO

Οδηγούμε τη Yamaha XSR 125 και βάζουμε στις καθημερινές μας μετακινήσεις στυλ και άποψη.

Advertisement
Advertisement

Μια μοτοσικλέτα αστικής μετακίνησης αναπόφευκτα πρέπει να έχει κάποια βασικά χαρακτηριστικά εργονομίας και πρακτικότητας. Στις περισσότερες περιπτώσεις το κοινό δεν δίνει σημασία στην εμφάνιση και το στυλ θέλοντας απλά να διεκπεραιώσει τις μετακινήσεις του απροβλημάτιστα και αποτελεσματικά.

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότερες μοτοσικλέτες αυτής της κατηγορίας είναι αδιάφορες σχεδιαστικά, αποφεύγοντας να δώσουν σημασία στο αν ο αναβάτης θέλει να βλέπει κάτι όμορφο κάθε πρωί που κατεβαίνει στο γκαράζ του.

Ευτυχώς, κάπου εδώ έρχεται η Yamaha να προσφέρει μια λύση για εκείνους που θέλουν να ξεκινούν τη μέρα τους αντικρίζοντας κάτι όμορφο στο γκαράζ τους. Η Yamaha XSR 125 μπήκε στη ζωή μας το 2020 και από τότε έχει εισβάλει στις καρδιές πολλών αναβατών οι οποίοι φλερτάρουν μαζί του.

Advertisement
Advertisement

Ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα

Τίποτα δεν είναι τυχαίο στις προτιμήσεις του κοινού καθώς στην περίπτωση της Yamaha XSR 125 έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ όμορφο και ξεχωριστό μοντέλο το οποίο ιδιαίτερα στην κατηγορία των 125 κ.εκ. διαφέρει παρασάγγας από τον ανταγωνισμό.

Στην εμφάνιση δεν χρειάζεται να πούμε πολλά πράγματα. Τα βλέμματα που κολλάνε πάνω του όταν κινείται και οι ερωτήσεις που δέχεσαι στα φανάρια αρκούν για να σε πείσουν ότι η μοτοσικλέτα της Yamaha είναι πολύ ιδιαίτερη. Ιδιαίτερα στους νέους χρωματισμούς του 2023 και στον μπλε που είχαμε στη διάθεσή μας, η XSR 125 εκπέμπει ακόμα περισσότερη νοσταλγία και ποιότητα.

Advertisement

Από όπου κι αν την κοιτάξεις θα βρεις κάτι που σου αρέσει. Το εμπρός στρογγυλό φωτιστικό σώμα LED, το στρογγυλεμένο ρεζερβουάρ, η επίπεδη σέλα, το vintage πίσω φωτιστικό σώμα, όλα αυτά δημιουργούν ένα πολύ όμορφο σύνολο το οποίο είναι εύκολα ερωτεύσιμο από την πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού.

Πρακτικότητα και η οικονομία

Advertisement

Μια μοτοσικλέτα 125 κ.εκ. περιμένεις να έχει σίγουρα δύο βασικά στοιχεία. Το ένα είναι η οικονομία και το δεύτερο η πρακτικότητα. Τα δύο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τα κατέχει στο μέγιστο βαθμό η XSR έχοντας σύμμαχο έναν εξαιρετικό κινητήρα και μια εντυπωσιακά φιλική θέση οδήγησης. Ξεκινώντας από το μηχανικό σύνολο, ο κινητήρας της XSR125 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 124 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 14,75 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 11,5 Nm ροπής στις 8.000 σ.α.λ.

Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, ενώ η μετάδοση μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Σημαντικό στοιχείο του μηχανικού συνόλου είναι η προσθήκη του συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVA) το οποίο έχουμε συναντήσει ξανά στο scooter της Yamaha, NMAX 125. Το σύστημα VVA βοηθάει τον κινητήρα να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του στις χαμηλές στροφές, ενώ τον ωθεί στις ψηλές στροφές να έχει την απαραίτητη δύναμη και φρεσκάδα για να αποκτήσει η XSR125 καλές επιδόσεις.

Advertisement

Αυτό που θα χαρακτήριζε τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι η πολιτισμένη λειτουργία του. Έρχεται σε λειτουργία ήσυχα και από το πρώτο δευτερόλεπτο μπορείς να κινηθείς όπως θελήσεις. Είναι ικανός να προσφέρει τελική ταχύτητα της τάξης των 120 χλμ/ώρα στη μοτοσικλέτα, ενώ οι επιταχύνσεις θα ικανοποιήσουν. Όσο για την κατανάλωση σε καύσιμο, εκεί τα πράγματα φέρνουν μεγάλα χαμόγελα καθώς όσο και αν πιέσεις το XSR εκείνο δεν θα ιδρώσει και θα παραμείνει στα επίπεδα των 2,6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα!

Η θέση οδήγησης από την άλλη είναι άνετη και τοποθετεί το σώμα όρθιο – πάνω από τη μοτοσικλέτα. Η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι πολύ καλή, ενώ το χαμηλό ύψος σέλας κάνει την XSR125 προσβάσιμη σε γυναίκες και άνδρες. Οι διακόπτες, οι μοχλοί και τα χειριστήρια είναι όλα μαλακά και εύκολα, δημιουργώντας ένα περιβάλλον γνώριμο. Δεν θα χρειαστεί πάνω από μερικά χιλιόμετρα για να αισθανθείς άνετα και να απολαύσεις τη διαδρομή σου, είτε πηγαίνεις στη δουλειά, είτε πηγαίνεις χαλαρή βόλτα.

Στρίβει σαν… Yamaha

Αν νομίζετε ότι το πιο δυνατό σημείο της Yamaha XSR125 είναι η εμφάνιση τότε καλό είναι να κρατήσετε μικρό καλάθι. Οι Ιάπωνες δεν επαναπαύτηκαν στην ομορφιά και πρόσεξαν ιδιαίτερα το μικρό μοντέλο προκειμένου να γίνει ένα άκρως διασκεδαστικό και ασφαλές δίκυκλο καθημερινής μετακίνησης.

Όλα ξεκινούν από το γιγάντιο (για τα δεδομένα της μοτοσικλέτας) πλαίσιο τύπου Deltabox το οποίο για κάποιο – καλό – λόγο έχει επιλεγεί. Το πλαίσιο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός 37 χιλ. και ένα μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο 267 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 220 χιλ. πίσω με ABS.

Οδηγώντας την XSR125 αντιλαμβάνεσαι εύκολα πως πρόκειται για ένα στιβαρό σύνολο με εξαιρετική ευελιξία και καλό κράτημα. Η πρόσφυση από τα ελαστικά διπλής χρήσης είναι κορυφαία και σου δίνουν τη δυνατότητα να διασκεδάσεις ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες της πόλης.

Στρίβει με τη σκέψη, γέρνει με απίστευτη ευκολία και μάλιστα με μεγάλες κλίσεις, ενώ η δύναμη του κινητήρα δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανή να επηρεάσει την ισορροπία της μοτοσικλέτας. Το στήσιμο της μικρής Yamaha γέρνει ξεκάθαρα προς την πλευρά της σπορ κατηγορίας μοτοσικλετών και γρήγορα θα αντιληφθείς ότι έχεις στα χέρια σου μια μοτοσικλέτα η οποία θα σε διασκεδάσει και θα σε βάλει με ομαλό τρόπο στον κόσμο της σπορ οδήγησης χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς και κυρίως χωρίς να θυσιάζει την άνεση και την ασφάλεια.

Το αγκάθι

Δεν ξέρω τι μπορεί να σε χαλάσει στη Yamaha XSR 125. Σκέφτομαι αλλά δεν μπορώ να βρω… Ίσως μια σέλα με περισσότερο υλικό για περισσότερη άνεση, αλλά περί ορέξεως…

Ρετρό για κάθε μέρα

Η Yamaha έχει επενδύσει πολλά στην XSR125 και πολύ καλά κάνει διότι είναι μια μοτοσικλέτα που αξίζει να της δώσεις την ανάλογη προσοχή. Με μεγάλη ευκολία ξεπερνάει τα όρια της κατηγορίας αφού προσφέρει τα βασικά χαρακτηριστικά της πρακτικότητας και της οικονομίας, προσθέτοντας τα στοιχεία του στυλ και της διασκεδαστικής οδηγικής συμπεριφοράς.

Είναι ο ορισμός του lifestyle της νέας γενιάς αναβατών, αλλά παράλληλα θα καλύψει με το παραπάνω όλες τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης χωρίς συμβιβασμούς και «ναι μεν αλλά». Και μην ξεχνάτε ότι η Yamaha έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο τμήμα customizing μέσω του προγράμματος Yard Built. Σε περίπτωση λοιπόν που βαρεθείτε, ξεκινήστε το customizing!

Όλα τα στοιχεία της Yamaha XSR 125 ΕΔΩ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha XSR125
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, VVA
Κυβισμός: 124cc
Ισχύς: 14,75 PS / 10.000 rpm
Ροπή: 1,5 Nm / 8.000 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 2,6 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 10 L
Τροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 140 kg
Τιμή: 4.650 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Yamaha XSR900 DB40 τιμά το πλαίσιο Deltabox
Δοκιμή: Yamaha Tracer 9 GT
Yamaha Neo’s Test Ride: Κλείσε ραντεβού με το μέλλον