To Fiat Multipla επιστρέφει… αλλιώς
ΝΕΑ
Ένα αυτοκίνητο που είχε ταράξει τα νερά πριν σχεδόν 30 χρόνια, επιστρέφει στις μέρες μας εντελώς διαφορετικό.
Η Fiat ετοιμάζει την επιστροφή της στην κατηγορία των οικογενειακών SUV με ένα νέο μοντέλο που αναμένεται το 2027 και θα αποτελέσει αντίπαλο του Dacia Bigster.
WHAT CAR
Το όχημα αυτό θα ανήκει στην ανανεωμένη γκάμα του Panda και θα βασίζεται στη φιλοσοφία του θρυλικού – και πολυσυζητημένου – Fiat Multipla, αντλώντας στοιχεία από την πρακτικότητα και την ευρυχωρία του.
Το νέο SUV, μαζί με ένα ακόμη μοντέλο τύπου fastback, θα βασίζεται στην πλατφόρμα Stellantis Smart Car, την ίδια που χρησιμοποιείται για το νέο Grande Panda και το Citroën C3 Aircross.
Αυτό επιτρέπει στο μοντέλο να προσφέρεται τόσο με υβριδικούς όσο και με ηλεκτρικούς κινητήρες, διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κόστος παραγωγής και τιμής.

Ο επικεφαλής της Fiat Ευρώπης, Gaetano Thorel, τόνισε πως η εταιρεία έχει ιστορικό στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων, υπενθυμίζοντας το παρελθόν του Multipla, το οποίο παρά την εμπορική του αποτυχία, είχε αποσπάσει επαίνους για τον καινοτόμο σχεδιασμό του και την έξυπνη διάταξη εσωτερικού χώρου (με δύο σειρές τριών καθισμάτων).
Το νέο SUV θα έχει πιο παραδοσιακή εμφάνιση, παραμένοντας όμως πιστό στην ιδέα της μέγιστης εκμετάλλευσης χώρου σε περιορισμένες διαστάσεις (μέχρι 4,5 μέτρα μήκος).
Ο σχεδιαστής François Leboine σημείωσε ότι τα μελλοντικά μοντέλα θα αξιοποιούν στοιχεία από την ιστορία της Fiat, χωρίς να εγκλωβίζονται στο ρετρό ύφος, με στόχο να απευθυνθούν σε μια νέα γενιά οδηγών.
Η Fiat φιλοδοξεί να προσφέρει προσιτά, πρακτικά και ευέλικτα SUV, ανακτώντας την παρουσία της σε μια κατηγορία όπου η Dacia σήμερα κυριαρχεί.
Fiat Multipla: το ιδιαίτερο πολυμορφικό που προκάλεσε συζητήσεις

Το Fiat Multipla παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998 και μέχρι και σήμερα παραμένει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα, αλλά και αμφιλεγόμενα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Με σπάνια για την εποχή προσέγγιση στον σχεδιασμό, η ιταλική φίρμα επέλεξε μια τολμηρή αισθητική, με φουσκωμένα φτερά, δύο επίπεδα φώτων και ασυνήθιστες αναλογίες, που δίχασε κοινό και ειδικούς. Παρά την κριτική για την εμφάνισή του, το Multipla κέρδισε επαίνους για την πρακτικότητα και την ευρυχωρία του.
Η καμπίνα διέθετε τρεις θέσεις εμπρός και άλλες τρεις πίσω, προσφέροντας άνετη μετακίνηση για έξι επιβάτες, χωρίς να θυσιάζεται ο χώρος αποσκευών. Ο σχεδιασμός της καμπίνας δεν ήταν απλώς ευρύχωρος αλλά και λειτουργικός, με πλήθος αποθηκευτικών χώρων και ευκολίες για καθημερινή χρήση. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό της εποχής, το Multipla ξεχώριζε ως ένα πραγματικό οικογενειακό εργαλείο, συνδυάζοντας συμπαγείς διαστάσεις με κορυφαία χωροταξική διαχείριση.
Μηχανικά, στηρίχθηκε σε κινητήρες βενζίνης και diesel με κυβισμούς από 1.6 έως 1.9 λίτρα, ενώ σε κάποιες αγορές προσφέρθηκε και έκδοση φυσικού αερίου (CNG). Δεν ήταν ένα αυτοκίνητο για οδήγηση με πάθος, αλλά παρείχε σταθερότητα και αξιοπιστία σε αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις. Το 2004 δέχτηκε ένα σημαντικό αισθητικό φρεσκάρισμα, με πιο συμβατική σχεδίαση, αν και είχε ήδη αποκτήσει μια δική της ταυτότητα στην αγορά.
Παρά τις αντιδράσεις για την εμφάνισή του, το Fiat Multipla τιμήθηκε με διακρίσεις, μεταξύ των οποίων και εκείνη του «αυτοκινήτου της χρονιάς» για το 2000 από το περιοδικό Top Gear. Σήμερα, παραμένει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τολμηρού σχεδιασμού με έμφαση στην πρακτικότητα, και συνεχίζει να προκαλεί ενδιαφέρον ως κομμάτι της νεότερης αυτοκινητιστικής ιστορίας.