Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι θα σώσει τους diesel;

Ελλάδα 5:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι θα σώσει τους diesel;

ΝΕΑ

Τι θα σώσει τους diesel;

ΝΕΑ

Οι κινητήρες diesel θα συνεχίσουν να υπάρχουν για αρκετό καιρό ακόμα και μάλιστα με την συνδρομή του υδρογόνου.

Advertisement
Advertisement

Πολλά ακούγονται για τους κινητήρες diesel και την σταδιακή κατάργησή τους. Όμως υπάρχει ένας τομέας που σίγουρα θα παραμείνουν σε δράση για αρκετά χρόνια ακόμα.

Ο λόγος για τον τομέα των βαρέων μεταφορών, όπου οι κινητήρες diesel έχουν πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως την πολύ χαμηλή κατανάλωση, η εξαιρετική αντοχή και την υψηλή ροπή που βοηθά στην έλξη φορτίων.

Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, μπορεί οι κινητήρες πετρελαίου να είναι μία ισχνή μειοψηφία στα επιβατικά αυτοκίνητα, όμως παραμένουν υπολογίσιμη δύναμη στα μεγάλα pick-up και στα φορτηγά.

Advertisement
Advertisement

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο V8 των 6,6 λίτρων της Chevrolet, ο οποίος εφοδιάζει τα pick-up 2500D και 3500D αποδίδοντας 451 ίππους και μέγιστη ροπή στα 1.220 Nm.

O συγκεκριμένος κινητήρας θα παραμείνει στην παραγωγή για αρκετά χρόνια ακόμα, ιδίως μετά την ανακοίνωση της εταιρίας Punch Hydrocells ότι θα μπορεί να λειτουργεί και με υδρογόνο.

Advertisement

Η συγκεκριμένη εταιρία με έδρα το Βέλγιο δήλωσε ότι μπορεί να μετατρέψει τον συγκεκριμένο κινητήρα για να λειτουργεί με εναλλακτικό καύσιμο. Επιλέγοντας το υδρογόνο εξασφαλίζει μηδενικό αποτύπωμα ρύπων και παράλληλα πολύ μικρότερους χρόνους ανεφοδιασμού σε σχέση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης με μπαταρία.

Η εταιρία Punch Hydrocells έχει παλαιά συνεργασία με την General Motors έχοντας ήδη υπογράψει συμφωνία για τα δικαιώματα κατασκευής και διανομής του συγκεκριμένου κινητήρα σε όλες τις αγορές εκτός των ΗΠΑ.

Advertisement

Σε πρώτη φάση, ο Duramax V8 δεν θα χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητα αλλά σε σκάφη. Το Punch Group πάντως θέλει να έχει έτοιμο τον κινητήρα για αυτοκίνητα μέσα στο 2024. Πάντως δεν αναμένεται η συγκεκριμένη τεχνολογία να εμφανιστεί σε επιβατικά, καθώς απαιτείται μία μεγάλη δεξαμενή για το υδρογόνο, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να βρει εφαρμογή μόνο σε μεγαλύτερα επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Iστορική στιγμή: Τα ηλεκτρικά ξεπέρασαν τα diesel σε πωλήσεις
«Φιλί ζωής» στους κινητήρες diesel από τη VW
Ελλάδα: Το diesel… πέθανε

Advertisement