Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το Mini γίνεται 60 ετών

Ελλάδα 7:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Mini γίνεται 60 ετών

ΝΕΑ

Το Mini γίνεται 60 ετών

ΝΕΑ

Έχουν περάσει εξήντα χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο Mini, που έφερε την καινοτομία και το διαφορετικό στην αυτοκίνηση.

Advertisement
Advertisement

 

Στις 26 Αυγούστου του 1959 η εικόνα των αυτοκινήτων άλλαξε ριζικά. Το Mini παρουσιάστηκε επίσημα στο κοινό και για την πρώτη δεκαετία της ύπαρξής του πωλήθηκε με τα εμπορικά σήματα Morris και Austin. Για την κίνηση των πρώτων μοντέλων, φρόντιζε ένας τετρακύλινδρος, κινητήρας 34 ίππων. Δεν ακούγονται πολλοί (και πραγματικά δεν είναι), ήταν πολύ δυνατό για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο όσο το Mini πριν από έξι δεκαετίες.

Advertisement
Advertisement

Οι καταναλωτές ζητούσαν όλο και περισσότερες εκδόσεις και το 1960, ο Βρετανός κατασκευαστής, παρουσίασε μια έκδοση Van και λίγο αργότερα ήρθαν το Morris Mini-Traveler, το Austin Seven Countryman και το 1961, βγήκε στην παραγωγή το Mini Pick-Up.  Πολύ σύντομα η επανάσταση στα… γρήγορα αυτοκίνητα είχε το όνομα Mini Cooper. Ήταν δημιουργία του John Cooper. Το πρώτο Mini Cooper παράχθηκε σε μόλις 1.000 μονάδες και απέδιδε μόλις 55 ίππους από έναν κινητήρα 1.000 κ.εκ.

Advertisement

Οι πελάτες ζήτησαν ακόμα περισσότερη ισχύ και το Cooper S έγινε πραγματικότητα. Είχε κινητήρα 1.071 κ.εκ. και 70 ίππους HP. Το 1963, το Cooper S μπήκε στους αγώνες και πήγε για να διεκδικήσει μια νίκη στο Ράλλυ του Monte Carlo.

Το 1994, το εμπορικό σήμα αποκτήθηκε από το BMW Group, το οποίο διατήρησε το κλασικό Mini με κάποιες μικρές βελτιώσεις, όπως η τοποθέτηση υποχρεωτικού αερόσακου, μέχρι το 2000. Οι Βαυαροί εργάζονταν ήδη για το επόμενο βήμα και το 2001, παρουσιάστηκε η νέα γενιά του αυτοκινήτου, που κατάφερε να διατηρήσει την εμφάνιση και τη γοητεία του πρωτοτύπου παρά το γεγονός ότι ήταν ένα ολοκαίνουργιο σχέδιο.

Advertisement

Πέντε ιδιαίτερες πληροφορίες

Το πρώτο Μini σχεδιάστηκε από τον Sir Alec Issigonis, που σύμφωνα με τον αστικό μύθο έφτιαξε το πρώτο σκίτσο του επαναστατικού αυτοκινήτου πάνω σε μία χαρτοπετσέτα στο κυλικείο της British Motor Corporation (BMC). Οι αφορμές για την δημιουργία του ήταν η πετρελαϊκή κρίση αλλά και το μίσος του ιδιοκτήτη της BMC,Leonard Lord, για τα Γερμανικά Bubble Cars τα οποία έδειχναν η μόνη λύση για ένα οικονομικό όχημα.

Advertisement

Στόχος του Sir Issigonis ήταν να δημιουργήσει ένα μοντέλο με μεγάλους εσωτερικούς χώρους σε συνδυασμό με όσο δυνατόν μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις, με τέσσερις θέσεις επιβατών, χαμηλή κατανάλωση βενζίνης και χαμηλή τιμή αγοράς. Γι αυτό, τοποθέτησε τους τέσσερις τροχούς στα άκρα του αμαξώματος και τον μικρό κινητήρα εγκάρσια.

Η ανάρτηση και οι τροχοί (μόλις 10 ιντσών) ήταν από τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το σύστημα ανάρτησης, σχεδιάστηκε από τον φίλο του Issigonis Dr. Alex Moulton. Χρησιμοποιούσε συμπαγείς κώνους από καουτσούκ αντί για συμβατικά ελατήρια. Αυτός ο σχεδιασμός έφερε εξοικονόμηση χώρου και σε συνδυασμό με τους τροχούς 10 ιντσών έδωσαν στο Mini την go kart αίσθηση.

Πολλά ήταν τα χαρακτηριστικά στο εσωτερικό του Mini, που κατασκευάστηκαν για να μεγιστοποιήσουν το χώρο των επιβατών και των αποσκευών του. Τα συρόμενα παράθυρα επέτρεπαν την μονή επένδυση στις πόρτες, βελτιώνοντας το χώρο για τα χέρια και μείωναν το κόστος. Ο Issigonis δήλωσε αργότερα ότι είχε δημιουργήσει τις θήκες στις πόρτες για να φέρει τα συστατικά του αγαπημένου του ποτού: Dry Martini (ένα μπουκάλι βερμούτ και ένα μπουκάλι Gin).

Στις αρχές του 2020 ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του δημοφιλούς αυτοκινήτου, καθώς τότε θα κυκλοφορήσει το αμιγώς ηλεκτροκίνητο E-Mini, για το οποίο υπάρχουν ήδη πάνω από 45.000 προπαραγγελίες.