Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

Ελλάδα 2:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(78) "To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda"
    

To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

ΝΕΑ

Το Mazda Suitcase Car ήταν ένα όχημα τσέπης που μπορούσε να μπει ακόμα και στην καμπίνα του αεροπλάνου.

Advertisement
Advertisement

Στις αρχές των 90’s, η Mazda βρισκόταν σε μια περίοδο άκρας δημιουργικότητας, έχοντας την αίσθηση ότι «όλα είναι δυνατά». Μέσα από αυτή τη νοοτροπία γεννήθηκε το Mazda Suitcase Car, που θεωρείται σήμερα ίσως το πιο εμβληματικό φορητό όχημα στον κόσμο.

Με το σύγχρονο ενδιαφέρον για την αστική κινητικότητα, το οποίο έχει οδηγήσει στην ευρεία διάδοση ηλεκτρικών δίτροχων και τρίτροχων, αλλά και στη δημιουργία έξυπνων, εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, το Mazda Suitcase Car μοιάζει ως μια «προϊστορική» εκδοχή αυτών.

Στα ’90s, η ιδέα ότι θα μπορούσες να κουβαλάς τη δική σου λύση αστικής μετακίνησης και να τη χρησιμοποιείς άμεσα ήταν σίγουρα επαναστατική. Κάτι τέτοιο ακριβώς πρότεινε η Mazda, με ένα μικρό τρίτροχο όχημα που διέθετε εξαρτήματα από ποδήλατο και ήταν ενσωματωμένο μέσα σε μια σκληρή βαλίτσα Samsonite.

Advertisement
Advertisement

Δεν προοριζόταν ποτέ για μαζική παραγωγή, καθώς στην πραγματικότητα ήταν ένα project που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο ενός εσωτερικού διαγωνισμού της εταιρείας, με το όνομα Fantasyard, που διεξήχθη μεταξύ 1989 και 1991 στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Mazda στη Χιροσίμα.

Οι υπεύθυνοι σχεδίασης του Suitcase Car, που παρεμπιπτόντως εργάζονταν στο τμήμα R&D της Mazda για τα κιβώτια ταχυτήτων, έχοντας στην διάθεσή τους περιορισμένο μπάτζετ παρουσίασαν μια λύση προσωπικής μετακίνησης, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στα αεροδρόμια.

Χρησιμοποίησαν ως βάση την βαλίτσα Samsonite, την ενίσχυσαν σε καίρια σημεία και δημιούργησαν ένα όχημα που ήταν εύκολο στην συναρμολόγησή του.

Advertisement

Οι μηχανικοί της Mazda κατάφεραν να χωρέσουν όλα τα εξαρτήματα του οχήματος μέσα στη βαλίτσα των 57×75 εκατοστών, ώστε ο κάτοχος να μπορεί να την χρησιμοποιήσει και ως κανονική αποσκευή.

Στην περίπτωση που χρειαζόταν να μετακινηθεί γρήγορα και απλά, άνοιγε το κάλυμμα της βαλίτσας, τοποθετούσε τον εμπρός τροχό σε «όρθια» θέση, έστριβε το τιμόνι στη σωστή θέση και προσάρμοζε το πλαστικό κάθισμα.

Advertisement

Το μοτέρ του Suitcase Car ήταν ένας δίχρονος κινητήρας 33,6 κ.εκ. με ισχύ 1,8 ίππων, αρκετή για να φτάσει κανείς την ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα.

Η Mazda εκμεταλλεύτηκε τη δημοσιότητα που έλαβε και κατασκεύασε, δύο ακόμη μονάδες, πέραν του αρχέτυπου μοντέλου που καταστράφηκε «κατά λάθος», μία για τις ΗΠΑ και μία για την Ευρώπη. Αυτές διέθεταν κόρνα, φώτα, διαφορικό και διαφορετικούς χρωματισμούς.

Η αμερικάνικη εκδοχή του παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 1992, ενώ νωρίτερα εμφανίστηκε στην φημισμένη Times Square, παρουσία φωτογράφων του Associated Press.

Advertisement

Δύο χρόνια αργότερα, το 1994, έκανε μια δίλεπτη εμφάνιση στην τηλεοπτική εκπομπή «The Oprah Show». Αντίστοιχα, η ευρωπαϊκή έκδοσή του εκτέθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1991, δίπλα στο αγωνιστικό πρωτότυπο 787B.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Πόσα αυτοκίνητα προστίθενται κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους;

H ολοκαίνουργια Mercedes-Benz GLC με EQ Technology στην ελληνική αγορά (+τιμές)

Πιάστηκε στα… πράσα η επόμενη γενιά Triumph Tiger 900