Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

To ιδιαίτερο περιβάλλον οδήγησης του νέου XC90 (video)

  • cloudevo cloudevo

Όσα γνωρίζατε για το περιβάλλον οδήγησης, μια ματιά στο εσωτερικό του νέου μεγάλου SUV της Volvo θα σας κάνει να τα ξεχάσετε.

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Οι Σουηδοί σχεδιαστές και μηχανικοί υιοθέτησαν μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση, καθώς το μεγάλο πλήθος κουμπιών και περιστροφικών διακοπτών στο οποία έχουμε συνηθίσει επί δεκαετίες, έχει αντικατασταθεί από μια μεγάλη οθόνη αφής, σύστημα προβολής πάνω στο παρμπρίζ (Head-Up Display) και χειριστήρια πάνω στο τιμόνι, που για τη χρήση τους αρκεί μόνο ο αντίχειρας του οδηγού.

Το εύχρηστο αποτέλεσμα εξασφαλίζει στον οδηγό τη δυνατότητα να διατηρεί την προσοχή του εστιασμένη στον δρόμο για περισσότερο χρόνο, όταν χειρίζεται ή κάνει ρυθμίσεις στο σύστημα. Αξιοποιεί επίσης τον εσωτερικό χώρο του αυτοκινήτου πολύ πιο αποτελεσματικά και διαθέτει μια σειρά από πρόσθετα πλεονεκτήματα, όπως ενσωματωμένες εφαρμογές cloud computing για την αναπαραγωγή μουσικής από το διαδίκτυο μέσω streaming, πολλές υπηρεσίες νέας τεχνολογίας καθώς και την τεχνολογία CarPlay, προβολής και χρήσης συσκευών Apple iOS στην οθόνη αφής.

Sensus – εύκολος χειρισμός
Το νέο σύστημα χειρισμού της Volvo αποτελεί μέρος του συστήματος διασύνδεσης ‘Sensus’ και χρησιμοποιεί τελευταίας τεχνολογίας οθόνη αφής και λογισμικό, που επιτρέπει στον οδηγό να οικοδομήσει άμεσα μια ενστικτώδη κατανόηση του τρόπου που λειτουργεί το σύστημα, της θέσης που βρίσκονται τα χειριστήρια και του τρόπου με τον οποίο μπορεί να τα χειρίζεται.

«Η ομαλή αλληλεπίδραση χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού ήταν ο βασικός στόχος των σχεδιαστών και των μηχανικών μας. Το σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί να επιτρέπει στον οδηγό να έχει την προσοχή του στον δρόμο και τα χέρια του στο τιμόνι, όσο το δυνατόν περισσότερο. Το σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου αποτελεί ένα μόνο από πολλά παραδείγματα του τρόπου που το νέο XC90 έχει σχεδιαστεί γύρω από τις ανάγκες των ανθρώπων που πρόκειται να το οδηγήσουν», λέει ο Thomas Ingenlath, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Σχεδιασμού της Volvo Cars.

Πώς λειτουργεί όμως το νέο σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου; Η οθόνη αφής αντικαθιστά το συμβατικό σύνολο κουμπιών και χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα με έναν κομψό πίνακα ελέγχου. Αυτός ο πίνακας ελέγχου διασυνδέεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό, ενώ ζωτικές πληροφορίες προβάλλονται στο κάτω μέρος του παρμπρίζ με το σύστημα Head-Up Display. Το σύστημα ελέγχου περιλαμβάνει επίσης χειριστήρια πάνω στο τιμόνι και τελευταίας τεχνολογίας σύστημα φωνητικού ελέγχου. Η οθόνη αφής είναι τοποθετημένη με ελάχιστη κλίση ως προς τον κάθετο άξονα, σχεδόν όρθια, σε θέση portrait, όπως λέμε στη γλώσσα των υπολογιστών. Οι διάφορες περιοχές ελέγχου για τις αντίστοιχες λειτουργίες απεικονίζονται στην οθόνη ως παραλληλόγραμμα «εικονίδια», που βρίσκονται χωροθετημένα στη γυάλινη επιφάνεια της οθόνης ως κομμάτια ενός παζλ, το ένα δίπλα στο άλλο, από πάνω προς τα κάτω. Όταν ο χρήστης αγγίξει μία από τις παραλληλόγραμμες περιοχές, αυτή εκτείνεται και καταλαμβάνει μεγαλύτερο χώρο, συμπιέζοντας αντίστοιχα τις υπόλοιπες, χωρίς όμως τα αντίστοιχα εικονίδια να παύουν να εμφανίζονται και να είναι προσβάσιμα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το επιλεγμένο παραλληλόγραμμο γίνεται πιο μεγάλο και πιο ευανάγνωστο. Πληροφορίες, πλοήγηση και μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας βρίσκονται ψηλά στην οθόνη, σε πρώτη ζήτηση. Χειριστήρια τηλεφώνου, εικονίδια εφαρμογών και χειριστήρια κλιματισμού βρίσκονται πιο χαμηλά και είναι επίσης άνετα στην πρόσβαση και τη χρήση. Η τοποθέτησή τους δεν έγινε τυχαία αλλά βασίστηκε σε μια εκτεταμένη έρευνα της χρηστικότητάς τους και της εμπειρίας οδηγού – κυρίως – και συνοδηγού, με την αξιοποίηση της τελευταίας τεχνολογίας.

Πλήρως διασυνδεδεμένη εμπειρία
Το νέο Volvo XC90 εφοδιάζεται με το σύστημα cloud computing της Ericsson και το σύστημα πλοήγησης της HERE, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα διαδικτυακής ενημέρωσης του περιεχομένου, απλοποιώντας την όλη εμπειρία στο αυτοκίνητο.

Το σύστημα Sensus περιλαμβάνει μια ευρεία επιλογή επώνυμων εφαρμογών cloud computing με ποιοτική εμφάνιση και αίσθηση. Η επιλογή αυτή, η οποία μπορεί να διαφέρει από αγορά σε αγορά, περιλαμβάνει διαδικτυακό ραδιόφωνο, διαδικτυακή πλοήγηση, εντοπισμό και πληρωμή θέσεων στάθμευσης, εντοπισμό εστιατορίων και άλλων καταστημάτων κοντά στον προορισμό σας, απρόσκοπτη αναμετάδοση μουσικής μέσω streaming και άλλες υπηρεσίες.

«Καθώς τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το Internet και παρέχουν περισσότερες λειτουργίες και υπηρεσίες, ο τρόπος που ο οδηγός αλληλεπιδρά με τα συστήματα του αυτοκινήτου γίνεται προοδευτικά όλο και πιο σημαντικός. Είναι ουσιαστικής σημασίας, οι υπηρεσίες αυτές να προσφέρονται με τρόπο που να μην περιορίζει την ασφάλεια της οδήγησης και με τρόπο ευνόητο που να εξυπηρετεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο την οδήγηση. Το νέο XC90 όχι μόνο θα σας πει πότε πρέπει να πάτε στο συνεργείο για σέρβις αλλά θα σας προτείνει και συγκεκριμένο ραντεβού στον επίσημο διανομέα της Volvo. Η εφαρμογή Connected Service Booking αποτελεί το πρώτο βήμα για την πλήρη ενσωμάτωση των εξουσιοδοτημένων συνεργείων της Volvo και των υπηρεσιών που προσφέρουν στο νέο διασυνδεδεμένο οικοσύστημα», σχολίασε ο Δρ. Thomas M. Müller, Αντιπρόεδρος Ηλεκτρολογικών/Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Ηλεκτροκίνησης της Volvo Cars.

Ενσωμάτωση smartphone
Το Νέο XC90 είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της Volvo που προσφέρει Apple CarPlay, ένα σύστημα που προσφέρει επιλεγμένα χαρακτηριστικά και υπηρεσίες, οικείες στους χρήστες iPad, iPhone και iPod, απευθείας μέσα στο αυτοκίνητο, μέσω της μεγάλης οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα. Οι χρήστες θα αναγνωρίσουν αμέσως τα γνωστά εικονίδια για τις βασικές εφαρμογές της Apple, όπως τηλέφωνο, μηνύματα, μουσική και πλοήγηση.

«Το απέριττο και διαισθητικό περιβάλλον της Apple συνδυάζεται ιδανικά με το σκανδιναβικό design της Volvo και το πάθος μας, σχεδιαστών και μηχανικών, να επιτυγχάνουμε απόλυτη λειτουργικότητα σε κάθε μας υλοποίηση», προσθέτει ο Thomas Ingenlath.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto