Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι γίνεται με τα οικονομικά της Maserati;

Ελλάδα 18:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι γίνεται με τα οικονομικά της Maserati;

ΝΕΑ

Τι γίνεται με τα οικονομικά της Maserati;

ΝΕΑ

Η Maserati είναι ένας πονοκέφαλος για τον νέο CEO της FCA Mike Manley μετά την μέτρια αποδοτικότητα της φίρμας σε επίπεδο πωλήσεων. Ο Manley έκανε λόγο για κάποια λάθη στα οποία θα έπεφταν μόνο μάρκες αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ

Τα κέρδη της Maserati υποχώρησαν κατά 87% στα 15 εκ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο. Οι παγκόσμιες ταξινομήσεις σημείωσαν πτώση 19% στα 8.800 αυτοκίνητα, ενώ το περιθώριο κέρδους μειώθηκε μόλις στο 2,4% από 13,8% το ίδιο τρίμηνο του περασμένου έτους. Οι στόχοι της μάρκας είναι 14% φέτος και 15% το 2022. Η απόφαση της FCA να συνδυάσει τη Maserati με την Alfa Romeo κάτω από έναν μόνο ηγέτη αποδείχθηκε λανθασμένη, δήλωσε ο Manley στους αναλυτές της αγοράς. Θέτοντας στην ίδια στέγη Maserati και Alfa, αυτό που πετύχαμε ήταν να μειώσουμε την εστίαση στη Maserati. Δεύτερον, η Maserati αντιμετωπίστηκε για ένα χρονικό διάστημα σχεδόν σαν να ήταν μάρκα μαζικής παραγωγής, δεν είναι και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο”, τόνισε με νόημα ο Manley.

Η FCA τον περασμένο μήνα έχρισε επικεφαλής τεχνολογίας τον Harald Wester, ο οποίος προηγουμένως οδήγησε το εμπορικό σήμα από το 2008 έως το 2016, διευθύνοντας ουσιαστικά τη Maserati. Ο Wester “έχει καλή κατανόηση της αγοράς πολυτελείας και μια βαθιά γνώση της Maserati ως εμπορικό σήμα”, δήλωσε ο Manley. Μια από τις πρώτες κινήσεις του Wester ήταν να προσλάβει ένα έμπειρο στέλεχος στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ προερχόμενο από τη Ferrari, τον Jean-Philippe Leloup. Ήταν προηγουμένως επικεφαλής των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της Ferrari στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και θα ηγηθεί μιας νέας κίνησης που ονομάζεται Maserati Commercial.

Advertisement
Advertisement

Η Maserati έχει επίσης πληγεί από την πρόσφατη επιβράδυνση στην κινεζική αγορά αλλά και τα νέα πρότυπα εκπομπών WLTP στην Ευρώπη. Ο Sergio Marchionne, για την περίοδο 2014-18 οραματιζόταν πωλήσεις της τάξης των 75.000 μονάδων για το 2018. Την 1η Ιουνίου ο στόχος αναθεωρήθηκε προς τα κάτω σε 50.000. Με τις πωλήσεις οχημάτων κάτω από 26 % σε 26.400 κατά τους πρώτους εννέα μήνες, ακόμη και ο χαμηλότερος ετήσιος στόχος είναι απίθανο να επιτευχθεί. Ο Max Warburton, ένας έμπειρος οικονομικός αναλυτής έγραψε σε σημείωμα προς τους επενδυτές ότι «η Maserati φαίνεται διαμελισμένη και πως η επιχείρηση και κυρίως το οικονομικό πλάνο της χρειάζονται σίγουρα επανεξέταση”.

Maserati-plants-tsiro-640