Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το 73% των Αθηναίων κινούνται με ΙΧ ενώ στο Παρίσι μόλις το 11%

Ελλάδα 5:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το 73% των Αθηναίων κινούνται με ΙΧ ενώ στο Παρίσι μόλις το 11%

ΝΕΑ

Το 73% των Αθηναίων κινούνται με ΙΧ ενώ στο Παρίσι μόλις το 11%

ΝΕΑ

Ο Δήμαρχος Αθηναίων επισήμανε ότι οι παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου μείωσαν πάνω από 25% τις εκπομπές CO2.

Advertisement
Advertisement

Για το μέλλον των πόλεων μίλησαν σε πάνελ του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς υπό την αιγίδα της Α.Ε της προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ο Αντιδήμαρχος Παρισίου για πολεοδομικά θέματα από το 2014 έως 2020, Jean Louis Missika, σε συζήτηση που συντόνισε ο Ricky Burdett, Director, LSE Cities, UK σε συζήτηση που διοργανώθηκε με τη συνεργασία του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE.

«Χτίσαμε πόλεις για αυτοκίνητα, πρέπει να χτίσουμε τις πόλεις για εμάς. Έχει να κάνει με τις βιώσιμες μετακινήσεις. Οι οδηγοί έχουν δικαιώματα, αλλά και οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν» ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. Μιλώντας για τις παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σημείωσε χαρακτηριστικά πως «δεν ήταν εύκολο αλλά πήραμε μέτρα και η πολιτική έχει αρχίσει να αποδίδει από περιβαλλοντικής άποψης. Η Πανεπιστημίου που προσπαθήσαμε να περιορίσουμε την κίνηση, παρουσίασε μείωση εκπομπών άνθρακα πάνω από 25%».

Advertisement
Advertisement

Αναφέρθηκε στο πρόβλημα της χρηματοδότησης της τοπικής διοίκησης και πρότεινε την μεταφορά των εσόδων από τον ΕΝΦΙΑ στους Δήμους. «Όποτε θέλουμε πόρους πρέπει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να συνεργαστούμε με την κυβέρνηση ακόμα και αν εμείς έχουμε τα δικά μας χρηματοδοτικά εργαλεία. Ένας τρόπος είναι ο ΕΝΦΙΑ. Αυτός ο φόρος μπορεί να μεταφερθεί στις τοπικές διοικήσεις για να εξασφαλίσουν από τη μια πλευρά την ελεύθερη κίνησή τους και από την άλλη οι δήμαρχοι θα είναι απευθείας υπόλογοι στους πολίτες για τη διαχείριση των χρημάτων αυτών».

Όσο για τις παρεμβάσεις που προγραμματίζονται στην Αθήνα ανέφερε: «Έχουμε τη διάθεση να δημιουργήσουμε νέους παιδικούς σταθμούς, να ανακαινίσουμε τους υφιστάμενους, να δημιουργήσουμε μικρά και μεγάλα γήπεδα, πεζοδρόμια. Πρόκειται για παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με μικρές πρωτοβουλίες, όταν γίνουν όμως είναι ένα ευρύτερο παζλ σημαντικό για τη ζωή των πολιτών».

Ο Δήμαρχος Αθηναίων δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί και στο έργο της Διπλής Ανάπλασης: «Ο Βοτανικός έχει παραμεληθεί. Δημιουργούμε ένα καινούργιο γήπεδο ποδοσφαίρου και νέες υποδομές. Πρόκειται για μια νέα πόλη. Εκτιμάται ότι θα καλύπτεται το 50% από πράσινο. Έχουμε εκτιμήσει ότι το έργο θα φέρει επενδύσεις 450 εκατ. ευρώ τους πρώτους μήνες. Αυτό θα μεταφραστεί σε θέσεις εργασίας υψηλής ποιότητας».

Advertisement

Από την πλευρά του ο Jean Louis Missika, αναφέρθηκε σε πρόσφατες παρεμβάσεις στη δική του πόλη που άλλαξαν την εικόνα της. «Αυτό που έχει αλλάξει δραματικά στο Παρίσι είναι η χρήση του δημόσιου χώρου. Στο Παρίσι τώρα έχουμε συμφόρηση από την κυκλοφορία των ποδηλάτων» τόνισε και εξήγησε: «Όταν δημιουργείς ποδηλατολωρίδες δημιουργείς και ποδηλάτες. Όταν δημιουργείς δρόμους δημιουργείς χώρο για τα αυτοκίνητα. Όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι Δήμαρχοι σκέφτονται να φτιάξουν δρόμο. Αυτό δημιουργεί μεγαλύτερη συμφόρηση. Οι μετακινήσεις ως μορφή υπηρεσίας είναι πιο αποδοτικές από τις μετακινήσεις ως ευθύνη των πολιτών».

Advertisement

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Ricky Burdett, η διαφορά στη χρήση ΙΧ σε Αθήνα και Παρίσι είναι συντριπτική με το 73% των πολιτών της ελληνικής πρωτεύουσας να χρησιμοποιεί το αμάξι για τις καθημερινές του μετακινήσεις έναντι μόλις του 11% των κατοίκων του Παρισιού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σοκ! Απροσπέλαστη η Αθήνα σε 10 χρόνια αν δεν γίνουν έργα
Αθήνα: Τέλος στην αντικοινωνική στάθμευση…
Δήμαρχε, κάντο όπως το Παρίσι!