Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το μεγάλο τούνελ της Αττικής και τα προβλήματά του για να γίνει

Ελλάδα 17:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(115) "Το μεγάλο τούνελ της Αττικής και τα προβλήματά του για να γίνει"
    

Το μεγάλο τούνελ της Αττικής και τα προβλήματά του για να γίνει

ΝΕΑ

Παραμένει το μεγαλύτερο οδικό έργο που έχει τεθεί στο τραπέζι για την Αθήνα και αν υλοποιηθεί θα αλλάξει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα.

Advertisement
Advertisement

Ο λόγος για την σήραγγά της Ηλιούπολης. Ένα τούνελ μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων, με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση, η οποία θα ξεκινά από την Κατεχάκη και θα καταλήγει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η κατασκευή της θα επιτρέψει στους οδηγούς να καλύπτουν τη διαδρομή από τον Καρέα μέχρι το Ελληνικό μέσα σε δέκα λεπτά, όταν σήμερα ο χρόνος αυτός φτάνει και ξεπερνά τα τριάντα λεπτά στις ώρες αιχμής.

Το έργο αποτελεί ουσιαστικά επέκταση της Αττικής Οδού και ειδικότερα της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για τη δημιουργία ενός ελεύθερου δακτυλίου χωρίς φανάρια και θα δώσει νέα διάσταση στον άξονα βορρά–νότου. Η Βουλιαγμένης, που σήμερα πνίγεται στην κίνηση, θα αποκτήσει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου και η πρόσβαση στο Ελληνικό, όπου εξελίσσεται η μεγάλη αστική ανάπλαση με δεκάδες χιλιάδες μελλοντικούς επισκέπτες, θα γίνει ταχύτερη και ασφαλέστερη. Παράλληλα θα δημιουργηθεί ένα πλέγμα ταχείας κυκλοφορίας που θα συνδέει Αττική Οδό, Κηφισό, Σήραγγα Ηλιούπολης και Βουλιαγμένης, εξυπηρετώντας αποτελεσματικά τις διαμπερείς μετακινήσεις.

Το κόστος του έργου υπολογίζεται κοντά στα 500 εκατομμύρια ευρώ και εδώ ακριβώς βρίσκεται το μεγαλύτερο εμπόδιο. Παρότι έχουν προχωρήσει οι μελέτες, με σημαντική χρηματοδότηση από την πλευρά του ιδιωτικού τομέα, η εξεύρεση των πόρων παραμένει αβέβαιη. Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών προβλέπει την ένταξή του σε έναν ενιαίο διαγωνισμό μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κάτι που εφόσον δρομολογηθεί μέσα στο 2025 μπορεί να οδηγήσει σε έναρξη εργασιών το 2026 και ολοκλήρωση προς το τέλος της δεκαετίας. Ωστόσο οι πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών έφεραν ψυχρολουσία, καθώς ανέφερε ότι το έργο δύσκολα θα προχωρήσει άμεσα εξαιτίας του υψηλού κόστους και της έλλειψης κρατικής χρηματοδότησης.

Advertisement
Advertisement

Η αβεβαιότητα αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο. Οι δήμοι Βύρωνα, Ηλιούπολης και Ελληνικού-Αργυρούπολης απέστειλαν επιστολή στον πρωθυπουργό, ζητώντας να μάθουν το ακριβές χρονοδιάγραμμα και την πορεία της μελέτης, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για έργο ζωτικής σημασίας για την καθημερινότητα των πολιτών. Η Lamda Development από την πλευρά της έχει δεσμευθεί να συνεχίσει τη χρηματοδότηση της μελετητικής ωρίμανσης, ώστε να μην χαθεί η δυναμική που έχει δημιουργηθεί. Στον αντίποδα, συγκοινωνιολόγοι εκφράζουν τον προβληματισμό τους ότι η χάραξη που προτείνεται εξυπηρετεί κυρίως το Ελληνικό και ένα περιορισμένο κομμάτι πληθυσμού, υποστηρίζοντας πως θα έπρεπε να εξεταστεί μια πιο δακτυλιοειδής προσέγγιση για να ωφεληθεί μεγαλύτερο μέρος της Αττικής.

Το σίγουρο είναι ότι η Σήραγγα Ηλιούπολης δεν είναι ένα απλό έργο, αλλά ένα έργο που μπορεί να αλλάξει την εικόνα της πόλης και να δημιουργήσει ένα νέο δίκτυο ταχείας κυκλοφορίας χωρίς φανάρια, κάτι που η Αθήνα έχει ανάγκη όσο ποτέ. Η υλοποίησή του εξαρτάται αποκλειστικά από την πολιτική βούληση και την ικανότητα εξεύρεσης χρηματοδότησης. Αν οι αποφάσεις παρθούν σύντομα, το έργο μπορεί να ξεκινήσει μέσα στην επόμενη διετία και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030, βελτιώνοντας καθοριστικά την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών. Αν όχι, κινδυνεύει να μείνει στη σφαίρα των μεγάλων εξαγγελιών που δεν έγιναν ποτέ πραγματικότητα.


EΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Που βρίσκεται η υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος; (+video)

Νοθευμένα καύσιμα με διαλύτες από Βουλγαρία και Ρουμανία

Πάρκαρες παράνομα; Η Δημοτική Αστυνομία σου… ξεφουσκώνει τα λάστιχα!