Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι είναι το σύστημα AVAS που ζητά η Ευρωπαϊκή Ένωση;

Ελλάδα 9:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(90) "Τι είναι το σύστημα AVAS που ζητά η Ευρωπαϊκή Ένωση;"
    

Τι είναι το σύστημα AVAS που ζητά η Ευρωπαϊκή Ένωση;

ΝΕΑ

Είναι ένα από τα δεκάδες συστήματα που διαθέτουν στον εξοπλισμό τους τα σύγχρονα αυτοκίνητα ένα από τα πιο καίρια για την ασφάλεια.

Advertisement
Advertisement

Ο λόγος για το «AVAS», το ακρωνύμιο της φράσης «Acoustic Vehicle Alerting System». Πρόκειται για ένα σύστημα παραγωγής τεχνητού ήχου το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ψηφίσει να υπάρχει υποχρεωτικά στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και στα εξηλεκτρισμένα νέα μοντέλα.

Συγκεκριμένα, η κυκλοφορία εντός πόλης των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και αυτών με υβριδικής διάταξης κινητήρα όταν κινούνται από το ηλεκτρομοτέρ, έχει το μειονέκτημα ότι δεν παράγεται ο κλασικός μηχανικός θόρυβος του θερμικού κινητήρα και το όχημα δεν γίνεται πάντα αντιληπτό έγκαιρα από τους πεζούς ή τους δικυκλιστές, καθώς τους πλησιάζει.

Κατά συνέπεια, αυξάνεται η πιθανότητα να προκληθεί ατύχημα εάν κάποιος από αυτούς βρεθεί ξαφνικά εμπρός από το κινούμενο αυτοκίνητο όταν αυτό είναι πολύ κοντά του και ο οδηγός δεν προλάβει να αντιδράσει για να αποτρέψει την επαφή.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, τα μέλη της Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρώπης ψήφισαν στις 16 Απριλίου 2014 τον Κανονισμό 540/2014 ο οποίος προετοίμασε το έδαφος για τον καθορισμό της Τεχνικής Προδιαγραφής ECE R138, η οποία έγινε ευρωπαϊκός νόμος στις 16 Νοεμβρίου 2017.

Βάσει αυτών, η Ε.Ε. επέβαλε ότι από την 1η Ιουλίου 2019 για νέα μοντέλα και από την 1η Ιουλίου 2021 για όλα τα καινούργια ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα που πωλούνται σε όλες τις χώρες-μέλη της την υποχρεωτική ύπαρξη του «AVAS» στον εξοπλισμό αυτών.

Σύμφωνα με όσα επιβάλλει ο Κανονισμός και η Τεχνική Προδιαγραφή, το σύστημα πρέπει να εκπέμπει τεχνητό ήχο όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα από 1 χλμ./ώρα έως 20 χλμ./ώρα, αλλά και κατά την οπισθοπορεία (όπισθεν).

Advertisement

Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έκριναν ότι όταν η ταχύτητα κίνησης του οχήματος ξεπεράσει τα 20 χλμ./ώρα ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών είναι ήδη αρκετός για να γίνει το όχημα αντιληπτό από τους λοιπούς χρήστες του δρόμου.

Ο ήχος πρέπει να είναι συνεχής και να αυξάνεται σε συχνότητα και ένταση όσο ανεβαίνει η ταχύτητα (έως τα 20 χλμ./ώρα), ώστε να δίνει την ακουστική αίσθηση επιτάχυνσης.

Advertisement

Η έντασή του καθορίζεται μεταξύ των 56-75 dB, ανάλογα με το όχημα και τις μετρήσεις της Τεχνικής Προδιαγραφής ECE R138. Επιπλέον, ο παραγόμενος τεχνητός ήχος δεν πρέπει να μιμείται την κόρνα του οχήματος, ούτε να είναι ενοχλητικός ή υπερβολικά «επιθετικός» στα αυτιά των περιοίκων.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Οδηγούμε την Aston Martin Valhala

Το NEWSMOTO στην έκθεση μοτοσικλέτας EICMA 2025

Σένα: Στο σφυρί ένα από τα πιο εμβληματικά του μονοθέσια