Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το Ντιτρόιτ πέθανε – Ομπάμα θέλει να το αναστήσει

Ελλάδα 19:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Ντιτρόιτ πέθανε – Ομπάμα θέλει να το αναστήσει

ΝΕΑ

Το Ντιτρόιτ πέθανε – Ομπάμα θέλει να το αναστήσει

ΝΕΑ

Αναμφίβολα το αυτοκίνητο είναι ένας από τους βασικότερους πυλώνες πολλών οικονομιών, κρατών και πόλεων. Από το αυτοκίνητο, είτε ως παραγωγή, είτε ως μεταπώληση, στηρίζονται πάμπολλες οικονομίες στον πλανήτη και ζουν από αυτό εκατομμύρια άνθρωποι.

Advertisement
Advertisement

Για του λόγου το αληθές, στη χώρα μας, όταν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων άγγιζαν τις 280.000 ετησίως -αριθμός φυσιολογικός για τα πληθυσμιακά δεδομένα της χώρας μας (δεν ήταν όμως φυσιολογικές οι κατηγορίες των αυτοκινήτων- πολλά SUV-πολυτελή κλπ)- τα δημοσιονομικά έσοδα, ΜΟΝΟ από τις πωλήσεις, άγγιζαν το 1 δις ευρώ το χρόνο.

Το ποσό αυτό βέβαια υπερδιπλασιάζεται αν συνυπολογιστεί και η χρήση. Κι αν για την Ελλάδα, που δεν παράγει αυτοκίνητα, βλέπαμε (κάποτε) τέτοια νούμερα, είναι εύκολο να σκεφτεί κανείς το τι συμβαίνει με τις χώρες-πόλεις που παράγουν αυτοκίνητα.

Το Ντιτρόιτ λοιπόν, που έρχεται στην επικαιρότητα λόγω της έκθεσης αυτοκινήτου, είναι μία από αυτές. Σε αυτή την πόλη κατασκευαζόταν σχεδόν το 80% των πωληθέντων αυτοκινήτων στην Αμερικανική Ήπειρο. Εκεί έχουν τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες οι GM, Chrysler, Ford. Η Αμερικανική κρίση του 2007, που συρρίκνωσε σχεδόν κατά 60% την παραγωγή, κατέστρεψε αυτή την Αμερικανική αυτοκινητούπολη.

Advertisement
Advertisement

Οι χιλιάδες απολύσεις από τα εργοστάσια, οδήγησαν σχεδόν το 60% των κατοίκων της να μετακινηθεί σε άλλες Αμερικανικές πόλεις. Ο πληθυσμός της σήμερα είναι στις 700.000, ενώ πριν περίπου 15 χρόνια ξεπερνούσε το 1.500.000.

Το Ντιτρόιτ, εδώ και μία πενταετία, έχει μετατραπεί σε νεκρή πόλη. Αυτό παραδέχτηκε ουσιαστικά και ο Κλίντ Ιστγουντ σε μια διαφήμιση που έφτιαξε για την Ιταλική πλέον Chrysler (εξαγοράστηκε κατά την κρίση από την Fiat ) και η οποία πρωτοπροβλήθηκε στον τελικό του πρωταθλήματος του αμερικάνικου φούτμπολ, το Super Bowl του 2014.

Ουσιαστικά ο Ιστγουντ έφτιαξε μια διαφήμιση-αποτίμηση της κατάστασης στις ΗΠΑ, κάνοντας μια παρομοίωση του ημιχρόνου του μεγάλου τελικού με το «ημίχρονο» στο οποίο βρίσκεται τώρα η χώρα του. Αναφέρεται βέβαια στην οικονομική κρίση που είναι ακόμα παρούσα στις ΗΠΑ και απλώς… αναπαύεται, μέχρι να ξεκινήσει το δεύτερο ημίχρονο.

Advertisement

Ο Ιστγουντ θυμίζει στον Αμερικανό ότι μπορεί να υπάρχει …”η ελπίδα για διάθεση επιβίωσης”, όμως τα πράγματα είναι ακόμα ιδιαίτερα κρίσιμα. Κάνει λόγο και για την αυτοκινητούπολη του Ντιτρόιτ που χτυπήθηκε περισσότερο από όλες από την οικονομική κρίση. «Αυτή η χώρα δε θα πέσει απλά με μια γροθιά.

Σηκωνόμαστε, κι όταν σταθούμε ξανά όρθιοι ο κόσμος θα ακούσει τον βρυχηθμό του κινητήρα μας. Ναι, είναι ημίχρονο στην Αμερική και το δεύτερο μισό του αγώνα ξεκινάει». Ελα όμως που τελικά και το δεύτερο μισό του αγώνα για το Ντιτρόιτ δε είχε το αποτέλεσμα που θα ήθελαν οι Αμερικανοί…

Advertisement

Οι Αμερικανοί θέλουν να ζωντανέψουν και πάλι την αυτοκινητούπολη του Ντιτρόιτ. Εξού και η απόφαση του Μπάρακ Ομπάμα να επισκεφτεί την έκθεση αυτοκινήτου, για πρώτη φορά ως Πρόεδρος των ΗΠΑ… – ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΔΩ

Δείτε το video της διαφήμισης:

Advertisement