Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τραβούν χειρόφρενο οι οδηγοί ταξί – Τα αιτήματα του κλάδου

Ελλάδα 0:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(108) "Τραβούν χειρόφρενο οι οδηγοί ταξί – Τα αιτήματα του κλάδου"
    

Τραβούν χειρόφρενο οι οδηγοί ταξί – Τα αιτήματα του κλάδου

ΝΕΑ

Χωρίς ταξί θα μείνει η Αθήνα την Τετάρτη και την Πέμπτη 5 και 6 Νοεμβρίου, καθώς το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) πραγματοποιεί 48ωρη απεργία.

Advertisement
Advertisement

Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν τα ταξί στην Αθήνα από τις 6 το πρωί της Τετάρτης έως τις 6 το πρωί της Παρασκευής, μετά την απόφαση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) για 48ωρη απεργία. Την Τετάρτη στις 10:00 το πρωί έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση και πομπή ταξί από τη συμβολή των οδών Σπ. Πάτση και Λεωφ. Αθηνών.

Σύμφωνα με το συνδικάτο, η κινητοποίηση αποτελεί «πρώτο σταθμό αγώνα» απέναντι στις κυβερνητικές πολιτικές, με αιχμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση Κυρανάκη – Κεφαλογιάννη και την υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση των ταξί από 1η Ιανουαρίου 2026.

Τα βασικά αιτήματα των οδηγών ταξί

  • Παράταση της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών ταξί από το 2026 στο 2035, τονίζοντας ότι η μετάβαση δεν είναι ρεαλιστική χωρίς επαρκή υποδομή φόρτισης και οικονομικά κίνητρα.
  • Αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και δίκαιη φορολόγηση με βάση τα λογιστικά στοιχεία.
  • Απόσυρση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 134328/20-8-2025, που –σύμφωνα με το ΣΑΤΑ– «χαρίζει το μεταφορικό έργο σε πολυεθνικές εφαρμογών».
  • Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί στις λεωφορειολωρίδες χωρίς διαχωρισμούς.
  • Ενίσχυση των ελέγχων απέναντι στην «πειρατεία» και την «υποκλοπή μεταφορικού έργου» από ενοικιαζόμενα οχήματα με οδηγό.

Σε ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο κάνει λόγο για «πολιτικές που πλήττουν βαρύτατα τον κλάδο των ταξί, βασικό πυλώνα της αστικής και τουριστικής μετακίνησης». Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, δήλωσε ότι «τα τελευταία έξι χρόνια η κυβέρνηση νομοθετεί χωρίς διάλογο μαζί μας».

Advertisement
Advertisement

Παράλληλα, το συνδικάτο αναφέρεται και στην πρόσφατη παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, την οποία χαρακτηρίζει «προκλητική και προσβλητική για τον κλάδο», υποστηρίζοντας ότι «πίσω από αυτήν βρίσκονται μεγάλα συμφέροντα πολυεθνικών κολοσσών».

Σημείο τριβής η ηλεκτροκίνηση και οι πλατφόρμες

Η υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση από το 2026 έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς πολλοί επαγγελματίες θεωρούν ότι το μέτρο επιβάλλεται χωρίς σχέδιο και χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές οικονομικές δυνατότητές τους.

Επιπλέον, το ΣΑΤΑ ζητά τη διατήρηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου που διαχωρίζει τη δραστηριότητα των ταξί από εκείνη των ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό, καθώς και την εφαρμογή κανόνων για την ψηφιακή πλατφόρμα κρατήσεων.

Advertisement

Το συνδικάτο δηλώνει αποφασισμένο να συνεχίσει τον αγώνα του, καλώντας σε «γενικό ξεσηκωμό» όλους τους οδηγούς ταξί σε όλη τη χώρα


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Δοκιμή: Mini Cooper 5θυρο C

LETBE: Τρεις μοτοσικλέτες και ένα scοoter στην EICMA 2025

Έτσι κρατάς το Tesla Model Y Performance καρφωμένο στο έδαφος