Menu
Live Κίνηση | Peugeot 208 Mazda CX-30 | Τιμές αυτοκινήτων

ΝΕΑ

Τι θα γίνει με τα ηλεκτρονικά διόδια;

  • Σπύρος Χώτος

Το επόμενο διάστημα θα ξηλωθούν όλοι οι σταθμοί διοδίων. Αυτά θα καταβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω δορυφορικού δέκτη, τον οποίο θα φέρουν τα αυτοκίνητα.
του Τάκη Πουρναράκη

Στο πλαίσιο της καθημερινής απογευματινής μας εκπομπής “Alpha Speed” στον Α989 είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη. Η συζήτηση ξεκίνησε από τα διόδια…

Προχωρά η περιβαλλοντική μελέτη, θα μπουν διόδια σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο; 

Το 2006 προβλέπονταν να τοποθετηθούν διόδια στη Βαρυμπόμπη και τον Αγ. Στέφανο και να γίνουν μαζί με τα διόδια αρκετά συνοδευτικά έργα όπως είναι ένας κυκλικός κόμβος στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης, μια γέφυρα στο ύψος Καλυφτάκη στη Κηφισιά και άλλα. Η σύμβαση διέκρινε δυο περιόδους: Κατασκευής και Λειτουργίας. Στην παρούσα φάση έχουν ολοκληρωθεί οι αυτοκινητόδρομοι ένα μικρό ποσοστό έργων σαν αυτά που συζητάμε μεταφέρονται τυπικά στην περίοδο λειτουργίας. Επί της ουσίας προχωρά ο διαγωνισμός του αναλογικού συστήματος ηλεκτρονικού διοδίου. Αυτό θα έχει πολλαπλά οφέλη  και θα αμβλύνει ένα πλήθος στρεβλώσεων που έχουμε σήμερα στους αυτοκινητόδρομους. Π.χ. όλα τα επαγγελματικά οχήματα που μπαίνουν στη χώρα μας θα εφοδιάζονται με πομπό για τα ηλεκτρονικά διόδια. Τα βαριά οχήματα δε θα κινούνται πλέον από τους παράδρομους αλλά από τους αυτοκινητόδρομους όπως ορίζει η νομοθεσία. Επομένως θα βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και θα μειωθεί η τιμή των διοδίων για όλους τους υπόλοιπους. Επίσης υπάρχουν θέματα επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, ασφάλειας και άλλα που θα επιλυθούν με την αφαίρεση των μετωπικών σταθμών διοδίων.

Στο επίμαχο σημείο πως θα λειτουργήσει το ηλεκτρονικό διόδιο; 

Από τη στιγμή που υπήρχαν αυτές οι συμβάσεις, δεν έχουν ακόμη εγκατασταθεί διόδια αλλά το κόστος το πληρώνει το Κράτος. Οι παραχωρησιούχοι παίρνουν τα λεφτά τους από τον προϋπολογισμό του Κράτους. Αν λοιπόν αποφασίσουμε να μη βάλουμε ένα σταθμό διοδίων μετακυλύουμε το κόστος από τους χρήστες σε όλους τους φορολογούμενους. Οι συγκεκριμένες συμβάσεις είναι αντικοινωνικές δεν έχουν λάβει ούτε σε μια γραμμή υπόψη την οικονομική κατάσταση των πολιτών και της χώρας. Από την άλλη βέβαια αν δεν ολοκληρώνονταν τα έργα των αυτοκινητόδρομων η χώρα έπρεπε να επιστρέψει πάνω από 4 δις, βάση σύμβασης στην Ε.Ε., 2 δις στις τράπεζες και άλλα τόσα για ρήτρες. Θα ήταν καταστροφικό για τη χώρα. Αυτό που θα γίνει τώρα είναι να ξηλωθούν όλοι οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων για να μπει το ηλεκτρονικό διόδιο. Απ’ αυτή τη λειτουργία θα έχουμε πολλαπλά οφέλη. Ειδικά σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανο δεν έχουμε καταλήξει ποια έργα θα γίνουν τελικά. Για παράδειγμα ο κόμβος στη Βαρυμπόμπη για να γίνει θα πρέπει να κλείσει για μεγάλο χρονικό διάστημα μεγάλο τμήμα της Εθνικής Οδού. Πιστεύω ότι δε χρειάζεται, υπάρχουν άλλες λύσεις που μπορούν να εξυπηρετήσουν τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου με καλύτερα αποτελέσματα. Οι κάτοικοι των όμορων Δήμων σε Βαρυμπόμπη και Αγ. Στέφανου (Αχαρνών, Κηφισιάς, Βαρυμπόμπης, Ωρωπού) απαλλάσσονται από τα συγκεκριμένα διόδια. Οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου θα τα καταβάλλουν ηλεκτρονικά.

GREECE - POLITICS - CABINET

Τι άλλα έργα είναι στα σκαριά;

 Η προέκταση της Αττικής οδού που θα ανακουφίσει την κίνηση στο Λεκανοπέδιο, η Παραιόνια, ο διαγωνισμός για το ΒΟΑΚ που είναι σημαντικός γιατί έχουμε πολλά ατυχήματα στην Κρήτη. Ολοκληρώνεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η έγκριση για το τμήμα Πάτρα – Πύργος. Η παράκαμψη της Χαλκίδας, το νότιο τμήμα του Ε 65, οι κάθετοι άξονες στην Εγνατία Οδό, σε Ξάνθη Ροδόπη, Έβρο. Επέκταση Ιόνιας οδού από Γιάννενα έως Αλβανία. Τέλος το κλείσιμο του δακτυλιδιού αυτοκινητοδρόμων στην Πελοπόννησο από Καλαμάτα για Πύλο, Καλό Νερό, Πύργο. Με αυτό το έργο θα κλείσει και το δίκτυο αυτοκινητόδρομων στη χώρα μας.

Εδώ μπορείτε να ακούσετε όλη τη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης.

Δημοφιλή στο Protothema.gr