Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

VW ID. Buzz: Επίσημη πρεμιέρα για τον ηλεκτρικό διάδοχο ενός θρύλου

  • newsautoteam

Ένα από τα πιο εμβληματικά οχήματα στην ιστορία της αυτοκίνησης, το κλασικό VW T1, περνάει στην ηλεκτρική εποχή, με το ID. Buzz να έχει σχεδιαστικές αναφορές στο παρελθόν της εταιρίας και τεχνολογικά ανοίγματα στο μέλλον των μετακινήσεων και μεταφορών.

Από το 2017 που η VW εμφάνισε έκανε ξεκάθαρη την θέλησή της να επαναφέρει ένα από τα πιο κλασικά οχήματα που φτιάχτηκαν ποτέ στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, όλοι είχαν στραμμένα τα βλέμματά τους πάνω στο ID. Βuzz.

Μετά από σχεδόν πέντε χρόνια και με σαφώς πιο ξεκάθαρο πλέον το τοπίο των ηλεκτρικών μοντέλων, η VW προχωρά στην επίσημη παρουσίαση του διάδοχου ενός θρυλικού αυτοκινήτου, ρίχνοντας ματιές στο παρελθόν σε ότι αφορά το design αλλά με ξεκάθαρο προσανατολισμό στα τεχνολογικά στάνταρ που θα ισχύσουν μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η VW, αλλά και το τμήμα επαγγελματικών της εταιρίας ετοίμασαν δύο εκδόσεις, μία επιβατική, την ΙD. Buzz, και μία επαγγελματική με την ονομασία ID. Buzz Cargo. Kαι τα δύο έχουν ως στόχο να μεταφέρουν μέσα από τις σχεδιαστικές αναφορές από τα αρχετυπικά μοντέλα της εταιρίας, το T1 και το Microbus, την φιλοσοφία και το πνεύμα της VW στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Αποτελώντας την πρώτη ολοκληρωμένη ηλεκτρική γκάμα για MPV και Van στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, οι δύο εκδοχές του ΙD. Buzz θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη το φθινόπωρο, με τις παραγγελίες να ξεκινούν ήδη από τον Μάιο.

Σχεδιαστικά το ID. Buzz έχει άμεσα αναγνωρίσιμες αναφορές στο κλασικό μοντέλο της εταιρίας, το εμβληματικό Βulli. Κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό όχι μόνο από το σύνολο του σχεδίου, αλλά και από κάποιες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα τους μικρούς προβόλους που θυμίζουν έντονα την εικόνα του οδηγού ενός Τ1 ο οποίος καθόταν πολύ μπροστά, σχεδόν πάνω από τον μπροστινό άξονα. Οι ζάντες πάντως διαφοροποιούνται αρκετά από το παρελθόν καθώς στο σύγχρονο μοντέλο είναι διαστάσεων από 18 έως και 21 ίντσες.

Με μήκος στα 4,712 μέτρα και ένα πολύ μεγάλο μεταξόνιο στα 2.988 χιλιοστά, το ID. Buzz είναι ένα ιδιαίτερα πρακτικό όχημα, εκφράζοντας και πάλι το πνεύμα του πρώτου Τ1. Eξίσου μεγάλη σημασία με τις σχεδιαστικές αναφορές στο παρελθόν, δόθηκε και στην αεροδυναμική σχεδίαση με το ID. Buzz να έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,285 (ID. Buzz Cargo 0,29), κάτι που μειώνει την κατανάλωση ενέργειας και βελτιστοποιεί την αυτονομία.

Και τα δύο ΙD. Buzz χαρακτηρίζονται από τους τεράστιους χώρους που εξασφαλίζουν τόσο για τους επιβάτες όσο και για την μεταφορά αντικειμένων στην επαγγελματική έκδοση. Οι πέντε επιβάτες στην έκδοση ID. Buzz έχουν άφθονο χώρο για να ταξιδεύουν άνετα με τον χώρο αποσκευών να φθάνει στα 1.121 λίτρα. Με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο συνολικός χώρος φόρτωσης φθάνει τα 2.205 λίτρα. Σε δεύτερη φάση θα εμφανιστούν και εξαθέσιες ή επταθέσιες εκδόσεις αλλά και έκδοση με μεγαλύτερη μεταξόνιο.

Στο ID. Buzz Cargo υπάρχουν θέσεις για τρεις επιβάτες στο εμπρός μέρος (ή δύο σε εναλλακτική διαμόρφωση) με το σταθερό χώρισμα πίσω τους να δημιουργεί έναν τεράστιο χώρο φόρτωσης στα 3,9 κυβικά μέτρα με ωφέλιμο φορτίο 750 κιλά. Στην καρότσα του ID. Buzz Cargo μπορούν να μεταφερθούν έως και δύο ευρωπαλέτες στο πίσω μέρος, ενώ είναι και αρκετά ευέλικτο με κύκλο στροφής στα 11 μέτρα.

Στο εσωτερικό έχει γίνει μία μεγάλη προσπάθεια να συνδυαστούν οι όμορφες αναφορές στο παρελθόν με όλες τις απαιτήσεις και προδιαγραφές που απαιτεί ένα σύγχρονο όχημα. Υπάρχουν αρκετές χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, όπως η σταμπωτή ανάγλυφη σιλουέτα του ΙD. Buzz στο πλάι και τα πάνελ των καθισμάτων. To σαλόνι ξεχειλίζει από χρώμα και ευχάριστα στην όψη υλικά, τα οποία μάλιστα είναι οικολογικά. Μάλιστα η Volkswagen αντικαθιστά το δέρμα στα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo με μη ζωικής προέλευσης υλικό.

Σε μηχανολογικό επίπεδο, η νέα γκάμα μοντέλων βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) του Volkswagen Group. Το ID. Buzz διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που παρέχει ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 82 kWh (net: 77 kWh). Η μπαταρία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 PS), ενσωματωμένο στον πίσω άξονα, στον οποίο και δίνει κίνηση.

Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα. Επίσημα στοιχεία για την αυτονομία δεν είναι ακόμη διαθέσιμα αλλά αναμένεται να ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα. Οι πληροφορίες θέλουν την εταιρία σε δεύτερη φάση να ετοιμάζει και ένα πιο ισχυρό μοντέλο, με απόδοση κοντά στους 300 ίππους και ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία.

Ως μέλος της οικογένειας μοντέλων ID., θα μπορεί να δέχεται ενημερώσεις λογισμικού «over-the-air» ενώ μέσω της δυνατότητας «Plug & Charge» θα μπορεί να φορτίζει σε δημόσιους ταχυφορτιστές με την όλη διαδικασία εξακρίβωσης της ταυτότητας του οχήματος και την ανταλλαγή των απαραίτητων δεδομένων να γίνεται αυτόματα, μέσω του καλωδίου φόρτισης. Την ίδια στιγμή, θα υπάρχει δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, επιστροφή δηλαδή ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο, εφόσον αυτό είναι εφικτό από τον πάροχο.

Τα νέα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo παράγονται από την “Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα” στο κεντρικό της εργοστάσιο στο Αννόβερο. Η πλειοψηφία των ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων του ID. Buzz κατασκευάζονται επίσης στη Γερμανία με τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας – σε αυτήν την περίπτωση από το τμήμα Volkswagen Group Components του Group.

Αξίζει, τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι το ΙD. Buzz δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό Bulli, καθώς πριν από πενήντα χρόνια, στην έκθεση του Ανόβερου η VW είχε παρουσιάσει ένα Τ2 με ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος. Η αυτονομία του ήταν μόλις στα 85 χιλιόμετρα, καθώς η τεχνολογία των μπαταριών ήταν σε πρώιμα στάδια. Όμως έδειξε ότι η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να είναι μία επιλογή για τις μετακινήσεις του μέλλοντος. Κάτι που έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πιο εμφατικό τρόπο το νέο ID. Buzz.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό είναι το εσωτερικό του νέου VW ID. Buzz
VW ID.Buzz: Ο θρύλος επιστρέφει (video)
VW: Επενδύει 2 δισ. ευρώ σε νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto