VW ID.2 GTI: Έρχεται έκδοση Clubsport με μπλοκέ διαφορικό
ΝΕΑ
Η Volkswagen ετοιμάζει μια πιο «σκληροπυρηνική» έκδοση Clubsport του επερχόμενου ID.2 GTI, με στόχο κορυφαίες επιδόσεις και ξεχωριστά δυναμικά χαρακτηριστικά.
Η βασική έκδοση του ID.2 GTI, η οποία έχει ήδη παρουσιαστεί ως κόνσεπτ που θα διαφέρει ελάχιστα από την έκδοση παραγωγής, αναμένεται να λανσαριστεί προς τα τέλη του 2026. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Entry και θα χρησιμοποιεί τον νέο ηλεκτροκινητήρα APP550, αποδίδοντας περίπου 225 ίππους.
WHAT CAR
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες από το R&D κέντρο της Volkswagen στο Braunschweig, εξελίσσεται και μια κορυφαία έκδοση Clubsport με ισχύ που αναμένεται να φτάσει τους 282 ίππους.
Στην παράδοση των Clubsport εκδόσεων που έχουμε δει σε προηγούμενα Golf GTI, η έκδοση ID.2 GTI Clubsport θα διαθέτει πιο επιθετικό στήσιμο και σειρά μηχανικών και ηλεκτρονικών αναβαθμίσεων.
Ξεχωρίζει η παρουσία ενός πλήρως μηχανικού μπλοκέ διαφορικού με δυνατότητα torque vectoring μεταξύ των εμπρός τροχών, χωρίς παρεμβάσεις από το σύστημα φρένων. Όπως ανέφερε άτομο που συμμετέχει στην εξέλιξη του μοντέλου «…δεν βασιζόμαστε σε φρενάρισμα. Το σύστημα είναι εξολοκλήρου μηχανικό».
Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που εξετάζονται είναι η μεταβλητή κατανομή ροπής και η προσθήκη εικονικής λειτουργίας αλλαγής σχέσεων. Η δεύτερη λειτουργία επιδιώκει να μιμηθεί την αίσθηση παραδοσιακού χειροκίνητου κιβωτίου, προσφέροντας σταδιακή απόκριση κατά την επιτάχυνση και περιορίζοντας τους κραδασμούς.

Και οι δύο εκδόσεις του ID.2 GTI θα χρησιμοποιούν την ίδια βάση, με το Clubsport να τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας. Αν και δεν έχει δοθεί επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας, το μοντέλο θα ακολουθήσει το παράδειγμα προηγούμενων Clubsport με περισσότερη ισχύ, πιο σφιχτό στήσιμο και περιορισμένη παραγωγή.
Η ιστορία των Clubsport ξεκινά το 2016, όταν η Volkswagen παρουσίασε το πρώτο Golf GTI Clubsport για τα 40 χρόνια του GTI. Ακολούθησε το Clubsport S με χειροκίνητο κιβώτιο και ελαφρωμένο εσωτερικό, το οποίο κατείχε για ένα διάστημα το ρεκόρ γύρου στο Nürburgring για προσθιοκίνητα αυτοκίνητα.
Σήμερα, το Golf GTI Clubsport αποδίδει 299 ίππους από έναν 2,0 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και παραμένει το ταχύτερο προσθιοκίνητο hot hatch της μάρκας.
Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η Volkswagen φαίνεται να θέλει να συνεχίσει την GTI παράδοση με εξηλεκτρισμένα μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε άνθρωπος της εταιρείας: «Μπορεί να ερχόμαστε αργά, αλλά ερχόμαστε με δύναμη».