Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda NX 500

Ελλάδα 19:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Honda NX 500

NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda NX 500

NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Honda NX 500 και επιβεβαιώνουμε ότι η δυναστεία της Honda στα σύγχρονα commuters συνεχίζεται ακάθεκτη.

Advertisement
Advertisement

Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, σε αντίθεση με την Κίνα, η Ιαπωνία είχε στην ιστορία της μόνο μία Δυναστεία. Αυτή η Δυναστεία ήταν η Yamato, η οποία εγκαταστάθηκε στην περιοχή Νάρα της Ιαπωνίας τον 3ο αιώνα και είχαν τις ρίζες τους σε φυλές της Κορέας και της Κίνας. Μάλιστα η ιστορία αναφέρει ότι η Yamato clan ήταν τόσο ισχυρή που επέβαλε άμεσα την κυριαρχία της και ουσιαστικά όρισε τη μορφή του ιαπωνικού η κράτους.

Στη σύγχρονη εποχή η Ιαπωνία δεν έχει κάποια Δυναστεία να κυβερνάει τη χώρα. Υπάρχουν όμως άλλες «δυναστείες» που έχουν αναδυθεί στην ιαπωνική βιομηχανία με πρώτη και καλύτερη εκείνη της Honda στους δύο τροχούς. Αν έπρεπε να επιλέξουμε μία κατηγορία μοτοσικλετών στην οποία η Honda απλά δεν έχει αντίπαλο είναι η κατηγορία των μεσαίων πολυχρηστικών μοντέλων ή των πιο γνωστών σε όλους commuter.

Τα τελευταία δέκα χρόνια το μοντέλο που κατακτούσε την κορυφή στις πωλήσεις στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης ήταν το Honda CB500X. Αξιόπιστο, οικονομικό, άνετο, ασφαλές, πολυτάλαντο και απόλυτα χρηστικό το μεσαίο street adventure της Honda πραγματικά ισοπέδωσε τον ανταγωνισμό δημιουργώντας τη δική του Δυναστεία στην δημοφιλέστερη κατηγορία μοτοσικλετών της Ευρώπης.

Αλλαγή σκυτάλης

Advertisement
Advertisement

Η Honda αποφάσισε το 2024 ότι ήρθε η ώρα για μεγάλη ανανέωση και κατ’ επέκταση επανατοποθέτηση της μοτοσικλέτας στις αγορές όλου του κόσμου. Ήταν αδύνατο η Honda να απαρνηθεί την επιτυχημένη συνταγή που την έφερε στην κορυφή, ωστόσο με προσεκτικές κινήσεις το αποτέλεσμα φέρνει ανανέωση στη μοτοσικλέτα.

Το πρώτο πράγμα που έγινε ήταν να αλλάξει το όνομα. Πλέον η μοτοσικλέτα ονομάζεται Honda NX 500 τιμώντας κατά κάποιον τρόπο και το παρελθόν της μάρκας με τη σειρά μοντέλων NX. Το δεύτερο στοιχείο και ίσως το σημαντικότερο, είναι η μεγάλη αλλαγή στον σχεδιασμό της μοτοσικλέτας.

Η μάσκα της NX 500 είναι ολοκαίνουρια χρησιμοποιώντας πλέον έναν διπλό προβολέα εμπρός. Ο μίνιμαλ σχεδιασμός του φωτιστικού σώματος συνδυάζεται με ένα επανασχεδιασμένο φέρινγκ στο πάνω μέρος και μια ψηλότερη ζελατίνα προστασίας. Ακόμα πιο ενδιαφέρουσα είναι η αλλαγή στην προσέγγιση των πλευρικών φέρινγκ που έχουν την ίδια αισθητική με το μεγαλύτερη Africa Twin και το νέο Transalp 750.

Advertisement

Ανεβαίνοντας στη σέλα της μοτοσικλέτας ο αναβάτης έχει μια νέα εικόνα μπροστά του χάρη στην ψηφιακή οθόνη TFT των 5 ιντσών. Ο χειρισμός της οθόνης γίνεται από έναν χρηστικό διακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και όπως σε όλα τα Honda η θέση οδήγησης σε κάνει να αισθάνεσαι ότι γνωρίζεις τη μοτοσικλέτας από τότε που… γεννήθηκες. Η Honda έχει προσθέσει και σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone στο νέο NX 500.

Ακόμα ένα στοιχείο που πρέπει να αναφέρουμε είναι η ποιότητα κατασκευής της μοτοσικλέτας που για μια ακόμα φορά σε κάνει να αναφωνείς «Honda και ξερό ψωμί».

Γνώριμο μονοπάτι στον κινητήρα

Advertisement

Καμία έκπληξη δεν είχαμε στον κινητήρα του νέου Honda NX 500. Οι Ιάπωνες συνεχίζουν να επενδύουν πάνω στον άθραυστο και άκρως αποτελεσματικό δικύλινδρο σε σειρά των 471 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 47,6 ίππους στις 8.600 σ.α.λ. και 43 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Το σύνολο συνοδεύεται από το ποιοτικό και με μία λέξη κορυφαίο σύστημα ψεκασμού PGM-FI με την Honda για πρώτη φορά να τοποθετεί σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (Traction Control) στη μοτοσικλέτα της.

Μάλιστα, η Honda έχει πάει ένα βήμα παρακάτω την ασφάλεια της μοτοσικλέτας βάζοντας στο παιχνίδι και έλεγχο της σούζας (Wheelie Control). Τόσο το traction control, όσο και το wheelie control συνεργάζονται με μονάδα IMU έξι αξόνων για ακόμα καλύτερη λειτουργία σε όλες τις συνθήκες. Στα θετικά επίσης πρέπει να αναφέρουμε τον συμπλέκτη ο οποίος νομίζεις ότι είναι χαλασμένος από το πόσο ανάλαφρος είναι. Χωρίς υπερβολή, μιλάμε για πούπουλο.

Υπάρχουν πολλοί πλέον δικύλινδροι σε σειρά κινητήρες μεσαίου κυβισμού στην αγορά, αλλά αυτός της Honda έχει ένα χαρακτηριστικό που δεν θα συναντήσεις εύκολα. Είναι ότι πιο βελούδινο και πολιτισμένο μπορεί να συναντήσει κανείς στην κατηγορία, έχοντας παράλληλα πολύ καλές επιδόσεις και κορυφαία οικονομία στο καύσιμο.

Advertisement

Από τις χαμηλές στροφές ο κινητήρας είναι πρόθυμος και ροπάτος, χωρίς ίχνος κραδασμών. Η τροφοδοσία κάνει το δεξί χέρι του αναβάτη προέκταση του μυαλού του έχοντας πάντα τόση δύναμη όση χρειάζεσαι ή καλύτερα τόση δύναμη όση σκέφτηκες ότι χρειάζεσαι. Επιταχύνει δυνατά και γραμμικά, ξεπερνάει εύκολα τα 160 χλμ./ώρα και προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα απλό commuting.

Είναι το ίδιο ικανός να κινηθεί 48 συνεχόμενες ώρες στην πόλη με 1η-2η σχέση με το να κινηθεί 48 συνεχόμενες ώρες στον αυτοκινητόδρομο με 130 χλμ./ώρα. Ένα απόλυτα ισορροπημένο και ικανό σύνολο για όλα. Όσο για την κατανάλωση, αυτή έμεινε στα 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στη διάρκεια της δοκιμής.

Φρέναρε, στρίψε, επιτάχυνε, επανέλαβε…

Όπως ο κινητήρας, έτσι και η οδηγική συμπεριφορά της NX 500 δεν έχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενη CB500X. Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι έχει μεταφερθεί αυτούσιο στο νέο NX 500 με τις αναρτήσεις να έχουν ποιότητα και αποτελεσματικότητα. Το πιρούνι εμπρός είναι ανεστραμμένο 41 χιλ. της Showa με τεχνολογία SFF-BP και το πίσω είναι μονό αμορτισέρ Prolink επίσης της Showa με ρύθμιση προφόρτισης.

Τα φρένα έχει αναλάβει σύστημα της Nissin με δύο δίσκους 296 χιλ. εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με δικάναλο ABS που απενεργοποιείται. Οι τροχοί είναι αλουμινένιοι με 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω έχοντας μπει σε δίαιτα σε σχέση με το CB500X χάνοντας 1,5 κιλό. Παράλληλα, το συνολικό βάρος της μοτοσικλέτας φτάνει τα 196 κιλά.

Ξεκινώντας να οδηγείς τη νέα Honda NX 500 το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η στιβαρότητα που εκπέμπει τόσο στο εμπρός μέρος όσο και πίσω. Η γεωμετρία γέρνει περισσότερο προς την πλευρά της σταθερότητας έχοντας τις ιδανικές ποσότητες ευελιξίας για την εύκολη αλλαγή κατεύθυνσης.

Στις στροφές η Honda στρίβει πιο εύκολα και πιο σταθερά από τον προκάτοχό του, κυρίως χάρη στις ελαφρύτερες ζάντες. Ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος η μοτοσικλέτα είναι «κλειδωμένη» στην άσφαλτο προσφέροντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, είτε σε μεγάλες κλίσεις, είτε σε οριακά φρεναρίσματα.

Στο cruising μέσα στην πόλη η μοτοσικλέτα είναι χαλαρή και πάρα πολύ άνετη με τις λακκούβες να περνάνε σχεδόν απαρατήρητες από τον αναβάτη. Όποιο ρυθμό και να επιλέξει ο αναβάτης η μοτοσικλέτα θα ακολουθήσει απροβλημάτιστα και μάλιστα θα ευχαριστήσει τον αναβάτη. Τα φρένα είναι πολύ ισχυρά και με εκπληκτική αίσθηση στη μανέτα, ενώ όσο κι αν προσπαθήσεις δύσκολα θα κάνεις το NX 500 να ιδρώσει στη διαδικασία πέδησης.

Μπορεί ελάχιστα να έχουν αλλάξει στον πακέτο των περιφερειακών της νέας μοτοσικλέτας, ωστόσο η νέα NX 500 είναι ακόμα πιο ερωτεύσιμη οδηγικά, πιο ευχάριστη και πιο συνδεδεμένη με τον αναβάτη.

Το αγκάθι

Η all-around commuter μοτοσικλέτα της Honda στους περισσότερους τομείς παίρνει δέκα με τόνο. Αν υπήρχε ένα στοιχείο που θα χρειαζόταν ίσως ήταν μια καλύτερα σχεδιασμένη ζελατίνα για μεγαλύτερη προστασία από τον αέρα. Αυτά…

Μια – ακόμα – δυναστεία ξεκινάει

Ξεκάθαρος στόχος της Honda στην ανανέωση της CB500X και του περάσματος στη νέα NX 500 ήταν η διατηρήσει της κορυφής στις αγορές του κόσμου. Έπειτα από μια εβδομάδα παρέα με το νέο NX 500 μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι το 2024 ξεκινάει μια νέα δυναστεία στην κατηγορία των μεσαίων all-arοund μοτοσικλετών.

Η συνταγή της επιτυχίας δεν έχει αλλάξει παραμένοντας άνετο, ασφαλές, οικονομικό, χρηστικό με την Honda να έχει προσθέσει λίγο ακόμα διασκέδαση στην οδήγηση, λίγη ακόμα ασφάλεια με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και λίγη ακόμα εξοπλισμό με την νέα οθόνη TFT. Το τέλος της «Δυναστείας CB» μας φέρνει μπροστά στην αρχή της «Δυναστείας NX».

Όλα τα στοιχεία της Honda NX 500 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda NX 500
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 471cc
Ισχύς: 47,6 PS / 8.500 rpm
Ροπή: 43 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός PGM-FI
Κιβώτιο: 6ταχυτο μηχανικό με μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης
Πλαίσιο: Ατσάλινο τύπου διαμάντι
Φρένα: Nissin 4πίστονες δαγκάνες με δίσκους 296 χιλ. εμπρός και ΑBS
Αναρτήσεις: Showa SFF-BP 41 χιλ. εμπρός, Prolink πίσω αμορτισέρ
Ρεζερβουάρ: 17,7 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 4,3 λτ/100χλμ.
Τροχοί: Αλουμινένιοι χυτοί 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω
Βάρος: 196 kg (γεμάτο)
Τιμή: Από 7.990 ευρώ