Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Suzuki GSX-8S

Ελλάδα 18:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Suzuki GSX-8S

NEWSMOTO

Δοκιμή: Suzuki GSX-8S

NEWSMOTO

Οδηγούμε τη νέα Suzuki GSX-8S και (ξανα)ανακαλύπτουμε το ένστικτο της σπορ οδήγησης με τον εύκολο τρόπο.

Advertisement
Advertisement

Όταν ένας αναβάτης με ρωτάει ποια μοτοσικλέτα να αγοράσει, την τάδε ή τη δείνα, το πρώτο πράγμα που του αναφέρω είναι να πάει να τις οδηγήσει ο ίδιος. Βλέπετε είμαι από εκείνους που πιστεύω ότι η αίσθηση που σου δίνει μια μοτοσικλέτα όταν την οδηγείς μπορεί να σου λύσει οποιαδήποτε απορία, ακόμα και αν έχεις διαβάσει 100.000 λέξεις από δοκιμές, άρθρα, αφιερώματα και αναλύσεις.

Η πρώτη αίσθηση είναι σαν την πρώτη ερωτική γνωριμία με μια γυναίκα ή έναν άνδρα. Η αρχική εντύπωση και το ένστικτο – η χημεία που συνηθίζουμε να λέμε – στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι λανθασμένες και ο άνθρωπος ή η μοτοσικλέτα στην περίπτωσή μας, είτε σου αρέσει, είτε όχι. Προσωπικά, η πρώτη αίσθηση σε μια μοτοσικλέτα είναι η πιο κρίσιμη για να αποφασίσω αν μου κάνει «κλικ» ή όχι.

Advertisement
Advertisement

Αυτή ακριβώς η ιδανική χημεία ήρθε και έδεσε όταν οδήγησα πρώτη φορά την νέα Suzuki GSX-8S. Η καινούρια naked της ιαπωνικής μάρκας που παρουσιάστηκε παράλληλα – και ίσως επισκιάστηκε – από την V-Strom 800DE μπήκε στη ζωή μας στο μέσο του 2023 και αμέσως ξύπνησε από το λήθαργο τους φίλους της εταιρείας που είχαν μείνει στο αειθαλές SV650 για πολλά χρόνια.

Τώρα η Suzuki έχει να επιδείξει ένα μοντέρνο, επιθετικό και εντυπωσιακό σχεδιαστικά naked το οποίο είναι έτοιμο να κατακτήσει τη μεσαία κατηγορία των γυμνών. Κοιτάζοντας το GSX-8S άμεσα διαπιστώνεις ότι αυτό το naked δεν θυμίζει κανένα άλλο. Ο διπλός προβολέας στην εμπρός μάρκα, τα μίνιμαλ πλευρικά φτερά, το ιδιαίτερο υποπλαίσιο χωροδικτύωμα στο έντονο γαλάζιο χρώμα και η κοφτή ουρά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που κάνουν το χαμόγελο να φτάσει γρήγορα στο πρόσωπο του παρατηρητή.

Advertisement

Ανεβαίνοντας στη σέλα της GSX-8S αισθάνεσαι άνετα με το σώμα να τοποθετείται σε σχετικά όρθια στάση με ένα ελαφρύ σκύψιμο εμπρός όταν πιάνεις το τιμόνι. Τα πόδια φτάνουν εύκολα το έδαφος με τη σέλα να είναι στα 810 χιλ. ενώ δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις ότι το μέγεθος της μοτοσικλέτας είναι πολύ μικρό. Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια ψηφιακή οθόνη TFT 5 ιντσών με πολλές πληροφορίες τις οποίες μπορείς να χειριστείς με πολύ απλό τρόπο από τους διακόπτες στο τιμόνι.

Κινητήρας με χαρακτήρα

Η Suzuki GSX-8S σχεδιάστηκε γύρω από τον καινούριο κινητήρα που λάνσαρε πρώτη φορά η Suzuki στην V-Strom 800DE. Πρόκειται για το δικύλινδρο σύνολο των 776 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 83 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 78 Nm ροπής στις 6.800 σ.α.λ.

Advertisement

Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ηλεκτρονικό γκάζι Ride-By-Wire, ενώ το σύνολο συνοδεύεται από ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control), αντικραδασμικό άξονα Suzuki Cross Balancer, quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων και μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης.

Χωρίς αμφιβολία το σύνολο της Suzuki έχει μια απόλυτα ομαλή, γραμμική και ροπάτη λειτουργία. Τα ταλέντα του είναι πολλά καθώς μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις το ίδιο αποτελεσματικά από το να κινηθείς ράθυμα προς τη δουλειά σου Δευτέρα πρωί μέχρι να τον «τεντώσεις» σε ένα διασκεδαστικό track day στην πίστα.

Advertisement

Οι επιλογές οδήγησης είναι τρεις (Α, Β και C) με την A να είναι η καλύτερη επιλογή για τα γούστα μας με άμεση απόκριση στο γκάζι και διασκεδαστική απόδοση της ροπής με την αντίστοιχη ανύψωση του εμπρός τροχού κατά το δοκούν. Διασκεδαστικό, ταλαντούχο και πολυχρηστικό το μηχανικό σύνολο της GSX-8S.

Προσαρμόζεται σε ότι του ζητήσεις

Η Suzuki GSX-8S σχεδιαστικά σε προϊδεάζει για σπορ οδήγηση για διασκέδαση σε δρόμο με στροφές. Όντως αυτή η ερμηνεία μπορεί να πει κανείς ότι καλύπτεται από το στήσιμο της μοτοσικλέτας, ωστόσο η naked της Suzuki έχει πολλά περισσότερα να δώσει στον αναβάτη της.

Έχοντας επιλέξει ένα πλαίσιο ατσάλινο σωληνωτό με πολύ προσεκτικά μελετημένη ακαμψία και γεωμετρία, η Suzuki έχει πετύχει να συνδυάσει τη διασκέδαση με την χρηστικότητα. Σε αυτό συμβάλλουν και οι αναρτήσεις της KYB με ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλλ. εμπρός και μονό αμορτισέρ πίσω. Οι αναρτήσεις μπορεί να μην ρυθμίζονται, παρόλα αυτά είναι εξαιρετικά αποδοτικές, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος.

Τα φρένα από την άλλη με μία λέξη εκπληκτικά. Η Nissin έχει αναλάβει τις εμπρός δαγκάνες με δίσκους 310 χιλ. οι οποίες συνεργάζονται με έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω και ABS. Η αίσθηση στη μανέτα είναι άψογη και η ισορροπία μεταξύ δύναμης και προοδευτικότητας μπορεί εύκολα να μελετηθεί από όλους τους κατασκευαστές για την αποτελεσματικότητά του.

Στην πόλη, η GSX-8S είναι ένα πολύ εύκολο, ευέλικτο και στιβαρό δίκυκλο με το οποίο μπορείς να κινείσαι όλη μέρα χωρίς να το καταλάβεις. Τα αποτελεσματικά φρένα θα σε προστατεύσουν από δύσκολες καταστάσεις, οι αναρτήσεις θα κρατήσουν τη μέση σου ξεκούραστη, ενώ ο ροπάτος κινητήρας  θα σε βάλει πρώτο στη «μάχη» του φαναριού.

Το κυρίως πιάτο όμως της GSX-8S σερβίρεται όταν βρεθείς σε ένα ορεινό στροφιλίκι ή σε μια πίστα. Εκεί, το σύνολο βγάζει έναν πολύ σπορ χαρακτήρα με το πλαίσιο και κυρίως το πιρούνι εμπρός να δίνουν ρέστα. Γέρνει πανεύκολα στην είσοδο της στροφής παρέχοντας άφθονη πρόσφυση και καλή πληροφόρηση στον αναβάτη, ενώ οι κλίσεις θα ξαφνιάσουν ακόμα και τον άπειρο σε τέτοιους είδους ρυθμό. Επιπλέον, η σύνδεση του γκαζιού σου επιτρέπει να ανοίξεις το γκάζι ομαλά από πολύ νωρίς και να έχεις τον απόλυτο έλεγχο της δύναμης που φτάνει στον πίσω τροχό.

Μια άκρως διασκεδαστική μοτοσικλέτα που θα ευχαριστήσει τόσο τους έμπειρους όσο και τους νεότερους αναβάτες που θέλουν να μυηθούν στη σπορ οδήγηση.

Το αγκάθι

Ίσως το μοναδικό στοιχείο που θα ξενίσει κυρίως τους πιο μεγαλόσωμους αναβάτες είναι το μικρό εύρος κινητικότητας που επιτρέπει η GSX-8S στον αναβάτη. Η δομή της σέλας με το ρεζερβουάρ είναι τέτοια που δεν δίνουν μεγάλη ευκινησία στον αναβάτη, κάτι που θα του λείψει κυρίως στη σβέλτη οδήγηση.

Με ένα στόμα, μια φωνή

Η Suzuki γνωρίζει πως να φτιάχνει καλές μοτοσικλέτες. Γνωρίζει ακόμα καλύτερα πως να φτιάχνει σπορ μοτοσικλέτες και η GSX-8S είναι ένα από τα δείγματα για τα οποία μπορούν να περηφανευτούν οι Ιάπωνες. Η μοτοσικλέτα μπορεί να ανήκει στην κατηγορία των naked, αλλά έχει πολλά περισσότερα να προσφέρει στον αναβάτη όπως χρηστικότητα, οικονομία και ολοήμερο cruising στην πόλη χωρίς να τσαλακωθεί. Η Suzuki GSX-8S είναι η πιο all-around σπορ naked που μπορεί να αποκτήσει κανείς σήμερα.

Όλα τα στοιχεία της Suzuki GSX-8S ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Suzuki GSX-8S
Κινητήρας: Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, DOHC
Κυβισμός: 776cc
Ισχύς: 83 PS / 8.500 rpm
Ροπή: 78 Nm / 6.800 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός με Ride-By-Wire
Κιβώτιο: 6ταχυτο με quickshifter
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνοτό
Φρένα: Nissin δίσκοι 310 χιλ. εμπρός με ΑBS
Ρεζερβουάρ: 14 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 5,1 λτ/100χλμ.
Τροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 202 kg (γεμάτο)
Τιμή: 9.295 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
9+1 μοτοσικλέτες που ανυπομονούμε να οδηγήσουμε το 2024
Έξυπνες λύσεις αστικής μετακίνησης από την Suzuki
Στην Ελλάδα οι πρώτες V-Strom 800. Που θα τις δείτε από κοντά;