Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι θα αλλάξει στα αυτοκίνητα ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP;

Ελλάδα 22:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι θα αλλάξει στα αυτοκίνητα ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP;

ΝΕΑ

Τι θα αλλάξει στα αυτοκίνητα ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP;

ΝΕΑ

Από την 1η Σεπτεμβρίου όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση –και στην Ελλάδα– θα συνοδεύονται από εργοστασιακές καταναλώσεις και εκπομπές CO2 που έχουν μετρηθεί με βάση τον νέο κύκλο μέτρησης WLTP. Πόσο όμως αυτό θα επηρεάσει την «τσέπη» των αγοραστών και ιδιοκτητών αυτοκινήτων; ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Ο νέος κύκλος μέτρησης WLTP έρχεται για να αντικαταστήσει τον υπάρχων κύκλο μέτρησης NEDC πάνω στον οποίο βασίζονται οι τιμές μέσης κατανάλωσης και εκπομπών CO2 (σε αστικό, υπέρ-αστικό, μεικτό κύκλο) που ανακοινώνουν μέχρι σήμερα οι κατασκευαστές.

Η αλλαγή αυτή έχει γίνει ώστε οι μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών CO2 να έρθουν πιο κοντά στα σύγχρονα στάνταρ των αυτοκινήτων, αφού ο κύκλος μέτρησης NEDC έχει τις ρίζες του τη δεκαετία του 1970 και δεν έχει ανανεωθεί από το 1997.

Πως γίνονται οι μετρήσεις

Advertisement
Advertisement

Ο νέος τρόπος μέτρησης WLTP, όπως συμβαίνει και με το NEDC, γίνεται στο εργαστήριο, προσομοιώνοντας ωστόσο την πραγματική οδήγηση και όχι τη θεωρία όπως στον NEDC. Η νέα μέτρηση έχει τέσσερις διαφορετικές φάσεις και περιλαμβάνει μέτρηση με χαμηλή ταχύτητα, με μέτρια ταχύτητα, με υψηλή και πολύ υψηλή ταχύτητα. Σε κάθε μια από αυτές τις φάσεις το αυτοκίνητο, πάντα σε εργαστήριο, θα σταματά, θα επιταχύνει και θα επιβραδύνει, με στόχο να προσομοιωθεί η πραγματική οδήγηση.

Σε σχέση πάντα με τον NEDC, η διαδρομή που «διανύει» το αυτοκίνητο στο WLTP είναι μήκους 23,25 χιλιομέτρων έναντι 11 χιλιομέτρων, ενώ ο χρόνος μέτρησης αυξάνεται στα 30 λεπτά, αντί για 20 λεπτά στο NEDC. Αυξημένη είναι και η μέση ταχύτητα που θα έχει το αυτοκίνητο κατά 12,5 km/h (46,5 km/h) με την μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 131 km/h (+11 km/h). Αξίζει να σημειωθεί ότι η θερμοκρασία κατά την οποία θα γίνεται η μέτρηση θα είναι 23 βαθμοί κελσίου.

Ο νέος κύκλος WLTP θα μετρά επίσης διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου, αφού πλέον ο extra εξοπλισμός όπως π.χ. οι μεγαλύτερες ζάντες, θα παίζει το ρόλο του στη διαμόρφωση των τιμών της εργοστασιακής του κατανάλωσης και ρύπων.

Advertisement

WLTP 640d

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της νέας εποχής στη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 αποτελεί επίσης το γεγονός ότι ο κύκλος μέτρησης WLTP θα συνοδεύεται για πρώτη φορά στην ιστορία και από το συμπληρωματικό τεστ RDE, με μετρήσεις σε δημόσιους δρόμους, οι οποίες και θα πιστοποιούν ότι το κάθε αυτοκίνητο θα έχει χαμηλές εκπομπές ρύπων (NOx και CO) που δεν ξεπερνούν τα όρια της Ε.Ε.

Advertisement

Χρονικά, όλοι οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο να ανακοινώνουν τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 με βάση τον νέο κύκλο μέτρησης WLTP. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 το τεστ RDE θα είναι επίσης υποχρεωτικό στην πρώτη του φάση για όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ε.Ε., ενώ από τον Ιανουάριο του 2021 το RDE θα μπει σε μια δεύτερη και πιο αυστηρή του φάση.

TecDay Neue Messverfahren: WLTP und RDE im Fokus: Mehr Transparenz für den Kunden

Τι μέλλει γενέσθαι με τα τέλη κυκλοφορίας

Advertisement

Τι σημαίνουν όμως στην πράξη όλα τα παραπάνω; Το κυριότερο στοιχείο που ενδιαφέρει το κοινό είναι ότι λόγω του ότι ο νέος κύκλος μέτρησης είναι πιο αυστηρός και πιο ρεαλιστικός, θα αυξηθούν οι εκπομπές CO2 (και κατανάλωσης φυσικά) που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Έτσι, σε χώρες όπως η Ελλάδα όπου οι εκπομπές CO2 καθορίζουν και το ύψος των τελών κυκλοφορίας, αναμένεται να έχουμε αύξηση του κόστους των τελών για όλα τα νέα μοντέλα. Παράλληλα, στη χώρα μας οι εκπομπές CO2 επηρεάζουν και το τέλος ταξινόμησης που ισχύει για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και έτσι, αναμένεται να υπάρξει και μια αύξηση τιμής αναλογική πάντα των ρύπων του κάθε αυτοκινήτου.

Ωστόσο, ειδικά για τα τέλη κυκλοφορίας, θα υπάρξει μια περίοδος χάριτος μέχρι τα τέλη του 2019 για όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. μεταξύ των οποίων και η χώρα μας, στα οποία οι εκπομπές CO2 καθορίζουν και το ύψος των τελών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου λοιπόν τα τέλη κυκλοφορίας θα συνεχίσουν να βασίζονται στις εκπομπές CO2 με βάση τον NEDC κύκλο (κάθε αυτοκίνητο θα συνοδεύεται και από μια αναθεωρημένη μέτρηση κατανάλωσης/ρύπων NEDC 2.0 εκτός του WLTP), ώστε να μην υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις και αδικίες. Από τα τέλη του 2019 αναμένεται σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες, να υπάρξει αναπροσαρμογή των συντελεστών των τελών κυκλοφορίας με βάση τα νέα δεδομένα που φέρνει ο κύκλος WLTP.

TecDay Neue Messverfahren: WLTP und RDE im Fokus: Mehr Transparenz für den Kunden