Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το κόλπο της «υγρής πετσέτας» για γρήγορη φόρτιση

Ελλάδα 4:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το κόλπο της «υγρής πετσέτας» για γρήγορη φόρτιση

ΝΕΑ

Το κόλπο της «υγρής πετσέτας» για γρήγορη φόρτιση

ΝΕΑ

Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού έχει πολλά μυστικά. Και κάποια κρυφά κόλπα για να γίνεται ακόμα πιο γρήγορα.

Advertisement
Advertisement

Ένας από τους παράγοντες που επηρεάζει την φόρτιση ενός αυτοκινήτου είναι η θερμοκρασία περιβάλλοντος, ιδίως σε χώρες όπως η δική μας όπου το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν κατακόρυφα.

Ο καλός προγραμματισμός είναι η πιο σωστή λύση για ήρεμα ταξίδια. Υπάρχουν όμως και κάποια κόλπα που ανεβάζουν τους ρυθμούς φόρτισης. Και ένα από αυτά είναι το κόλπο της βρεγμένης πετσέτας.

Όποιος έχει φορτίσει ένα EV γνωρίζει ότι η διαφημιζόμενη ταχύτητα φόρτισης σπάνια ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ο αριθμός των συνδεδεμένων οχημάτων και η θερμοκρασία περιβάλλοντος μπορούν να περιορίσουν τις ταχύτητες φόρτισης.

Advertisement
Advertisement

Εάν η λαβή ενός σταθμού φόρτισης είναι πολύ ζεστή, ρίξτε ένα υγρό πανί πάνω της για να την δροσίσετε και να αυξήσετε τις ταχύτητες φόρτισης. Όσοι το δοκίμασαν, ιδίως στους φορτιστές της Tesla, είδαν διαφορά.

Αυτοί οι σταθμοί παρακολουθούν τις θερμοκρασίες των καλωδίων, μεταξύ άλλων, για λόγους ασφαλείας και μακροζωίας.

Ωστόσο, η θερμότητα του ήλιου μπορεί να μειώσει πρόωρα την ταχύτητα φόρτισης, ειδικά σε παλαιότερους σταθμούς. Για να τους δροσίσουν αρκετοί χρήστες τους καλύπτουν με πετσέτες.

Advertisement

Οι παλαιότεροι σταθμοί Supercharger V2 δεν διαθέτουν μηχανισμούς ψύξης για τα καλώδια φόρτισης.

Η έκθεση στον ήλιο μπορεί να θερμάνει τις λαβές αρκετά ώστε να ενεργοποιήσουν τους αισθητήρες για να επιβραδύνουν τη φόρτιση.

Advertisement

Αλλά ένα υγρό περιτύλιγμα μπορεί να ψύξει τη λαβή όσο χρειάζεται ώστε να επιταχύνει τη φόρτιση.

Σύμφωνα με αναφορές στο διαδίκτυο ένας V2 Supercharger πήγε από τα 60 kW στα 95 kW όταν τυλίχτηκε με πετσέτα. Ένας άλλος ιδιοκτήτης Tesla σημείωσε άλμα στα 119 kW από 58 kW.

Το κόλπο αυτό που κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο δεν συστήνεται από τις εταιρείες και γίνεται με ευθύνη του οδηγού. Όμως φαίνεται να αποδίδει ιδίως σε χώρες όπως η Ελλάδα που ο καυτός ήλιος είναι ένα σημαντικό πρόβλημα.

Advertisement