Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι ζητά η Nissan από τη Renault;

Ελλάδα 13:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι ζητά η Nissan από τη Renault;

ΝΕΑ

Τι ζητά η Nissan από τη Renault;

ΝΕΑ

Πριν από σχεδόν 23 χρόνια, Renault και Nissan ξεκίνησαν την κοινή επιχειρηματική πορεία τους συνιστώντας τη Renault Alliance. Πώς είναι πλέον οι ισορροπίες μεταξύ των δύο εταιρειών του Ομίλου;

Advertisement
Advertisement

Το σχέδιο για τη συνένωση των Renault και Nissan ήταν μια ιδιαίτερη περίπτωση η οποία κατέληξε σε επιτυχία τη δεκαετία του 2000, όπως και στη συνέχεια. Η πορεία τους συνεχίστηκε και ο Όμιλος επεκτάθηκε το 2016 με την ένταξη και της Mitsubishi Motors σε αυτόν, δημιουργώντας τη «Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance».

Σε ό,τι αφορά στην ιστορία της συγχώνευσής τους, αρχικά η Renault αγόρασε το 36,8% των μετοχών με δικαίωμα ψήφου τής Nissan και η δεύτερη το 15,0% των μετοχών χωρίς δικαίωμα ψήφου της πρώτης. Λίγο αργότερα η γαλλική εταιρεία θα αποκτήσει μεγαλύτερο ποσοστό της ιαπωνικής το οποίο φτάνει στο 43,4% των μετοχών της. Το 2016, η Nissan θα αποκτήσει το 34,0% της Mitsubishi Motors κατά τη διαδικασία ένταξης της τελευταίας στον Όμιλο.

Advertisement
Advertisement

Όπως έγινε γνωστό, τα στελέχη της Nissan ζήτησαν από τους ομολόγους τους στη Renault να μειώσει η τελευταία το ποσοστό αυτής που κατέχει. Μάλιστα, ιδανικά, προτείνουν αυτό να φτάσει στο 15,0% (από το 43,4%). Το αίτημα είναι ένα «αντισταθμιστικό όφελος» για το γεγονός ότι οι Ιάπωνες θα επενδύσουν σημαντικό ποσό στη δημιουργία του καινούργιου εργοστασίου τής Renault για την κατασκευή των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της.

Αυτό θα δημιουργηθεί για την υλοποίηση τόσο του προγράμματος «Renaulution» όσο και της ονομαζόμενης «ElectriCity», δηλαδή τριών μονάδων παραγωγής στη βόρεια Γαλλία και συγκεκριμένα στις πόλεις Douai, Maubeuge και Ruitz, αντίστοιχα.

Advertisement

Όπως έγινε γνωστό, το θέμα θα συζητούσαν ο κ. Luca De Meo, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault και ο ομόλογός του στη Nissan κ. Makoto Uchida. Πάντως, εάν αποφασιστεί να ισχύσει η συγκεκριμένη συμφωνία, δηλαδή να μειώσει η Renault το ποσοστό των μετοχών της στην ιαπωνική εταιρεία, η τελευταία θα πρέπει να βρει το αντίστοιχο ποσό να αποκτήσει τον όποιο αριθμό μετοχών αποφασίσουν να διαθέσουν οι Γάλλοι. Σύμφωνα με όσα εκτιμούν όσοι γνωρίζουν τα δεδομένα, αυτό δεν είναι κάτι εύκολο αυτή την περίοδο.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Renault Espace: Γίνεται SUV;
Ήταν λάθος για τη Nissan η αποπομπή του Ghosn;
Όλα πλέον τα Qashqai & Juke πωλούνται με το νέο λογότυπο της Nissan