Τρεις δεκαετίες Seat Ibiza
ΝΕΑΤρεις δεκαετίες Seat Ibiza
ΝΕΑTo πιο επιτυχημένο μοντέλο στην ιστορία της Seat, το Ibiza, κλείνει σε λίγες ημέρες 30 χρόνια «ζωής»!
ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)
WHAT CAR
Πήρε το όνομα του από το ομώνυμο νησί της Μεσογείου και παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο κοινό, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, το 1984! Ήταν 27 Απριλίου εκείνης της χρονιάς όταν το πρώτο όχημα βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Zona Franca της Βαρκελώνης.
Έχουν ακολουθήσει σχεδόν πέντε εκατομμύρια, που απλώνονται σε τέσσερις γενιές του Ibiza. Αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της ισπανικής μάρκας και στην ιβηρική χώρα κατέχει τον τίτλο του best-seller μοντέλου στην κατηγορία του από το 2001. Όμως τη βοήθησε να επεκταθεί και εκτός συνόρων, με τη Seat να έχει παρουσία σε 75 αγορές.
Όταν η Seat εντάχθηκε στην «οικογένεια» του VW Group, η παραγωγή του μεταφέρθηκε στο Martorell, στις σύγχρονες εγκαταστάσεις πλησίον του τεχνικού της κέντρου. Εκεί «γεννήθηκε» η δεύτερη γενιά του Ibiza αλλά και οι άλλες δύο που έχουν ακολουθήσει.
Σήμερα, το Martorell εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και ευέλικτα εργοστάσια στην Ευρώπη και το 2013 τιμήθηκε με το βραβείο “Automotive Lean Production”. Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο κατασκευάζονται σχεδόν 700 Ibiza σε ημερήσια βάση.
Για την πρώτη γενιά του Ibiza (1984-1993), η Seat συνεργάστηκε με την Italdesign, την εταιρεία του Ιταλού σχεδιαστή Giorgio Giugiario, με την Karmann για την κατασκευή του αμαξώματος και με την Porsche για την τεχνολογία των κινητήρων.
Η σημερινή γενιά του Ibiza που ξεκίνησε την πορεία της το 2008, είναι το έργο του τότε επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της μάρκας, Luc Donckerwolke. Για πρώτη φορά το σχεδιαστικό concept του “Arrow Design” έκανε την εμφάνιση του στο εμπρόσθιο άκρο του οχήματος, με αποτέλεσμα να του δώσει πιο σπορ χαρακτήρα από τους προκατόχους του, χάρη στην χρήση έντονων γεωμετρικών γραμμών που προστέθηκαν και άλλαξαν το σχέδιο με την κλασσική «Δυναμική γραμμή».
Μερικές πληροφορίες που ίσως δεν γνωρίζατε για το Ibiza, όπως τις μοιράστηκε μαζί μας η Seat:
– Η τιμή του το 1984 ήταν κατά προσέγγιση 825.000 πεσέτες (4.950€). Σε σημερινές τιμές θα ήταν 15.620€
– Ήταν το επίσημο αυτοκίνητο στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης το 1992
– Στη δεύτερη γενιά του, ήταν το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του εξοπλισμένο με κινητήρα TDI 90hp
– Αντίστοιχα, ήταν το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του με ESP, ως βασικό εξοπλισμό σε όλη την γκάμα
Μιλώντας με αριθμούς, οι πωλήσεις ανά γενιά έχουν ως εξής:
Ibiza I | 1984-1993 | 1.308.461 οχήματα |
Ibiza II | 1993-2002 | 1.522.607 οχήματα |
Ibiza III | 2002-2008 | 1.221.200 οχήματα |
Ibiza IV | 2008-έως σήμερα | 924.183 οχήματα |