Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: BMW CE-04

Ελλάδα 8:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: BMW CE-04

NEWSMOTO

Δοκιμή: BMW CE-04

NEWSMOTO

Παραχωρούμε για μισή ημέρα το BMW CE-04 σε έναν συντάκτη αυτοκινήτου και τον βάζουμε στην… πρίζα.

Advertisement
Advertisement

Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα στα φιλόξενα γραφεία του newsauto για να αναλάβω τον τομέα της μοτοσικλέτας διαπίστωσα ότι ήμουν περικυκλωμένος από μια ντουζίνα έμπειρους δημοσιογράφους αυτοκινήτου. Ένα από τα θέματα συζήτησης που κυριαρχούσε στους διαδρόμους και στα πηγαδάκια είχε να κάνει με την ηλεκτροκίνηση και το πόσο καλά και εξελιγμένα είναι τα ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτου, ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο στην οποία το newsauto διοργανώνει την Mobility 2022 στο Golden Hall (15-25 Σεπτεμβρίου).

«Διάολε, πρέπει να σταθώ στο ύψος τον περιστάσεων και να τους δείξω ότι και ο κόσμος των δύο τροχών έχει να επιδείξει σημαντική πρόοδο στην ηλεκτροκίνηση», σκέφτηκα και αμέσως έβαλα σε δράση το σχέδιο «BMW CE-04». Βλέπετε, το εντυπωσιακό scooter της BMW είναι ότι πιο ολοκληρωμένο μπορεί να προσφέρει αυτήν τη στιγμή στον καθημερινό αναβάτη η ηλεκτροκίνηση στους δύο τροχούς και παράλληλα ότι πιο κοντά στον κόσμο του αυτοκινήτου για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας του CE-04 προέρχεται από το μοντέλο BMW 225e xDrive Active Tourer!

Advertisement
Advertisement

Το σχέδιο ήταν απλό, έπρεπε να πείσω έναν από τη δημοσιογραφική ομάδα αυτοκινήτου να οδηγήσει για μία ημέρα το ηλεκτρικό scooter. Αυτό θα ήταν αρκετό όχι μόνο να αγαπήσει το CE-04, αλλά να τον βάλω σε σκέψεις να το κάνει και δικό του. Ο κατάλληλος άνθρωπος για την πρόκληση ήταν φυσικά ο συνάδελφος Κώστας Μποϊδάνης ο οποίος με ενθουσιασμό δέχτηκε την πρόκληση και χωρίς να χάσουμε χρόνο κανονίσαμε ημερομηνίες και ώρες ανταλλαγής οχημάτων.

«Ρουκέτα» από το Βερολίνο

Advertisement

Αφού παράλαβε το scooter ο κος Μποϊδάνης και μέχρι να φτάσει η ώρα της επιστροφής, ας δούμε τι κρύβεται κάτω από το φουτουριστικό scooter της BMW. Ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, εκείνο που αποφάσισαν να κάνουν οι Γερμανοί ήταν να μεταφέρουν σχεδόν αυτούσιο το πρωτότυπο μοντέλο στη γραμμή παραγωγής, κάτι που δεν συναντάμε εύκολα. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα πολύ ξεχωριστό, άκρως εντυπωσιακό και όπως όλα τα καινοτόμα οχήματα, σε πολλούς αρέσει και σε άλλους όχι. Σε κάθε περίπτωση όταν κινείσαι στους δρόμους της πόλης δεν υπάρχει περίπτωση να μη γυρίσει να σε κοιτάξει κάποιος με απορία για το τι είναι αυτό που βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια σου. Μετά την απορία ακολουθεί ο ενθουσιασμός και αμέσως μετά η ζήλια!

Advertisement

Ο κινητήρας του CE-04, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, προέρχεται από την 225e xDrive Active Tourer. Πρόκειται για έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα μόνιμης διέγερσης ο οποίος είναι ικανός να αποδώσει μέγιστη ισχύ 42 ίππους και 62 Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός τεράστιου οδοντωτού ιμάντα, με κιβώτιο ταχυτήτων μίας σχέσης ενσωματωμένο στον κινητήρα. Το σύνολο συνοδεύεται από σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης τελευταίας γενιάς, ενώ ο αναβάτης έχει να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις επιλογές οδήγησης (Rain, ECO, Road και Dynamic) μέσω της τεράστιας TFT οθόνης 10,25 ιντσών της BMW. Ο ηλεκτροκινητήρας διαθέτει και ένα πολύ ισχυρό σύστημα ανάκτησης ενέργειας το οποίο, ιδιαίτερα όταν κινείσαι στην πόλη, είναι εξαιρετικά χρήσιμο και βοηθητικό στην αυτονομία.

Ένα από τα στοιχεία που κάνουν αυτό το scooter να ξεχωρίζει είναι ο τρόπος με τον οποίο επιταχύνει. Ανοίγοντας για πρώτη φορά το γκάζι και μη έχοντας υποψιαστεί αυτό που σε περιμένει, υπάρχει κίνδυνος να τρομάξεις. Πολύ γρήγορα ωστόσο, ο τρόμος δίνει τη θέση του στο χαμόγελο και ακόμα πιο γρήγορα αυτό το χαμόγελο μετατρέπεται σε εμμονή. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να συγκρατηθείς όταν επιταχύνεις και πάντα πέφτεις στην παγίδα της «διαστημικής» εκτόξευσης η οποία μάλιστα συνοδεύεται από τον απόκοσμο σφυριχτό ήχο του ηλεκτροκινητήρα.

Advertisement

Το τρίπτυχο της επιτυχίας «Επιδόσεις-Συμπεριφορά-Πρακτικότητα»

Πέρασε η ώρα όμως και ήρθε η στιγμή της επιστροφής του Κώστα «οδηγού αυτοκινήτου» Μποϊδάνη στο σημείο συνάντησης. Με το κράνος ακόμα στο κεφάλι κατάφερα να διακρίνω ένα τεράστιο χαμόγελο και δύο μάτια που πέταγαν σπίθες. Μόλις βγήκε το κράνος δεν χρειάστηκαν πολλές κουβέντες για να καταλάβω πως το ηλεκτρικό scooter της BMW του έκανε «κλικ». Ξεπερνώντας τον αρχικό ενθουσιασμό και σαν έμπειρος επαγγελματίας, ο Κώστας «οδηγός αυτοκινήτου» Μποϊδάνης μπήκε κατευθείαν στο ψητό και στάθηκε σε τρία σημεία που δυνητικά θα τον έπειθαν να αγοράσει το καινοτόμο scooter της BMW.

 

Το πρώτο, φυσικά, δεν ήταν άλλο από τον τρόπο που επιταχύνει το συγκεκριμένο όχημα. Γνώριζε καλά ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχα την ίδια ακαριαία απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και στην περίπτωση του CE-04 είχε ακριβώς το ίδιο αίσθημα δυνατής επιτάχυνσης – με τη διαφορά ότι ένιωθες τον άνεμο στο πρόσωπό σου.

Το δεύτερο στοιχείο που τον εντυπωσίασε ήταν η οδηγική συμπεριφορά του scooter. Παρά το γεγονός ότι το CE-04 «κουβαλάει» μια μεγάλη μπαταρία και συνολικά 231 κιλά βάρους, η αίσθηση οδήγησης είναι ανάλαφρη. Στις επιτόπιες μανούβρες νιώθεις το βάρος του, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος, ωστόσο κάπου εκεί αναλαμβάνει δράση η επιλογή της όπισθεν που έκανε το παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα παιχνιδάκι. Η BMW έχει εξοπλίσει το CE-04 με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και ένα μονό ρυθμιζόμενο αμορτισέρ πίσω τα οποία συνεργάζονται με ένα ατσάλινο διπλό σωληνωτό πλαίσιο. Το γεγονός ότι η μπαταρία είναι τοποθετημένη μπροστά και χαμηλά βοηθάει πολύ στην καλή ισορροπία του scooter και στην αυξημένη ευελιξία του. Τα φρένα της J.Juan με δύο δίσκους εμπρός και έναν πίσω (+ABS) είναι προοδευτικά, έχουν δύναμη, ωστόσο απαιτούν περισσότερη πίεση στις μανέτες από ότι θα θέλαμε.

Στιβαρό και σταθερό στον ανοιχτό δρόμο, είναι σε θέση να κινηθεί εύκολα στον αυτοκινητόδρομο κοντά στην τελική του ταχύτητα (129 χλμ/ώρα), ενώ χάρη στους τροχούς των 15 ιντσών και τις ποιοτικές αναρτήσεις στρίβει με ακρίβεια και αυξημένη πρόσφυση, χαρίζοντας άφθονη αυτοπεποίθηση ακόμα και στον άπειρο αναβάτη. Δεν είναι τυχαίο πως ο κος Μποϊδάνης αισθάνθηκε πολύ γρήγορα άνετα στη σέλα του scooter και μάλιστα δεν προβληματίστηκε σε κανένα σημείο της οδηγικής του εμπειρίας. Ακόμα ένα στοιχείο που «άρεσε» ήταν η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις με την μέση να μην ταλαιπωρείτε στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το scooter να παραμένει ακλόνητο στα σαμαράκια της ασφάλτου.

Ο τρίτος πυλώνας που στάθηκε ο κος Μποϊδάνης ήταν και εκείνος που τον ενθουσίασε περισσότερο από όλους. Δίνοντάς του το scooter με την μπαταρία περίπου στο 40% ήταν αναγκασμένος μετά από κάποια χιλιόμετρα να το φορτίσει. Η μπαταρία της BMW CE-04 είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του scooter και έχει χωρητικότητα 8,9 kWh. Ο ενσωματωμένος φορτιστής είναι 2,3 kW και η BMW προσφέρει προαιρετικά ταχυφορτιστή 6,9 kW. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 4 ώρες πλήρη φόρτιση (100%) σε οικιακή πρίζα με τον βασικό φορτιστή και περίπου 1,5 ώρα σε ταχυφορτιστή 11 kW και το προαιρετικό σύστημα 6,9 kWh. Η αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες είναι περίπου 110 χιλιόμετρα.

Έχοντας συνηθίσει την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να απαιτούν αρκετές ώρες σε οικιακό δίκτυο ή σε εξωτερικούς ταχυφορτιστές, η αντίστοιχη εμπειρία με το BMW CE-04 του φάνηκε… εξωγήινη. «Πήγα σπίτι, το έβαλα μισή ώρα στην πρίζα και συνέχισα έχοντας κερδίσει σχεδόν 40 χιλιόμετρα. Απίστευτο!», είπε με ενθουσιασμό. Το επίπεδο πρακτικότητας και ευελιξίας στην καθημερινότητα που προσφέρει το scooter της BMW είναι από μόνα τους ικανά στοιχεία να πείσουν και τον πιο δύσπιστο ότι μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη αστικής μετακίνησης σε πραγματικές συνθήκες.

Τελικά, αγοράζεις ή όχι;

Όλα είχαν κυλήσει ομαλά στο πλάνο μου και ο Κώστας «οδηγός αυτοκινήτου» Μποϊδάνης ήταν κατενθουσιασμένος με το ηλεκτρικό scooter της BMW. Ήταν βέβαιο πως το CE-04 θα άρεσε σε έναν άνθρωπο του αυτοκινήτου αφού θα αισθανόταν άνετα πάνω του, θα του παρείχε ασφάλεια, γνώριμη απόδοση από το ηλεκτρικό σύνολο, γνώριμο ψηφιακό περιβάλλον χάρη στη μεγάλη οθόνη με συνδεσιμότητα και πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής. Ο «άσσος στο μανίκι» ήταν η χρηστικότητα του συστήματος φόρτισης τόσο στη διαδικασία όσο και στους χρόνους. Η πιο δύσκολη στιγμή ήρθε όταν τέθηκε το ερώτημα «και πόσο κοστίζει;». Η τιμή του CE-04 είναι στα 12.180 ευρώ στη βασική έκδοση, τιμή που είναι ανταγωνιστική αν αναλογιστούμε τις τιμές των παρόμοιων GT scooter βενζίνης. Ο κος Μποϊδάνης δεν απάντησε στην ερώτηση αν θα το αγόραζε ή όχι. Το μοναδικό πράγμα που μου με ρώτησε λίγο πριν χωριστούμε ήταν «να κάνω άλλη μια βόλτα;».

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW CE-04
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, υδρόψυκτος
Ισχύς: 42 PS / 4.900 rpm
Ροπή: 62 Nm / 4.000 rpm
Μετάδοση: Με ιμάντα
Κιβώτιο: Μίας σχέσης
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 8,9 kWh/100 km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τροχοί: 15 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 231 kg
Μπαταρία: 8,9 kWh/148V
Τιμή: 12.180 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
BMW Motorrad Παπανικολάου: Σημείο αναφοράς στη Δυτική Ελλάδα
BMW Motorrad Days 2022
Δοκιμή: Honda Africa Twin 1100 DCT