Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Moto Guzzi V100 S Mandello

Ελλάδα 13:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Moto Guzzi V100 S Mandello

NEWSMOTO

Δοκιμή: Moto Guzzi V100 S Mandello

NEWSMOTO

Οδηγούμε την μοναδική στο είδος της Moto Guzzi V100 Mandello και απολαμβάνουμε την πλέον αντισυμβατική sport touring.

Advertisement
Advertisement

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου του 2020: Μπαμ! Η πόρτα έκλεισε με δύναμη καθώς ο CEO της Moto Guzzi έφευγε από την αίθουσα του meeting με τους σχεδιαστές του Centro Stile στο Μαντέλο ντελ Λάριο. Ο ισχυρός άνδρας της θρυλικής μάρκας είχε μόλις ζητήσει από τους ανθρώπους του σχεδιαστικού κέντρου, μέσα στους επόμενους 6 μήνες να έχουν δημιουργήσει την μοτοσικλέτα-σύμβολο με την οποία η Moto Guzzi θα γιορτάσει τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της.

Η μοναδική κατεύθυνση που τους έδωσε ήταν μία και μόνο φράση: «Σχεδιάστε μια μοτοσικλέτα με την καρδιά σας και όχι με το μυαλό σας!».

Τρίτη 13 Ιουνίου 2023: Μόλις έχω κατέβει από τη σέλα της Moto Guzzi V100 S Mandello επιστρέφοντας την στην αντιπροσωπεία έπειτα από συμβίωση μίας εβδομάδας.

Advertisement
Advertisement

Το ένα και μοναδικό πράγμα που μπορώ με βεβαιότητα να σκεφτώ κοιτάζοντας κλεφτά πάνω από τον ώμο μου την ιταλική μοτοσικλέτα καθώς απομακρυνόμουν, είναι ότι οι άνθρωποι που σχεδίασαν και τελικά κατασκεύασαν αυτήν τη μοτοσικλέτα δεν έβαλαν μόνο όλη τους την καρδιά, αλλά πρόσθεσαν τέτοιο πάθος που πολύ απλά έχει εκλείψει από τις σύγχρονες μοτοσικλέτες.

Καμία σχέση με τις άλλες

Υπάρχουν δύο πράγματα για τα οποία η V100 Mandello κερδίζει τον τίτλο της πιο αντισυμβατικής μοτοσικλέτας στην κατηγορία των sport touring. Το ένα είναι ο σχεδιασμός της και κυρίως οι λεπτομέρειες με τις οποίες έχει γεμίσει η μοτοσικλέτα, με τους σχεδιαστές να μην κάνουν καμία έκπτωση σε ότι ακριβώς τους ερχόταν στο μυαλό.

Advertisement

Από τη μία άκρη της μοτοσικλέτας μέχρι την άλλη μπορείς να συναντήσεις αμέτρητες εκπλήξεις που θα σου κινήσουν το ενδιαφέρον. Η μάσκα συνδυάζει μια ρετρό αισθητική με τις σύγχρονες DRL πινελιές των προβολέων. Ο χαρακτηριστικός «αετός» ξεχωρίζει στην φωτεινή υπογραφή των φώτων ημέρας, ενώ η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα καταφέρνει να αλλάξει το προφίλ όλης της μοτοσικλέτας όταν είναι τέρμα ψηλά ή τέρμα χαμηλά τοποθετημένη.

Advertisement

Το φινίρισμα στα καπάκια του κινητήρα, τα χρυσάφια της Ohlins (στην έκδοση S), η διχρωμία πράσινου/ασημί, η καφέ ποιοτική σέλα, η κοφτή εξάτμιση χαμηλά τοποθετημένη, η πανέμορφη ζάντα του μονόμπρατσου ψαλιδιού, η έγχρωμη TFT ψηφιακή οθόνη, το ρετρό πίσω φωτιστικό σώμα, ακόμα και η πορτοκαλί πινελιά στο εσωτερικό των ενεργητικών αεροδυναμικών φτερών σε κάνουν να την κοιτάς με την ώρα και επιβεβαιώνουν ότι αυτή η Moto Guzzi φτιάχτηκε για να τη θυμούνται τα επόμενα 100 χρόνια.

Και εγκάρσιος και υγρόψυκτος

Το δεύτερο στοιχείο που δίνει πόντους στην αντισυμβατικότητα της V100 Mandello είναι ο κινητήρας. Για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα της Moto Guzzi τοποθετείται υγρόψυκτος κινητήρας ο οποίος εξελίχθηκε αποκλειστικά για την V100. Πρόκειται για έναν δικύλινδρο V90, εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα 1.042 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 115 ίππους στις 8.700 σ.α.λ. και 105 Nm ροπής στις 6.750 σ.α.λ.

Advertisement

Το μηχανικό σύνολο συνοδεύεται από υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα με Ride-by-Wire γκάζι, τέσσερις επιλογές οδήγησης, ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης με ευαισθησία στις κλίσεις (IMU 11MP), ABS στροφής, quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα Cruise Control. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από διακόπτες στο τιμόνι και φυσικά μέσω της TFT οθόνης 5 ιντσών με απλό και φιλικό τρόπο.

Το πρώτο πράγμα που θα περάσει από το μυαλό του αναβάτη όταν θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα είναι ότι αυτή είναι μια αυθεντική Moto Guzzi. Ο κλασικός τρόπος λειτουργίας του εγκάρσια τοποθετημένου συνόλου είναι ίδιος με όλα τα υπόλοιπα της εταιρείας και ουσιαστικά διατηρεί ανέπαφο τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα της μοτοσικλέτας.

Αν εξαιρέσουμε ωστόσο τον χαρακτηριστικό «παφλασμό» του V2, γρήγορα θα παρατηρήσουμε ότι το μηχανικό σύνολο είναι πολύ ομαλό, γραμμικό και φυσικά δυνατό. Η επιλογή Road στις χαρτογραφήσεις ήταν η ιδανική για τα γούστα μου καθώς το μοτέρ είχε πλήρη ισχύ, με μια γλυκιά απόκριση που απολάμβανες τόσο στην κίνηση της πόλης, όσο και στο στροφιλίκι του βουνού.

Ο κινητήρας της Moto Guzzi είναι ροπάτος, γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών και πολύ φιλικός. Είναι με διαφορά το highlight της μοτοσικλέτας και συνδυάζει τέλεια δύο σημαντικά χαρακτηριστικά που είναι η έντονη προσωπικότητα με την πολιτισμένη και αποτελεσματική λειτουργία σε οτιδήποτε του ζητήσεις να κάνει.

Ότι λάμπει… είναι χρυσός

Στην έκδοση S της V100 Mandello η Moto Guzzi έχει επιλέξει να τοποθετήσει αναρτήσεις της Ohlins ανεβάζοντας στα ύψη την ποιότητα κύλισης της μοτοσικλέτας. Σαν να μην έφτανε αυτό, στο Mandello συναντάμε το ημι-ενεργητικό σύστημα Smart EC2.0 της Ohlins με αυτόματη (και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη) προσαρμογή απόσβεσης και επαναφοράς.

Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. και πίσω το TTX μονό αμορτισέρ. Η Moto Guzzi έχει δημιουργήσει δύο προεπιλεγμένες ρυθμίσεις, την Dynamic και την Comfort, ενώ διαθέτει και δύο ακόμα επιλογές για παραμετροποίηση από τον αναβάτη. Μετά από μισή ώρα οδήγησης αποφάσισα να μείνω με την Dynamic ρύθμιση η οποία μου χάριζε την καλύτερη ισορροπία.

Τα φρένα της V100 S Mandello έχουν αναλάβει δαγκάνες Brembo με δίσκους 320 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 280 χιλ. πίσω με σύστημα ABS Στροφής να φροντίζει για ασφάλεια και υποβοήθηση στη γρήγορη οδήγηση. Το σύστημα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό με έμφαση στην προοδευτικότητα, αλλά και πολύ μεγάλη ισχύ επιβράδυνσης.

Μαγεία από το Κόμο

Ανεβαίνοντας στη σέλα της V100 δεν θα αργήσεις να διαπιστώσεις το πόσο καλά μελετημένη είναι η θέση οδήγησης. Η άνεση σέλα σε βάζει «μέσα» στη μοτοσικλέτα, ενώ το φαρδύ τιμόνι και τα μαρσπιέ βρίσκονται στην τέλεια θέση.

Στην κίνηση της πόλης η Mandello είναι ευχάριστη, ευκίνητη και φιλική, με μοναδικό ενοχλητικό σημείο τον βαρύ συμπλέκτη και το «άτσαλο» κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κινητήρας, οι ποιοτικές αναρτήσεις και τα προοδευτικά φρένα σε κάνουν να το εμπιστευτείς για να το χρησιμοποιείς άνετα σε καθημερινή βάση.

Εκεί που η V100 νιώθει σαν στο σπίτι της είναι στο επαρχιακό δίκτυο και στον αυτοκινητόδρομο. Η μοτοσικλέτα στρίβει με τη σκέψη, είναι πρόθυμη ανά πάσα στιγμή να γύρει στην καρδιά της στροφής και με απαράμιλλη σταθερότητα να στρίψει σβέλτα και με ασφάλεια.

Σε συνθήκες πίεσης και σπορ ρυθμού οι αναρτήσεις θα συνεχίσουν να ανταπεξέρχονται με χαρακτηριστική άνεση διασκεδάζοντας τον αναβάτη. Το πλαίσιο από την άλλη παρότι είναι λίγο πιο… touring από ότι sport (παρά το κοντό μεταξόνιο) δεν έχει πρόβλημα να πληροφορήσει σωστά τον αναβάτη τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Ακόμα και σε μέγιστη κλίση η μοτοσικλέτα παραμένει καρφωμένη στην άσφαλτο, εμπνέει εμπιστοσύνη και θα συνεχίσει να διασκεδάζει τον αναβάτη ακόμα και σε ρυθμούς πίστας.

Στον αυτοκινητόδρομο από την άλλη, η V100 Mandello είναι τρομερά σταθερή, με τις αναρτήσεις και πάλι να κλέβουν την παράσταση αφού χαρίζουν μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Συνολικά, η Mandello έχει το ταλέντο να κάνει τα πάντα πολύ καλά και ποιοτικά, ευχάριστα και απροβλημάτιστα.

Χωρίς αντίπαλο στον εξοπλισμό

Θα πρέπει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο μερικά από τα «στολίδια» που διαθέτει η Moto Guzzi V100 S Mandello. Εκτός από τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις η μοτοσικλέτα διαθέτει οθόνη TFT με σύστημα συνδεσιμότητας, LED φώτα με προβολείς στροφής, ρυθμιζόμενη ηλεκτρικά ζελατίνα, TPMS αισθητήρα πίεσης ελαστικών, θερμαινόμενα grip, ρεζερβουάρ 17 λίτρων και Brembo ακτινικές τρόμπες φρένων και συμπλέκτη.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι τα ενεργητικά αεροδυναμικά φτερά που για πρώτη φορά τοποθετούνται σε μοτοσικλέτα. Στο πάνω και εμπρός μέρος του ρεζερβουάρ, δεξιά και αριστερά, βρίσκονται δύο αεροδυναμικά φτερά τα οποία ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με την ταχύτητα της μοτοσικλέτας και το πρόγραμμα οδήγησης.

Σύμφωνα με την Moto Guzzi, τα αεροδυναμικά προσφέρουν αυξημένη κάθετη δύναμη στις υψηλές ταχύτητες και καλύτερη κάλυψη στον αναβάτη κατά 22%. Στην πραγματικότητα λίγα πράγματα αντιλαμβάνεται ο αναβάτης όταν ενεργοποιούνται τα φτερά, αλλά μάλλον η κάλυψη από τον αέρα είναι εκείνο που μετράει περισσότερο.

Το αγκάθι

Μπορεί ο νέος κινητήρας να είναι έτη φωτός καλύτερος στον τρόπο λειτουργίας και τον πολιτισμό που εκπέμπει, ωστόσο δεν έγινε το ίδιο και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο βαρύς συμπλέκτης σε συνδυασμό με την «σκληρή» λειτουργία του κιβωτίου και το «άτσαλο» quickshifter απαιτούν χρόνο για να τα συνηθίσει ο αναβάτης και να μπορέσει να «μάθει» τα μυστικά τους.

Πέρασμα στον επόμενο αιώνα

Είναι αλήθεια τελικά ότι η V100 S Mandello είναι η μοτοσικλέτα η οποία θα εκκινήσει με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο τον επόμενο αιώνα για την Moto Guzzi. Οι Ιταλοί έκαναν ακριβώς αυτό που τους είπε το αφεντικό τους, έβαλαν δηλαδή όλη τους την καρδιά και το πάθος αφήνοντας στην άκρη την λογική και κατασκεύασαν ίσως την πιο φαντασμαγορική μοτοσικλέτα της σύγχρονης εποχής.

Όλα τα στοιχεία της Moto Guzzi V100 S Mandello ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Moto Guzzi V100 S Mandello
Κινητήρας: Δικύλινδρος V90, υγρόψυκτος, εγκάρσια τοποθετημένος
Κυβισμός: 1.042cc
Ισχύς: 115 PS / 8.700 rpm
Ροπή: 105 Nm / 6.750 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με quickshifter
Αναρτήσεις: Ohlins ημι-ενεργητικές ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες
Φρένα: Brembo με ABS Στροφής
Ρεζερβουάρ: 17 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 233 kg
Τιμή: 17.990 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Moto Guzzi: Παίρνει σειρά η V100 Stelvio
Ένας Τζεντάι στη σέλα της Moto Guzzi V100 (+video)
Μια Moto Guzzi Le Mans για το Μουσείο Σύγχρονη Τέχνης