Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Newsmoto

Δοκιμή: Segway Snarler AT6L

  • Γιάννης Πετρόχειλος (gp@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Οδηγούμε πρώτοι στην Ελλάδα το καινούριο τετράροδο Segway Snarler AT6L και παίρνουμε τα… βουνά ξεφεύγοντας από την καθημερινότητα.

Τα καλοκαίρια, όσοι από εμάς επιλέγουμε να κάνουμε διακοπές στα πανέμορφα νησιά μας έχουμε συναντήσει στις πιο δύσβατες παραλίες τετράροδα ATV με τουρίστες να απολαμβάνουν τις χρυσές αμμουδιές. Σίγουρα από το μυαλό όλων όσων έχουν «κολλήσει» με το αυτοκίνητο σε κάποιο δύσβατο δρόμο, έχει περάσει η σκέψη «αν είχα αυτό το ATV θα πήγαινα παντού» και η πραγματικότητα δεν απέχει πολύ από τη συγκεκριμένη σκέψη. Οι δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης των συγκεκριμένων οχημάτων είναι φοβερή και ουσιαστικά δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να τους σταθεί εμπόδιο.

Τα παραπάνω ήρθε να επιβεβαιώσει με τον πιο εμφατικό τρόπο το νέο Segway Snarler AT6L το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πρώτοι στην Ελλάδα. Το επιβλητικό ATV της Καναδοαμερικανικής (συνεργάτης πλέον της Ninebot) μάρκας το γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 2021 όταν έκανε το ντεμπούτο του στις αγορές του κόσμου και φέτος έφτασε στη χώρα μας για να κατακτήσει βουνά, τις αμμουδιές και τις πεδιάδες.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Την Segway οι περισσότεροι θα την γνωρίζετε για τα ηλεκτρικά της πατίνια και οχήματα μικροκινητικότητας. Η εταιρεία ιδρύθηκε στην Αμερική το 1999 και αμέσως ασχολήθηκε με προϊόντα τα οποία θα κάνουν τη ζωή του ανθρώπου εύκολη σε πολλούς τομείς. Λίγα χρόνια αργότερα η Segway δημιούργησε το τμήμα Powersports και ξεκίνησε να κατασκευάζει ATV, χρηστικά οχήματα UTV αλλά και επαγγελματικά εκτός δρόμου τετράροδα. Κάπως έτσι λοιπόν φτάσαμε στη δημιουργία του Snarler AT6L, ένα σπορ ATV με απίστευτες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και πολυμορφικό χαρακτήρα ο οποίος μπορεί να σε διασκεδάσει, αλλά και να σε βοηθήσει στις επαγγελματικές σου δραστηριότητες.

Εντυπωσιακό από έξω, σκληροτράχηλο από μέσα

Η πρώτη αίσθηση μόλις βρεθείς μπροστά από το ATV της Segway είναι το πόσο ποιοτικό και… μεγάλο είναι. Το AT6L στην έκδοση Special που είχαμε στη διάθεσή μας, είναι σύγχρονο και αρκετά αθλητικό με τους προβολείς LED να είναι επιθετικά σχεδιασμένοι. Η «θυμωμένη» μάσκα εμπρός επίσης γέρνει προς την αθλητική πλευρά, ενώ και το πίσω μέρος είναι λίγο πιο «μαζεμένο» με μια αυτοκινητάδικη χροιά. Τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω συναντάμε κάγκελα για εύκολο φόρτωμα αντικειμένων, ενώ στην έκδοση δοκιμής υπήρχε διαθέσιμος και μεγάλος αποθηκευτικός χώρος στο πίσω μέρος.

Ανεβαίνοντας πάνω στο Snarler χρειάζεσαι λίγη προσπάθεια καθώς πρέπει να «σκαρφαλώσεις» στα φαρδιά μαρσπιέ τα οποία συνοδεύονται από ενισχυμένα κάγκελα προστασίας. Η σέλα είναι πολύ άνετη, φαρδιά και σε βάζει σε θέση… μάχης. Το τιμόνι είναι φαρδύ και όλα μαζί δημιουργούν την ιδανική θέση οδήγησης για πολύωρη και ξεκούραστη οδήγηση. Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια μεγάλη οθόνη LCD με όμορφα γραφικά, δυνατότητα συνδεσιμότητας και πολλαπλές πληροφορίες, ενώ οι μοχλοί και οι διακόπτες στο τιμόνι είναι αμέτρητοι.

Διακόπτες για τα διαφορικά και την τετρακίνηση, διακόπτες για τα φώτα, διακόπτες για τον «εργάτη» (ναι έχει και εργάτη), μοχλός για τις επιλογές σχέσεων, μοχλός για το χειρόφρενο, μοχλός για το γκάζι, μοχλός για το ποδόφρενο… γενικά, για όλες τις λειτουργίες του Snarler υπάρχει και ένας διακόπτης ή ένας μοχλός. Το θετικό είναι ότι όταν ξεκινήσεις να κινείσαι δεν ασχολείσαι με τίποτε από όλα αυτά παρά μόνο με την απολαυστική και διασκεδαστική οδήγηση. Για όλα τα συστήματα πάντως μπορεί να παρατηρήσει εύκολα κάποιος ότι η λειτουργική ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου και παράλληλα έχουν έναν σκληροτράχυλο χαρακτήρα που ταιριάζει στις δυνατότητες του ATV.

Ανθεκτικός και αποτελεσματικός κινητήρας

Ο κινητήρας του Segway είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 570 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 44 ίππους και 48 Nm ροπής. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει σύγχρονο σύστημα ψεκασμού, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ψύξη του συνόλου προκειμένου να μην αντιμετωπίζει προβλήματα λειτουργίας ακόμα και στις πιο σκληρές συνθήκες ζέστης ή επίπονης χρήσης εκτός δρόμου με χαμηλές ταχύτητες.

Πολύ σημαντικό είναι το σύστημα μετάδοσης το οποίο αποτελείται από ένα αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων και διαφορετικές χρήσεις των διαφορικών. Ο αναβάτης, μέσω ενός μοχλού επιλέγει ανάμεσα σε όπισθεν, εμπρός κίνηση Low και εμπρός κίνηση High, ενώ έχει τη δυνατότητα επιλογής κίνησης στους δύο πίσω τροχούς ή στους τέσσερις τροχούς με κλείδωμα των δύο διαφορικών για πιο δυναμικές περιπτώσεις κίνησης.

Βασικό χαρακτηριστικό της απόδοσης του συνόλου είναι η ζωντάνια που έχει σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Η δύναμη είναι ιδανική σχεδόν για όλες τις χρήσεις με το ταχύμετρο να φτάνει μέχρι και τα 98 χλμ/ώρα σε ανοιχτό δρόμο. Στην άσφαλτο δεν θα χρειαστείς κάτι περισσότερο από το μοτέρ και το σύστημα μετάδοσης, ενώ στο χώμα τα πράγματα γίνονται πιο… πικάντικα καθώς η ισχύς είναι ικανή τόσο να σε διασκεδάσει όσο και να σε συνοδεύσει σε κάθε πιθανό ή απίθανο μέρος που επιλέξεις.

Δεν θέλεις να κατέβεις

Η Segway έχει επιλέξει να ρίξει το μεγαλύτερο βάρος στην οδηγική συμπεριφορά του Snarler και ιδιαίτερη στην εκτός δρόμου μετακίνηση. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει κατασκευάσει μέσα στο τμήμα Powersports τις αναρτήσεις αερίου οι οποίες μάλιστα είναι ρυθμιζόμενες. Σε κάθε τροχό υπάρχει και μια δυναμική ανάρτηση η οποία λειτουργεί εξαιρετικά και συνεργάζεται με τα ψαλίδια A-Arm και το σύστημα διεύθυνσης.

Το σύστημα διεύθυνσης από την άλλη είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρική υποβοήθηση για πιο ανάλαφρο στρίψιμο των τροχών. Τα φρένα αποτελούνται από τέσσερις δίσκους, έναν σε κάθε τροχό με σύστημα συνδυασμένης πέδησης, ενώ οι τροχοί είναι 14 ιντσών με ελαστικά 205/75 εμπρός και 255/60 πίσω. Τα ελαστικά είναι τρακτερωτά, ιδανικά για κίνηση εκτός δρόμο και λιγότερο ιδανικά όταν κινείσαι σε ασφάλτινες διαδρομές.

Οι μετακινήσεις εντός αστικού ιστού γίνονται με ασφάλεια και χαρακτήρα με το Snarler. Το πρόβλημα είναι ότι λόγω του μεγέθους του δεν απολαμβάνεις τα οφέλη της μοτοσικλέτας και αναγκάζεσαι να ακολουθήσεις τη ροή των αυτοκινήτων. Στις περιαστικές μετακινήσεις τα πράγματα είναι πιο εύκολα καθώς τόσο η δύναμη του κινητήρα όσο και η ποιότητα των αναρτήσεων βοηθούν να μεταφερθείς από το ένα σημείο στο άλλο άνετα και απροβλημάτιστα.

Εκεί όμως που δεν θέλεις να κατέβεις από το AT6L είναι όταν βρεθείς σε χωμάτινες διαδρομές. Δεν χρειάζεσαι παρά μόνο μερικά μέτρα για να καταλάβεις ότι κάτω από τα πόδια σου έχεις ένα ATV σχεδιασμένο για να σε διασκεδάσει. Οι αναρτήσεις έχουν εξαιρετική απόδοση, «καταπίνουν» κάθε ανωμαλία του εδάφους και διατηρούν μια απίθανη ισορροπία στις στροφές. Δύσκολα θα βρεθείς μπροστά σε κάποιο εμπόδιο και δεν θα καταφέρεις να το περάσεις, περισσότερο θα σου βάλει όρια η δική σου ατολμία, παρά η ικανότητες του Segway.

Χώμα, πέτρες, λάσπη γίνονται όλα ένα μεγάλο πεδίο διασκέδασης όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις λίγο πιο αθλητικά. Ο κινητήρας έχει ακριβώς αυτήν τη δύναμη που χρειάζεσαι για να ντριφτάρεις το πίσω μέρος και να γεμίσεις χαμόγελα το πρόσωπό σου, ενώ όσο πιο γλιστερό γίνεται το έδαφος, τόσο το Segway ξεδιπλώνει το ταλέντο του πατώντας με αυτοπεποίθηση παντού, ακόμα και όταν το παρακάνεις. Στην επιλογή Low και με τετρακίνηση θα ξεπεράσεις κάθε εμπόδιο με λάσπη και άμμο, ενώ όταν επιλέξεις την πίσω κίνηση με κλειδωμένο το διαφορικό θα στρίψεις σβέλτα και με απόλυτο έλεγχο χάρη στο ακριβές τιμόνι.

Θα πάρεις τα βουνά

Δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι όταν παρέλαβα από τα κεντρικά της Segway (Σαρακάκης) είχα μια πολύ καχύποπτη αντιμετώπιση στο ATV. Η δυσκολίες κίνησης εντός αστικού ιστού, ιδιαίτερα ως μοτοσικλετιστή, επίσης δεν με έπεισε. Μόλις όμως πατήσεις τους τροχούς του AT6L στο χώμα όλα αλλάζουν και η αίσθηση της ικανοποίησης σε γεμίζει. Γρήγορα γίνεσαι ένα με το βουνό, χάνεσαι μέσα στη φύση και έρχεσαι κοντά σε αυτό που θα λέγαμε «άδειασμα κεφαλιού». Δεν θέλεις να σταματήσεις να οδηγείς και μόνο η λυχνία της ρεζέρβας καυσίμου θα σε κάνει να επιστρέψεις στην σκληρή πραγματικότητα. Πάντα πίστευα ότι η Ελλάδα είναι ένας παράδεισος για εκτός δρόμου κίνηση με μοτοσικλέτα ή ποδήλατο. Πλέον προσθέτω και τα ATV στη λίστα μου!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Segway Snarler AT6L
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος
Κυβισμός: 570 cc
Ισχύς: 44 PS
Ροπή: 48 Nm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Κιβώτιο: Αυτόματο CVTECH
Μετάδοση: Σύστημα On-Demand 2WD/4WD/DIFF LOCK
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 23 L
Τροχοί: 14 ιντσών
Βάρος: 384 kg
Τιμή: 9.400 ευρώ

Αναλυτικά στοιχεία για το Segway Snarler AT6L ΕΔΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δύο νέες εκδόσεις για τα Segway AT6L
Segway Powersports: Στην Ελλάδα από τον Όμιλο Σαρακάκη (+video)
To πατίνι της Segway ακούγεται σαν… Ferrari (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto