NEWSMOTO

Benelli RCX 185: Ο πρίγκηπας της πόλης

Ελλάδα 15:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Benelli RCX 185: Ο πρίγκηπας της πόλης

NEWSMOTO

Benelli RCX 185: Ο πρίγκηπας της πόλης

NEWSMOTO

Η Benelli βρήκε τον τρόπο με το RCX να προσθέσει ποιότητα σε μια κατηγορία που την είχαμε συνηθίσει αλλιώς.

Advertisement
Advertisement

Για πολλά χρόνια στην κατηγορία των παπιών συναντούσαμε μοντέλα τα οποία είχαν ένα συγκεκριμένο τρίπτυχο: οικονομία- ευκολία- αξιοπιστία. Κανείς δεν είχε ασχοληθεί ή δεν ήθελε στην πραγματικότητα να ενσωματώσει καινούρια στοιχεία στην κατηγορία υπό τον φόβο ότι το κοινό θα τα αγνοούσε, μένοντας πιστό σε αυτό που ξέρει και εμπιστεύεται – τη συνταγή δηλαδή της καθαρής εξυπηρέτησης και τίποτα παραπάνω.

Σταδιακά και με πολύ επιφυλακτικά βήματα κάποιοι κατασκευαστές προσπάθησαν να κάνουν το κάτι παραπάνω, αλλά το μόνο που πετύχαιναν ήταν να πέφτουν στο κενό. Εκείνο που μάλλον δεν είχαν υπολογίσει είναι ότι δεν αρκεί να δώσεις 5 ή 10 παραπάνω άλογα στον αναβάτη και αυτός θα πετάξει τη σκούφια του. Αυτό που αποδείχτηκε τελικά ήταν ότι ο αναβάτη ήθελε το παπί του να έχει ποιότητα και καλή οδηγική συμπεριφορά μοτοσικλέτας πρωτίστως και έπειτα επιδόσεις.

Advertisement
Advertisement

Αυτή τη δύσκολη εξίσωση ήρθε να λύσει τελικά η Benelli παρουσιάζοντας πριν από έναν χρόνο το ολοκληρωμένο RCX 185. Πρόκειται για ένα παπί που έχει «κοιτάξει» στα μάτια όλες τις πτυχές της οδήγησης πετυχαίνοντας τελικά έναν συνδυασμό που έλειπε από την αγορά. Όλα στο RCX 185 ξεκινούν από την εμφάνιση η οποία έχει έναν ιταλικό αέρα που του δίνει άμεσο προβάδισμα.

Στο εμπρός μέρος η μάσκα είναι αιχμηρή με έναν δυναμισμό που θυμίζει supersport μοτοσικλέτα. Τα ενσωματωμένα DRL φώτα ημέρας και τα φλας δημιουργούν ένα «θυμωμένο» οπτικό αποτέλεσμα, ενώ ο κεντρικός προβολέας ακολουθεί την παραδοσιακή μορφή όντας τοποθετημένος στο εμπρός μέρος του τιμονιού. Τα πλευρικά πλαστικά θυμίζουν φέρινγκ από superbike, το ίδιο και η αιχμηρή ουρά, ενώ οι χρωματικές επιλογές συνδυάζουν την επιθετικότητα με την πολυτέλεια.

Advertisement

Το Benelli RCX 185 εκτός από σύγχρονο σχεδιαστικά είναι και ποιοτικά φινιρισμένο ξεφεύγοντας χιλιόμετρα μακριά από τον ανταγωνισμό.

Advertisement

Η Benelli χαρακτήρισε από την πρώτη στιγμή το RCX 185 σούπερ παπί και όχι άδικα αν ρίξουμε μια ματιά στις επιδόσεις του. Οι Ιταλοί τοποθέτησαν ένα μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο σύνολο 174 κ.εκ. στο RCX 185 το οποίο αποδίδει 18 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 15,2 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6τάχυτο με συμπλέκτη, όπως ακριβώς σε μια κανονική μοτοσικλέτα, ενώ η μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.

Ο τρόπος που αποδίδει είναι δυναμικός στην απόκριση του γκαζιού, επιταχύνει μεστά και γραμμικά αφήνοντας πίσω την πλειοψηφία των παπιών, ενώ παράλληλα εκπέμπει πολιτισμό που δε συναντάμε εύκολα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ακριβές και ο συμπλέκτης πολύ μαλακός. Επίσης, είναι πολύ ξεκούραστο κάτι που θα εκτιμήσει ο αναβάτης στις καθημερινές του μετακινήσεις. Όσο για την κατανάλωση, το RCX 185 δε θα απογοητεύσει κανέναν αφού μένει στο επίπεδο των 1,8 – 2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα με ρεζερβουάρ 4,8 λίτρων.

Advertisement

Αν η ποιότητα κατασκευής θα προκαλέσει έκπληξη και ο κινητήρας θα προσφέρει αυξημένες επιδόσεις, τότε η οδηγική συμπεριφορά του RCX 185 μπορεί να θεωρηθεί το δυνατό σημείο του παπιού της Benelli. Για να πετύχει ένα ισορροπημένο και διασκεδαστικό αποτέλεσμα η Benelli επέλεξε ένα στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο το οποίο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης το οποίο εδράζεται σε κέντρο του ψαλίδι. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, ενώ τα φρένα αποτελούνται από έναν κυματιστό δίσκο 240 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 220 χιλ. πίσω με δικάναλο ABS.

Η Benelli έχει αλλάξει ριζικά το DNA του RCX 185 και από παπί το έχει μετατρέψει σε μοτοσικλέτα. Αν εξαιρέσουμε την κορυφαία ευελιξία και την ανάλαφρη αίσθηση που έχουμε συνηθίσει από το δίκυκλα της κατηγορίας, όλα τα υπόλοιπα παραπέμπουν σε κανονική μοτοσικλέτα. Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό όταν οδηγήσεις το RCX 185 και διαπιστώσεις ότι όλα τα περιφερειακά του λειτουργούν! Και λειτουργούν πολύ καλά.

Φρενάρεις δυνατά και εμπιστεύεσαι το στιβαρό πιρούνι εμπρός, στρίβεις έχοντας την κατάλληλη πληροφόρηση τόσο από το εμπρός σύστημα όσο και από το πίσω και απολαμβάνεις μέγιστη ασφάλεια και διασκέδαση. Το Benelli RCX 185 έχει αλλάξει τον τρόπο που μας είχε συνηθίσει η κατηγορία καθώς έχουμε πλέον ένα παπί που έχει διατηρήσει όλα τα καλά στοιχεία της κατηγορίας (μικρές διαστάσεις, ευελιξία, ελαφρύ) προσθέτοντας τη στιβαρότητα, την ασφάλεια και την ευχαρίστηση που προσφέρει μια μοτοσικλέτα.

Το Benelli RCX 185 σε κάθε του πτυχή δεν έχει κάνει συμβιβασμούς, το ίδιο ισχύει και με τον εξοπλισμό. Το ιταλικό παπί διαθέτει LED φώτα-φλας και LED DRL φώτα ημέρας, USB θύρα φόρτισης, χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα και ψηφιακή οθόνη LCD με πολλαπλές πληροφορίες. Το RCX 185 είναι διαθέσιμο σε τρεις καινούριους χρωματισμούς στην τιμή των 2.985 ευρώ στο δίκτυο συνεργατών της Motoway.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Benelli TRK 502 X: Ένεση ελευθερίας (+video)
Το Benelli TRK 251 είναι ο ιδανικός «φονέας γιγάντων» (+τιμές)
Τι περιμένουμε από τη Benelli το 2024