Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

To colpo grosso της Citroen με την τιμή του ηλεκτρικού e-C3

Ελλάδα 4:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

To colpo grosso της Citroen με την τιμή του ηλεκτρικού e-C3

ΝΕΑ

To colpo grosso της Citroen με την τιμή του ηλεκτρικού e-C3

ΝΕΑ

Αν οι Ευρωπαίοι θέλουν να απαντήσουν στην απειλή των Κινέζων θα πρέπει να πάρουν το παράδειγμα της Citroen.

Advertisement
Advertisement

Η Citroen πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο παρουσιάζοντας το e-C3, το πρώτο ηλεκτρικό όχημα κάτω των 25.000 ευρώ που κατασκευάστηκε και πωλήθηκε στην Ευρώπη.

Η εταιρεία κατάφερε να μειώσει το κόστος παραγωγής μέσω διαφόρων στρατηγικών αποφάσεων, όπως η χρήση μιας χαμηλού κόστους μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και η απλοποίηση των εκδόσεων εξοπλισμού του οχήματος.

Το κόστος παραγωγής του e-C3 μειώθηκε κατά περίπου 15-20% σε σύγκριση με το σημερινό μοντέλο C3, χάρη στη μπαταρία LFP, η οποία είναι 20% φθηνότερη από την εναλλακτική λύση νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC).

Advertisement
Advertisement

Αυτή η μπαταρία αντιπροσωπεύει το 40% του συνολικού κόστους του οχήματος, καθιστώντας την εξοικονόμηση σημαντική.

Το e-C3 διαθέτει μπαταρία 44 kWh, που προσφέρει αυτονομία 320 χιλιομέτρων, και μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% σε περίπου 25 λεπτά.

Η Citroen μείωσε περαιτέρω το κόστος με την απλοποίηση της γκάμας των μοντέλων. Το νέο C3 διατίθεται σε δύο μόνο επίπεδα εξοπλισμού, χωρίς προαιρετικά χαρακτηριστικά, εκτός από τις επιλογές εξωτερικού χρώματος.

Advertisement

Ο στάνταρ εξοπλισμός έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τις βασικές ανάγκες των πελατών χωρίς περιττά πρόσθετα.

Το C3 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Smart Car της Stellantis, η οποία αναπτύχθηκε αρχικά για οχήματα χαμηλού κόστους στην Ινδία, γεγονός που συμβάλλει επίσης στη μείωση του κόστους.

Advertisement

Ο σχεδιασμός του C3 περιλαμβάνει πρακτικά χαρακτηριστικά όπως μια οθόνη head-up display που προβάλλεται σε ένα μικρό πάνελ αντί για το παρμπρίζ και παραλείπει τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων για εξοικονόμηση κόστους.

Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Citroen να προσφέρει ένα όχημα με ανταγωνιστικές τιμές χωρίς να συμβιβάζεται με τη βασική λειτουργικότητα.

Με την προσθήκη του e-C3, η Citroen στοχεύει να επεκτείνει σημαντικά τη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της, αναμένοντας ότι περίπου το 25% των πωλήσεών της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το επόμενο έτος.

Advertisement

Η εταιρεία θα παρουσιάσει και άλλα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του e-C3 Aircross και της επόμενης γενιάς C5 Aircross με πλήρως ηλεκτρική επιλογή.

Η επιτυχία της Citroen αντικατοπτρίζεται στις τιμές που πωλείται το ηλεκτρικό e-C3 στην Γαλλία, όπου ξεκινά από τις 23.300 ευρώ, και πέφτει στις 19.300 ευρώ μετά την επιδότηση της γαλλικής κυβέρνησης.

Σε κάθε περίπτωση, η Citroen δείχνει τον δρόμο και στους υπόλοιπους Ευρωπαίους για το πως μπορούν να φτιάξουν φθηνά ηλεκτρικά μοντέλα χωρίς να φοβούνται την απειλή των Κινέζων.