Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι

Ελλάδα 12:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι

ΝΕΑ

Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι

ΝΕΑ

Αποφασισμένοι να μειώσουν τον αριθμό των τροχαίων και να καταστήσουν την πόλη τους πιο βιώσιμη, οι Παριζιάνοι χαιρετίζουν το νέο καθεστώς  – Αντίδραση από τους οδηγούς ταξί.

Advertisement
Advertisement

Μέρα-ορόσημο για τις αστικές μετακινήσεις μπορεί να θεωρηθεί η 30η Αυγούστου. Όπως αναμενόταν, το Παρίσι έθεσε σε ισχύ ένα νέο καθεστώς, όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας στη συντριπτική πλειονότητα των δρόμων είναι 30 χλμ./ώρα.

Η συγκεκριμένη απόφαση προκάλεσε αντιδράσεις με ανώτατους αξιωματούχους της γαλλικής πρωτεύουσας όμως να διευκρινίζουν πως το 59% των Παριζιάνων τίθεται υπέρ του μέτρου.

Το όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα δεν είναι άγνωστο για τους δρόμους της Πόλης του Φωτός, καθώς ήδη αφορούσε το 60% του οδικού δικτύου. Από εχθές, ωστόσο, εφαρμόζεται σε όλους τους δρόμους, εξαιρουμένων μερικών περιφερειακών οδών και αυτοκινητοδρόμων. H υπέρβαση του ανώτατου ορίου θα επιφέρει βαρύ πρόστιμο, αλλά και δύο βαθμούς ποινής στο point system.

Advertisement
Advertisement

Ανώτατοι αξιωματούχοι του Παρισιού είχαν ανακοινώσει το νέο μέτρο από τον Ιούλιο, ισχυριζόμενοι πως στόχος είναι η ενίσχυση της ασφάλειας, η μείωση της ηχορύπανσης και ο περιορισμός των εκπομπών CO2. Παράλληλα, το νέο όριο ταχύτητας αποσκοπεί στην παρότρυνση των κατοίκων να κυκλοφορούν με ποδήλατα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο αριθμός λωρίδων κυκλοφορίας ποδηλάτων έχει αυξηθεί σημαντικά, την ίδια ώρα που υπάρχουν σχέδια για κατάργηση 60.000 εκ των συνολικά 140.000 θέσεων στάθμευσης εντός του αστικού ιστού.

Advertisement

Οι μεγαλύτεροι πολέμιοι του μέτρου είναι οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι προβλέπουν σε μείωση της πελατείας τους. Αυτό διότι η χρέωση των πελατών δεν γίνεται βάσει της απόστασης, αλλά βάσει της διάρκειας της προσφερόμενης υπηρεσίας.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Παρίσι γίνεται η τέταρτη γαλλική πόλη που εφαρμόζει όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, μετά τις Λιλ, Γκρενόμπλ και Νάντη. Ίδια πρακτική ακολουθούν και πολλές ευρωπαϊκές χώρες συμπεριλαμβανομένων της Ισπανίας, της Ολλανδίας και της Αγγλίας.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Πρωτιά» της Ελλάδας στις κλοπές αυτοκινήτων στην ΕΕ – Ποια αυτοκίνητα προτιμούν;
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αυτή είναι η Bentley του κυκλώματος με τις εικονικές κλοπές…
Στη «φάκα» της ΕΛΑΣ κλέφτες αυτοκινήτων με high tech εξοπλισμό!

 

Advertisement